Bygga muskler på hund?

Sv: Bygga muskler på hund?

Du skrev vad jag tänkte skriva. Så jag kan bara säga att jag håller med :)

Det är ju väldigt skillnad på en 2-åring och en 4-5 -åring.

Tippan skrev:
Men man är ändå grövre! Eller hur! :idea: Det är den grovleken som man är ute efter och det är verken fett eller muskler! Det är liksom själva... massan... Och den kommer förhoppningsvis med åldern. Jag tror inte att man t.ex. kan träna en dobermann till att se ut som en rottweiler för att den får mer muskler!!

en hund kan inte få mer muskler än den tilldelats, men massan i musklerna höjs av styrketräning.
visst blir en hund manligare i kroppen men för det har ju inte det nåt me styrka o göra. Ja menar min lilla Rottis på ynka 45kilo kan jag garantera är snabbare o starkare än de flesta Rottisar o definitivt smidigare, men kör mycket fys men på rätt sätt iaf som jag är lärd me både fysträning o kost. o Har en hund som ser normal ut i kropp men tränad det gäller o träna rätt annars blir det ju typ body builderkroppar på hundarna precis om hon säger men tränar man på rätt sätt får man då inga såna hundar heller.

Tippan skrev:
Men man är ändå grövre! Eller hur! :idea: Det är den grovleken som man är ute efter och det är verken fett eller muskler! Det är liksom själva... massan... Och den kommer förhoppningsvis med åldern. Jag tror inte att man t.ex. kan träna en dobermann till att se ut som en rottweiler för att den får mer muskler!!
Tack så mycket, nu slapp jag ens försöka förklara:bow:

massa o muskler kan ni ju inte ljämnföra det är ju helt olika ting
Massa får alla olika mycket. men muskler lär man jobba för o få fram annars lär det då bara vara en tom massa på era hundar. så varför ens disskutera massa när personen i fråga vill veta hur man bygger muskler.
nej ska man ha en hund o arbeta me så kan man knappast vara nöjd när det fyllt 3år o blivit större o tro han ska orka nåt mer bara för han blivit stor.

Senast ändrad:

Men hon skriver ju:
Egentligen är han väldigt välbyggd, men har vid utställning fått vissa kommentarer om att han kunde vara lite "mer" hund
Det blir dom när dom blir äldre och får massa! Det har ingen med muskler att göra faktiskt... Det är ju de jag berättade åt henne i mitt första inlägg! Jag nämnde aldrig att det var muskler jag menade kommer med ålder utan massan som eftersträvas på utställning:smirk:

Förutom att köra 4hjuling med min hund så har jag en liten "ryggsäck" (klövjeväska) som jag lastar flaskor med vatten i eller liknande som hon får ha på sig under promenaderna :) Det tycker jag funkar alldeles utmärkt!

Och här uppe där vi har snö så kastar jag snöbollar ut i den djupa snön som hon springer och fångar. Tror det bygger muskler eftersom man vet ju själv hur jobbigt det är att springa fram i djupsnö :smirk:

Näe nu så ska jag åka och hämta en vän, vi ska iväg mitt i stan och träna hund :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 883
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar