Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Om det är någon som bor i närheten utav Eskilstuna så kan jag tipsa om bra billiga bommar.

Jag fick ett ryck och gjorde 16st nya stöd i helgen, har grundmålat dem nu.
Jag gjorde 4st små oxå, tänkte att de kan vara bra om man vill använda hinder när man longerar o tömkör.

DSC_0033.jpg

:eek::love::eek::love::bow::bow:!

vad har du gjort stöd fötterna av??

ska antingen bygga ordentliga hinderstöd eller köpa ett safety system start paket ^_^, pappa har tröttnat på att jag snor alla plankor och gör stöd av dem som bara håller i en månad :p (min plan fungerar!)

De i silver längst in år från hööks. De svarta är järn, inte svårt om man har någon som kan svetsa.

Awesome tråd, här kom en massa inspiration för att bygga hinderstolpar/bommar hihi! :laugh:

De i silver längst in år från hööks. De svarta är järn, inte svårt om man har någon som kan svetsa.

De från Hööks finns inte på hemsidan men det kan ju bero på att det är klumpigt att skicka på posten.
Tror du de finns i alla Hööks-butiker? Vad gick de på? :laugh:

Det stämmer bra, de finns bara i butik för att de är för stora att skicka på postorder. Strax över 200kr/st.

KL!

Eftersom jag själv tycker det är väldigt roligt med alla bilder folk lägger ut på sina egen-gjorda hinder, så kommer här 2 bilder på mitt första projekt någonsin:

32742996.jpg

32742999.jpg

Skulle egentligen göra en helt vanlig grind, men det kändes så tråkigt så blev V mönster istället.

Priset för virket (& spik.) blev ca 170kr. Sen har jag köpt en burk grundfärg för ca 80kr. & en utefärg för ca 80kr.

=330kr.

Går säkert att göra billigare också. ;)

Ett misstag jag inte kommer göra om är att måla EFTER jag snickrat ihop den. Onödigt mycket extra tid har det tagit! Så ett tips.. ;)

Gjorde den 3m lång upptill & 2,9m lång nedtill. Gör jag en till grind kommer jag ha 3m upptill & 2,8m. Då det blev lite tight med 2,9m.

Nu vill jag ha fler idéer! Vill göra en till grind! Men med färg & annat mönster! Gärna lätt att bära!

En av tjejerna på gården har varit superduktig under sommaren o fixat massa snygga saker :)

111001022.jpg

111001025.jpg

111001023.jpg

111001024.jpg

111001026.jpg

111001027.jpg

hmm vi har en massa masonit skivor kvar efter stall renoveringen :D ska kanske bygga några regnbågar ^_^.

har dock insett att jag behöver fler hinderstöd :(, har för tillfället 4 hopp bommar, 3 par hinderstöd och 4 kortare grova cavaletti bommar (dvs stockar). så ett par till gör att jag kan ha 4 hinder! men vi har inget överblivet bygg material kvar som jag kan bygga av :(, pappa har varit flitig och gjort vet av alla lagom långa bräder :(:(:(.

FY PÅ DIG!!! här har man gått och slitit hela kvällen med att såga bort kvistar, slipa bort smuts och lav från bommarna och börjat måla dom med gamla vanliga 3 fält vita 2 fält röda mönster. och så kommer du med superfina bommar med underbara färger och mönster!!!
jag som gått och varit glad över att mina (så kallade) bommar (döda ungträd) och tyckt att de blivit super fina med sina 2 felblandade färger.

skäms på dig för att få mig vilja ha fina riktiga bommar :p

:eek:

Var bor du och har du en hopphäst till övers? Vilka otroligt fina hinder - man blir ju störtsugen på att hoppa! :bump:

Jag hoppar knappt, jag själv rider bara dressyr. Hindrena åker nog fram några gånger på år. :D

kl: har äntligen hittat kameran ^_^ så här kommer en lite mindre bild bomb på mina nuvarande egen byggda hinder!

översta bommen är dock en riktig bom :p allt annat - hållarna är hemma byggt
32773346.jpg

väldigt raka och fina bommar :D?
32773353.jpg

vatten mattan är gjord av två brädbitar och 2 bitar av pool liner, går att ha som hinder duk och man kan rulla ut/in den så den blir bredare/smalare
32773357.jpg

väldigt nöjd med den rosa pallen :D

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
596
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama