Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Tänkte bara fråga, ungefär hur mycket kostade plywooden du andvände?? :)

Har tänkt börja bygga lite hinder snart (kanske redan något i morgon) :bump:
såg att tråden var väldigt gammal men kanske nån som åxå har tänkt dra igång med hinder bygge snart? :angel: :D

Mitt hinderbygge tar aldrig slut, får ett ryck varje vår.
Jag fick ju förfrågan om att sälja mina hinder så jag sålde alla i höstas..
Så det är väl bara att sätta igång och göra nya igen.

Nu börjar det ju bli vår och då brukar alla hinderbyggen dra igång igen, är det någon som har börjat eller har planer på några nya hinder i år?
jag har bommar ligger på tork på höskullen så jag ska börja lite smått nu i helgen tänkte jag.

jag hade planerat att bygga ordentliga hinderstöd i år(sånna av ihop limmade/spikade plank så det är hål i dem, typ...) men fick 4 safty system hinder i födelsedags present :D:D:D så ska bygga "sockerbitar" i år istället ^_^.

Har ni sett dessa?
Lite roliga tyckte jag! :laugh:

5606bl.jpg

5606hj.jpg

Senast ändrad:

Klart det ska byggas hinder i år! Förra året byggde jag ju en grind.. Funderar på ännu en grind, några plank & fler cavaletti stöd.. Skulle behöva tips på titthinder också!!:idea:

Jag måste helt klart följa denna tråden. Jag gjorde många hinder själv innan när jag bodde på gård fast sen sålde jag dom.

Jag och en kompis tänkte fylla släpen med vikre, färg o verktyg en helg sen hålla full verkstad o göra allt vad fantasin kan komma på :D

Jag köpte de röda hjärtanen från Börjes, det blev såhär:

Ska dock fixa andra bommar till, dessa var de enda jag hade som passade i färg.

DSC_0491.jpg

DSC_0487.jpg

Jag har byggt ett nytt hinder idag, det blev såhär:

DSC_0616.jpg

Vilka färger tycker ni jag ska måla det i? Vad skulle ni valt för färg?

Vad fint! Svetsar du fötterna själv? Vad kostar dom i material? Min sambo kan svetsa nämligen..

Gör du dina bommar 3m långa eller? Fin grind! Vill också göra en ny i år! Spikar eller skruvar du ihop grinden? Ser den likadan ut från andra hållet? Eller har du bara en längsgående på ena sidan? (Svårt att förklara.) Min grind blev så himla tung som jag gjorde sist. Vill göra ett lättare altenativ denna gång!

KL

fs_503369847_73206_1332487367_195137197.jpg

Nu är hindret på bilden väldigt köpt men tänkte tipsa om att man kan köpa färgglada plasthinkar och ta av handtagen och ha som hinder utfyllnad :)

Själva svetsningan får min sambo stå för. De är gjorda i järn, aluminium är svårare att svetsa, man behövde andra grejor till det om jag förstod rätt :D
Mina bommar är 2,60m långa.
Grinden är spikad för jag hittade ingen skruv som var lagom, annars är det nog bättre att skruva.
Grinden är gjord av läkt som vi fick även när vi bytte tak på huset, den är dubbel så den ser likadan ut från båda håll.
Den blev inte alls tung, är nöjd faktiskt!

Jag gjorde en grind till igår, en liten grind, jag vill att även de som inte hoppar högt ska kunna hoppa grind.

Den blev såhär:
DSC_0617.jpg

Nu behöver jag hjälp med färgval? Vad ska jag måla dessa 2 hinder i för färger?

Det är massor som är inne o tittar i tråden men ingen som skriver något?
Jag har grundmålat idag så imorgon ska jag börja måla färg så till helgen kan ni få se bilder på det jag byggt.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
596
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama