Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Min farfar är världens underbaraste, han har byggt hinderstöd + fixat bommar till mig, tror det blev 5-6 hinder totalt! Har bara bild på stöden, hållarna fixade han också själv. Jag visade bara några bilder på nätet och några veckor senare var dom färdiga :D

xelw9f.jpg

du har inte tänkt och låna ut din farfar lite?? vill också ha fina hinder och bommar!^_^

jag har tänkt göra bommar av avlopsrör i plast, men vet ej om det blir för lätt. till min stora häst. dvs om hon slår i kommer de fara i väg direkt och flyga av stöden.
org_4..jpg

Lägg grus i dem så dem får en tyngd och ha sedan silvertejp eller något bra på sidorna :)

det undrar jag också - granngården här har bara 2 m, bauhaus är 4-kantiga avfasade och dyra, grene säljer enligt nätet men återförsäljaren här har bara hydraulik...

ska kolla med lokala sågverk... kanske det kan fungera

annars mottages tips gärna

Vart köper alla sina bommar? :)

jag har bara en köpt bom av 9st :p, har mindre träd och grenar,+ plankor som vi haft hemma som bommar. man får ha lite fantasi och prata med folk som har skog/ bönder som tex röjer vid stengärden. vet att ngn i denna tråden t ex köpt sina bommar från en lekplats tillverkare, sen så kan man ju höra med ridskolor och ryttar föreningar som kanske ska köpa in nya bommar om man kan få köpa de äldre, och då nöja sig med att de är slitna och kanske lite böjda.

Vilka underbara idéer ni har!! :) Har fått otroligt mycket idéer till mina hinder som vi håller på att måla nu. Vi är än så långe färdiga med ett hinder och det är ett riktigt titthinder eller borde vara iaf.. Men inte för min ponny tyvärr som hoppade över det på första försöket... :eek:

Säg hej till kossan Lilja! :love:

ko-liten_151091940.jpg

namnls_151135742.png

:rofl:!!! jag måste verkligen ha ett sånt hinder! :love: hästen är extremt ko rädd men om hno lär sig att hoppa över dem så blir hon nog botad :p

Det var inte svårt att bygga det heller! Så bygg ett och bota din häst, hoppas bara botningen funkar när det kommer till riktiga kor med. :D

hej,jag och pappa ska bygga egna hinder. så här ska vi göra: vi ska ta två brädor och skruva ihop och göra ett kryss i botten så blir det ett hinderstöd och sen ska vi göra hål i det så att man kan köpa bomhållare och sätta i.bommar ska vi köpa 2.50 meter långa stängselstolpar att ha som bommar.sen ska vi också göra en grind genom att ta två plankor och sen ta träbitar och sätta där i mellan,den ena plankan ska vara en dm kortare på varje ände för att man ska kunna hänga upp grinden.vi ska köpa 24 bomhållare,träbitar tilll hinderstöden,17 stängselstolpar på granngården,färg till att måla med.sammanlagt ligger det på ca.3 tusen utan färg inräknat.har inte räknat men på ett ungefär.:)

kl, har byggt en vatten matta/ hinderduk :D vi har bytat liner på polen så nu har jag massor av blå grov duk att göra hinder av :p
funderar på att göra en hinderduk-mur och måla dit tegelstenar på linern :D

har inte fotat än :( har ingen kamera än

Senast ändrad:

Jag är oxå igång med hinderbygge igen.
är det någon som byggt infångare? funderar på hur jag ska bygga dem.

Jag har ju ingen erfarenhet av hur de brukar se ut på tävlingar eftersom jag är dressyrryttare, tycker bara det är roligt att bygga hinder.
de kommer säkert att hamna på blocket sen..

infångare kan se ut hur som helst, lättast är nog att göra som vitt trä staket typ III med ett stödben på baksidan...
gjorde för länge sedan några infångare,
0642f19e661fee68e35bea47965f5460.jpg

2842a7be7b3f03454b3c526aec0e850a.jpg

kl

Nu tycker jag vi väcker denna tråd igen! Jag vill se mer egenbyggda hinder, alla är ju så himla duktiga :love:

Jag ska bygga lite nu på semestern tänkte jag, cavalettistöd bland annat :p Pappa har redan vart snäll och byggt två fina hinderstöd till oss, men jag skulle vilja ha två till :angel:
Överväger att köpa ett par riktiga bommar från typ Safety-System, eftersom jag inte hittar tillräckligt långa och tjocka nån annanstans.. Staketstolp från Granngården blir så så korta, men dom passar ju till cavaletti iaf.

problemet med att hitta ordentliga bommar har alla hemma snickrare :( jag har funderat på att bygga ihop 2 staket stolpar till en bom, men vet inte hur jag ska göra för att få det stabilt och rivnings säkert.

Det har jag också funderat på, men har inte heller kommit fram till nått vettigt :crazy:

Just nu har jag staketstolp som är 80x2500 och dom känns så tunna... Ska nog köpa sånna som är 100x2000, även om det blir kort. Som sagt, får bli cavaletti och markbommar åtminstone ;)

fåglasång har mycket billiga bommar, kostar 99:-

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
596
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama