Bussar och lokaltrafikkaos

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Saeta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 2 368
Är glad att jag bor här nere i söder där faktiskt snöröjningen funkar utan problem, vi fick 35 cm snö på kort tid för någon vecka sedan och trafikverket hade fixat de stora vägarna och de små kom vägföreningens inhyrda traktor och fixade och vi fick äntligen testa 4-hjulsdriften på bilen :)
Min man var i Stockholm i höstas när det snöade där och när de åkte hem var det fortfarande oplogat inne i stan

På regiontrafiken antar jag att låggolv inte är lika vanligt? Tittar man på godsbussarna t.ex, så är dom inte låga. Busstrafiken ska vara tillgänglig för alla, ja. Men då ingår att dom har sämre komfort och sämre väghållning. Och ledbussar, har ni många sådana också? Det är ju annars de värsta i vinterväglag.
Jag skrev ju att linjerna i glesbygden inte hade lågt golv. Ledbussar har jag nog aldrig sett i Gällivare iallafall men hur det är på andra orter vet jag inte. Har inte varit norröver sen 2002 så vet bara hur det var innan dess och minnet är inte så bra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 326
Senast: Johanna1988
·
Gnägg Är det någon mer än jag här på Buke som har en häst som är helt tokig i snö? :D Alltså min H.H är ju verkligen...helt tokig i det där... 2
Svar
28
· Visningar
2 737
Senast: sthu
·
Övr. Hund Kloka bukare, jag behöver bolla lite tankar angående hundägande och tänkte då fråga er om lite råd. :) Jag har precis börjat plugga...
Svar
11
· Visningar
1 913
Senast: Lena_B
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på... 2
Svar
29
· Visningar
7 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka