Business x till bruksprovet!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rosella
  • Startdatum Startdatum
R

Rosella

Var inne och kollade hästförteckningen till årets bruksprov, alltid lika roligt att kolla eventuellt nya hingstars stammar. Kul att se att det finns två Ferrosöner med på listan, och en efter Metall.

Sen känns det ju väldigt roligt att Business x kommer gå bruksprovet, vet ju att det finns endel som verkligen önskar att han ska visas.

Ja jag såg det! ;) Hoppas det går bra för honom, vore kul med lite nytt. Såg att Robin hade ett par anmälda också, vore faktiskt kul om ännu en son till honom kunde gå igenom eftersom det bara finns Garibaldi på fryst kvar.

Vad roligt at de ska satsa på Business X! :D

Jag hoppas verkligen att han går igenom... ;)

:confused: :confused:

Lite märkligt ! Men så blir det väl med poppishingstar. DS själv har ju pungbråck och inte godkänd i Sverige längre så dressyravlarna vill väl ha in fler söner med hans blod. Det finns ju åtminstone en; Bocelli

ja, och så verkar det som vi kommer att få en hel drös med Sandro Hit söner och sonsöner.
Vad gäller DS så är ju hans meritlista imponerande på alla sätt! Men om inte jag har fått saker om foten, så har ju även andra släktingar haft samma problem...
Tror nog att hans blod är begärligt, men själv avstår jag tills jag är säker på att det är olyckliga omständigheter/sammanträffanden, som står bakom.
Men funderat mycket över den saken, det har jag!

mvh

Jättekul att Business ska göra provet! Han behövs i aveln.

Tråkigt däremot är att det inte är några andra anmälda fullblodshingstar i år (förutom Stravinzky och han har ju varid godkänd för spermaimport ett par år). Finns det helt enkelt inga fullblodshingstar som är tillräckligt bra, eller är det så att deras ägare inte ser att de är bra? :confused:

Ja, lite funderingar bara... :cool:

Det ska bli spännande att följa Milord (e. Landlord 849-Cortez 679) eftersom han är från mina hemtrakter (Oskarshamn). :cool:
För övrigt undrar jag över Sam's Maverick. Hans far Sambesi är ju inte godkänd, endast avelsvärderad, varför ska då Sam's Maverick delta i bruksprovet? :confused:

Sambesi är godkänd i andra förbund, tex i tyskland.
Många av hans avkommor är registrerade där och sedan "importerade" hit till Sverige.
De får då gröna papper och kan därmed deltaga i bruksproven.

Appropå anmälda hingstar! För ett år sen var jag inne på Zangersheides hemsida och fastnade för hingsten Ulrich, efter Darco. Mailade dock och fick reda på att han var såld. Så dyker han upp på vårt bruksprov. Lite komiskt! :)

En parentes bara! ;)

Sitter förresten och funderar på om jag ska åka till Rom eller om jag ska åka ner och kolla på bruksprovet. Båda lockar lika mycket... :crazy:

Förslag?? :)

Problemet är att det är dyrare att ta sig från Östergötland till Skåne än från Östergötland till Italien!
:mad:

Flyg Sverige - Rom 250 kr. Tåg Norrköping - Lund massa mer kronor!

Men som sagt var! Rom finns kvar och där finns det ju inte en massa snygga hingstar som väntar på att godkännas... Äckliga Italienare kanske? :D Ska fundera lite till på det!

:D :) Ifall du åker till Italien ändå, får du hålla utkik efter Garibaldi 901, han blev ju exporterad dit -99 om jag inte minns fel.. :D ;)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 116
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar