Burkarna börjar ta form.

Gabbi

Trådstartare
Burkarna börjar ta form nu. Det kan fortfarande växa på lite mer i överkaret, men jag är rätt nöjd.

karet1.jpg

karet2.jpg

..och så en bild från kortsidan in i det stora karet.

vy.jpg

Sv: Burkarna börjar ta form.

Sju i den här ställningen, och ett fristående. Sedan 250 st på jobbet :-)

shit va snyggt!
hur många liter är det i dom?
är det ett växtkar det översta? :)

Det översta är 120 x 80 x 40, så 384 liter, och de undre är tre stycken 38 x 80 x 40 (121 liter) som är avdelade i mitten med BTN bakgrunder. Simytan blir ju mindre dock.

Det översta är inget renodlad växtkar, det är vårat västafrikakar snarare, där vi kör Pelmatochromis och Tilapia, och kanske några Pelvicachromis i framtiden.

vad är det i akvarierna bara växter elelr? xD :D :angel:

vad är det i akvarierna bara växter elelr? xD :D :angel:

Öh nej? På mittenbilden ser man tydligt bla. Amphiprion ocellaris, Puntius sp. red lipstick och Crysiptera cyanea.

Utöver dessa finns även Pelvicachromis taeniatus från Lokundje, från Nigeria och från Nange, Pelmatochromis nigrofasciatus, Tilapia buttikofferi, Neolebias trifasciata, Neolebias unifasciata och en massa killis som är sambons.

Utöver dessa finns även Pelvicachromis taeniatus från Lokundje, från Nigeria och från Nange, Pelmatochromis nigrofasciatus, Tilapia buttikofferi, Neolebias trifasciata, Neolebias unifasciata och en massa killis som är sambons.

Det säger ju mycket, rena latinskan. ;)

Är det förresten en Nemo i akvariet längst ner till höger på mittenbilden? Det ser nästan ut så! :)

fan vad smart att dela upp karen såddär... :idea:
har du saltvatten på båda sidor i det yttre?

det är så snyggt med redmoorerötter, har en jag också :)

Det säger ju mycket, rena latinskan. ;)

Det är just vad det är det. Anledningen är att de allra flesta av mina fiskar inte har några försvenskade namn, förutom möjligen "Nemo" då.

Är det förresten en Nemo i akvariet längst ner till höger på mittenbilden? Det ser nästan ut så! :)

Jupp, Amphiprion "Nemo" ocellaris..

Vad fina! Tycker det är så rogivande med akvarier på något sätt. Skulle vilja ha ett själv, men jag kan inget..Min pojkväns föräldrar fick typ 50 guldfiskbarn i våras så vi kan få ett par om vi vill. Hade ju varit mysigt, får kanske ta och läsa på lite om firrar och sånt. Finns det några bra internetsidor eller böcker där man kan läsa om akvarier? :)

Nej inte alls. I akvarieaffärer kan de ju verka ovanliga, eftersom kanske bara 5% av djuraffärer har saltvatten, men letar man i saltvattensinriktade butiker har alla clowner, ofta många olika arter. Mina är odlade i Chorleywood utanför London.

Liknande trådar

Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 173
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 344
Senast: Kajsalisa
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
586
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama