Burinredning, hjälp?!

Sv: Burinredning, hjälp?!

De ja mena är mer som ditt hus på bilden, fast me golv i oxå så att de går att sätta på väggen, rådisarna gillar ju att ligga å slöa å titta på utsikten;)

Ahaa, du har ingen bild på en sån?, Menar du typ som en holk? :p

Ska se om jag hittar något sånt.

Ahaa, du har ingen bild på en sån?, Menar du typ som en holk? :p

Ska se om jag hittar något sånt.

Jag har ett sånt här fågelbo till mina råttor:

Finkbo_stor_1528.jpg

De älskar det, och ligger gärna där i och myser båda två. :)

Johannea pratar nog om ett sånt här dock?

PRECIS!!! Tack å lov att det finns mer datakunnande här på jorden än va ja presterar;)

Shiit vad snyggt det blir!
Vad blir kostnaderna på ungefär och hur långt tid har det tagit/kommer ta?

haha, jag är lite besviken på att den är så liten. Den såååg så mycket större ut på papper :p

Ok, såg en sån som johannea menade men tyckte den var för liten..

Tack :D

Kostnaden ligger typ på 1500 just nu, sen så behövs det lite småskit som vaxduk t.ex men sånt är ju billigt..

*knapp*

Personligen skulle jag aldrig sätta in en riktig träholk, det blir bara nerpissat ändå och billigt är det ju inte heller :p
Finkreden däremot brukar jag ha till mina ibland. Blir nerpissat och söndertuggat direkt men de är inte lika dyra så det kostar jag må mig lite då och då åt de.

Annars funkar det ju lika bra med vanliga glassbyttor eller vad som helst, så orka gå och köpa snordyra grejer då liksom :D

Ja, finkbon är nog att föredra eftersom man måste byta ibland. Om man inte vill gå runt med en klädnypa i näsan 24/7 vill säga. ;) Dock har mina töser (tack och lov) aldrig varit särskilt förtjusta i att gnaga sönder saker och ting, så mina bon brukar inte bli särskilt förstörda på det sättet.

Jäkla lyx :eek: Jag satt in ett finkbo nyligen, den låg på hyllan under dagen efter :angel: Dög fortfarande som sovplats dock! :D

Mjo det är ju väldigt billigt, men mycket pillgöra när den är trekantig.
Hade jag gjort en fyrkantig bur som alla tjatade på mig att jag skulle göra så hade den varit klar för längesen :p

Men orka fyrkantigt det är ju såå vanligt :D

Orka borra upp glassbyttor på väggen då :p, lite stiligt måste det ju vara :D

Men vad är ett finkbo? Skillnaden på en holk är?

Om du läser typ vartannat inlägg så nämns "råttor" ganska ofta..

Men vad är ett finkbo? Skillnaden på en holk är?

Ett finkbo är en sådan "korg" som jag la ut en bild på tidigare i tråden. De har som krokar på baksidan som man bara hakar fast över en horisontal gallerpinne (t.ex.). Man behöver alltså inte spika eller skruva för att få dem att hänga uppe.

Jäkla lyx :eek: Jag satt in ett finkbo nyligen, den låg på hyllan under dagen efter :angel: Dög fortfarande som sovplats dock! :D

Hehe, de är roliga de små. :D Eller höjdrädda? :p Ett bo tyckte mina tjejer skulle ha en öppning på båda sidor (fråga inte varför eftersom de ändå inte kommer ut åt det hållet p.g.a. gallret) i övrigt har bona (och typ allt annat jag haft in i buren) som sagt lämnats hela. :bow:

Aha, då ska jag titta på sånna lite närmre om de är något o ha ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 669
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 279
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17