Burinredning, hjälp?!

F

fancyfree

Jag vet inte hur jag ska inreda en träbur, det finns ju inget galler att haka i prylarna i?

Hyllor håller jag på o sågar ut nu, vill ju ha typ hängmattor och annat roligt också.
Funderar på att sätta några krokar i taket o hänga något i men vill ha mer tips, någon??

Sv: Burinredning, hjälp?!

Tanken har slagit mig. Skulle nätet hålla så bra av bara några nitar sådär?! Så låter det ganska fult.. hm är lite skeptisk till de. Tror inte de blir bra..

nu hade jag iofs nät men all inredning jag hade satt fast med krokar.
tex en gren skruvade jag fast en krok i enden och hängde upp.. lika med hyllplanen.

du skulle ju kunna skruva upp såna här öglor (tänk dig en krok fast den är helt sluten ;)) och så nån liten hake och sätta fast i ringen.

Det är typ något sånt jag hade tänkt mig till taket men det går väl på väggarna också, mhm fantasin flyter förmodligen på mer sen när hyllorna är uppe, -hoppas jag :crazy:-

Senast ändrad av en moderator:

Inte är jag den enda på buke med träbur! :mad: :p

Släng in lite bilder på era burar, behöver inspiration!

Ok. Då vete sjutton, hade träbur förut men den var liiiiiiiten :p Var gjord av ett par skrivbordshurtsar så hyllplan satt redan där, sen hade jag en massa hamsterburar ovanpå så allt som skulle hängas upp hängdes i hamsterburarna :D

haha, det är ju också en lösning ;)
Men om jag slänger in en bild så kanske någon kommer på något roligt :crazy:
Alla tips på prylar o slänga in i buren uppskattas också =)

Varför begåvades inte jag med någon fantasi!? :mad:

12024120.jpg

12024121.jpg

12024122.jpg

Jättefint!

Jag kommer också bara på att skruva fast krokar i tacket/väggarna. Kanske kan du fästa något ihop med hyllorna?

Hyllor, stegar och en hängmatta som kan hängas imellan två hyllplan.
Såå långt har jag kommit med planeringen. Har gått två rundor på Rusta (största affären för småskit o ändå så hittade jag en pryl) och det enda jag hittade var ett diskställ som jag har byggt om till stegar, dock så visste jag redan innan att det gick..

Behöver massa inredning, kom på en sak nu. Om man skulle borra fast lite tjockare pinnar i taket från typ vägg till vägg o hänga grejer i?! usch så svårt, kan ju inte ens haka i en cykelkorg någonstans.

Pinnar låter ju bra, kör på det! :)
Kan ju iofs kanske bli krångligt med hängmatta om den blir till att åka ihop, men det går säkert att lösa. Kanske pinnar åt olika håll? :D

haha, buren kommer bli en enda röra när jag är klar :D

Inte bara för att jag ska hänga upp en hängmatta, utan jag ska sy den:crazy: gud vad har jag gett mig in på, hur använder man en symaskin?.. :angel:

:) haha vad kul att få inreda precis som man vill

jag ska också så någon hängmatta till chillan sen tänkte jag :D
men nu har han en köpt sån där "tunnel" som man hänger upp i krokar.. det får räcka en stund :)

Roooligt? :crazy:

Det trodde jag med först, men nu är det frustrerande :eek:
Vad för tunnel? :d

Nät på insidan skulle jag aldrig ha. Tänk vad svårstädat och vad kisset skulle sätta sig i nätet och på väggen... När jag hade en träbur (garderob) så skruvade jag helt enkelt i krokar där jag ville ha dom. Det fungerade utmärkt! :)

jag hängde upp små handdukar! skitpraktiskt att bara kasta in i tvätten sen

Jaoo det låter som det inte finns mycket annat o göra än massa krokar. Ska inte ha något nät på insidan.

Kanon, jag tänkte klippa sönder lite plädar det funkar ju o tvätta det också :D

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 669
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 279
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar