Burbilder!

gul_zebra

Trådstartare
Ska köpa mig en mus på lördag och förhoppningsvis blir det en guldhamster samtidigt, beroende på vad uppfödaren har att säga om saken :)

Men - möss har jag aldrig haft, hamster var det måååånga år sen jag hade. Nu har jag ju en del inspiration från råttornas burar och vet vad både mus och hamster behöver osv men jag vill ändå se hur ni inrett era burar, hur ni kommit på egna saker och köpta saker, hur ni har löst diverse grejer osv. Så, upp med bilderna och inspirera! :D

Sv: Burbilder!

jag kan börja med lite bilder då! så här bor mina dvärghamstrar, såg nu att du skulle köpa en guldhamster, men jag lägger upp bilderna iaf:

Moltaz bur:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_18/14880000-14889999/640x480/14882817.jpg?0

Molly och Pollys bur:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_18/14880000-14889999/640x480/14882818.jpg?0

och till sist knuts bur, (som ser ut att vara vääldigt liten men det är den inte):
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_18/14880000-14889999/640x480/14882820.jpg?0

På alla bilderna ser dt ut som att burarna är jättesmå men dom är större i verkligheten.

Dvärghamsterbilder går alldeles utmärkt, principen är ju ändå densamma :)

Men varför så lite aktivering? Jag menar det finns ju inget att göra annat än att äta, sova och springa runt runt i hjulet... De är ju aktiva djur de små hamstrarna...

ja, när bilderna togs var burarna nästan precis nystädade och jag hade inte lagt in deras "leksaker" ännu, men annars brukar det finnas toapappersullar tex inne hos dom, dessutom får de ju komma ut från burarna ett par gånger om dan.

Ok.

Har blivit nån vana att man ser en massa görtomma burar jämt... Sällan man ser nån aktivering i hamsterburar :(

Japp. sök på hamsterhörnan på google, där finns massor av bra tips om leksaker till buren och sådant!

Jodå den sidan känner jag till :) Brukade jämt vara inne på den när jag hade marsvin när snart 10 år sen :D

Här bor Slash :D
Rörigt och massa saker överallt, men han älskar det.

14948528.jpg

14948529.jpg

14948530.jpg

Har dessutom en liten fråga. Han hade ett hjul innan (som han satt sönder :o ) Men när dte var i buren så sprang han enbart i det, gjorde inget annat. Kan inte se det positiva med springandet, men bör han ändå ha tillgång till hjul?
Jag personligen tycker att han verkar trivas bättre med alla leksaker istället.

Oh smart med gallret! Är det från en sån där transportbur för fåglar eller nåt annat? :)

Jag hade inte haft hjul iaf :p Tycker de gör mer skada än nytta. Nu har jag ett hjul till musen (var iväg igår, alltså) som kommer sitta där rätt sällan bara, kanske får hamstern låna det ibland. Ffa nu när han inte är tam, det är ju lite svårt att släppa ut en icke tam hamster så han får springa av sig liksom. Men visar det sig att nån är helt manisk på hjulet så tas det bort helt direkt för det tolereras icke. Jag vill ha hälsosamma djur, inte bara fysiskt utan även psykiskt :bow:

Gallret är från en transportbur avsedd för småfåglar och hamstrar.
Rätt smart transportbur, det fanns dessutom en isoleringsväska att köpa till.

Slash tycker ändå att det är roligare med gallret i buren än att sitta i själva transportburen. ;)

Ok. Tänkte väl att det såg ut som ett sånt :) Har funderat på att köpa en sån själv men har så många transportburar redan. Perfekt, då kan jag använda burinredning som bortförklaring ju! :D

Ja precis. Jag har bara tagit bort luckan och handtaget. Går jätte-enkelt att bygga ihop till en fullt funktionsduglig transportbur igen när/om det behövs.

Görsmidigt :) Perfekt, bortförklaringar är alltid bra.
Förut hade jag 7 burar i förrådet. De gavs bort till en som hade skitsmå burar till sina råttor och inte hade råd att köpa nya. Det är perfekt som bortförklaring, man kan ju ge bort de om det behövs... och så behöver man ju extra om nåt djur blir sjukt, man behöver karantänbur, man behöver extrabur om nån ska med nånstans utan att alla är med, man behöver extra för allt möjligt egentligen, även om det bara är något så simpelt som att nån ska ha extra mat. Många burar blir det! :D

Nuvarande burarna är dåliga :p Och så är de så fulla av tidningspapper så man ser ändå ingenting :D

Bilder kommer när jag har shoppat nya burar och mer inredning efter helgen! ;)

Burar kan man aldrig få för mycket av. I källaren står en fullt fungerande marsvinsbur. Tyvärr 50*70 cm så den får inga bo i. Men om det skulle bli bråk mellan några djur går det alltid ha som en nödlösning till ett bråkigt eller skadat djur. :)

Nu har jag fått godkännande om ytterligare en hamster hemma, det ska bli roligt. :banana:

När jag flyttar hemifrån ska jag skaffa iller och råttor :love:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Det känns så fruktansvärt motigt och energisänkande på alla plan nu, så jag vill bara fly nånstans...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Däggdjur Efter 4 år utan djur står jag inte uuuut! Så jag har bestämt mig för att skaffa hamster igen. Hade flera stycken (alla i egna burar!)...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Modig_Korn
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 766
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar