H

Hallonkvist

Är på gång att skaffa Kanariefåglar. Har ringt runt och hört mig för om priser.Ska nämna att jag haft dessa fåglar innan men det är några år sedan.
Hur mycket kostar en bur i bra storlek?

Sv: Bur

Har inga priser i huvudet, men vill tipsa om att djurskyddslagens råd som tidigare bara varit just råd, blir gällande även för privatpersoner i höst. Hemskt många burar som säljs i djuraffärer idag är för små. :(

Jo vi gjorde det till gojjan vi hade innan men botten lösningen blev provosorisk och otymplig så jag är lite skeptisk på att göra en ny bur på egen hand. Finns det någonstans man kan kolla på ritningar till lämplig kanariebur? Helst vill jag ha så man kan föra ut en botten skiva utan att behöva trixa med att lyfta själva buren.Har hundar som absolut inte får komma åt fåglarna och med en löstagbar bottenskiva vid rengöring är exemplariskt.

Jo jag har sett det också och tycker de verkar idiotisk små för 2 fåglar...Därför får man kanske tänka om och försöka finna upp en stor men ändå praktisk bur även till småfåglarna.

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 270
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Inser att jag har åkt ambulans många gånger. Några pga av dottern men de flesta när jag själv har blivit akut dålig. Alltid blivit bra...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
4 913
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 454
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar