Bullterrier

M

MaLu

Vill veta allt om rasen!! Är det en enmans- eller familjehund?

Har tittat på olika hemsidor och så men jag vill veta vad ni tycker om rasen!

Malu
 
Sv: Bullterrier

Jag var också väldigt sugen på bullterrier innan jag köpte skruttan (hon är alltså inte bullterrier). Hade faktiskt en hemma som jag var hundvakt åt ett kortare tag också. Det är enligt min mening jättebra familjehundar. Dom kan vara väldigt envisa så det gäller att ha mycket humor och tålamod ;) . Jag har fått den uppfattningen att bullterrier överlag är väldigt positiva och trevliga hundar vad jag däremot råkade ut för dagligen då jag hade honom var frågan "Är det där en sån där pitbull?". Konstigt nog är det många som blandat ihop raserna. Hoppas verkligen att du skaffar en bullterrier, dom är ju jättefina.
 
Sv: Bullterrier

Tycker att de verkar jättesköna! :) Men jag är inte påväg att skaffa hund just nu. men nån gång i framtiden då man har möjlighet, då blir det nog kanske en bullterrier..

Vad var det för ras du skaffade istället då?

malu
 
Sv: Bullterrier

ursäkta...men jäklars va fula dom är :o ser ju ut som små grisar :D
men jag förstår...antingen älskar man dom eller så inte....
 
Sv: Bullterrier

Åååh, det finns väl inget så vackert som en riktigt snygg, vit bulle?! :love:

Fast min kompis brukar säga att de har ett utseende som endast en mor kan älska... :D
 
Sv: Bullterrier

jag kan ju säga att jag älskar dessa hundar!! :D
har tyvärr inte fått möjlighet att träffa någon, men jag har läst jättemycket om dem!
så jag ska så fort jag har råd, tid, flyttat hemifrån, och blivit lite äldre, köpa en bullterrier :D
 
Sv: Bullterrier

Bodil Granberg som har Bodils minicirkus har skrivit en helt underbar bok om sina djur inkluderande bullterriers!

Nu kommer jag inte ihåg vad den heter men många bibliotek har den.

Jag har sällan skrattat så mycket som när hon beskriver sina foxterriers och sina bullterriers hysteriska HYSS!

/KT
 
Senast ändrad:
Sv: Bullterrier

Till alla som tycker något om bullterrierns utséende;

Jag tycker att de kan se väldigt olika ut. Vissa är så stora och "maffiga" i kroppsformen att de ser feta ut, jag tycker bättre om de som är lite smäckrare. Själva ansiktsformen och så kan jag förstå om vissa inte tycker om... Men jag tycker de är helsköna!! :D

malu
 
Sv: Bullterrier

hihi ska citera min ultimata hundrasbok: "Som vakthund är den värdelös." Det måste ju helt enkelt va roliga hundar!
 
Sv: Bullterrier

Hej är det någon som vert vart man kan köpa sig en bulle i gästrikland
 
Sv: Bullterrier

Om du går in på Bullterrierns hemsida så finns det säkert länkar till olika uppfödare inom hela Sverige.

Tror inte man får länka till uppfödare direkt här på forumet.
 
Sv: Bullterrier

Bullterriern i våra hjärtan är helt underbar

Annars har du fått alla tips som behövs ;)
bulle.nu och svbtk.com

Kika gärna in hos oss om du vill
http://www.freewebs.com/superbullterrier/
ibland måste man klicka två gånger då det varit
för många besökare på siten på senaste tiden :o
skall ordna det inom kort

WB
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 248
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 949
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
26
· Visningar
1 235
Övr. Hund När ni är redo att köpa hund, hur gör ni? Själv har jag kontaktat några olika uppfödare för att fråga lite i allmänhet och om deras...
2
Svar
27
· Visningar
2 330
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp