bula mitt på huvudet?

M

Minnusen

den lilla valpen har fått en bula mitt på huvudet.
kan de vara de att han slagit i huvet i något? kan dom få bulor av sånt?
han får ju sånna ryck ibland och springer hysteriskt runt och ibland hinner han ju inte stanna och kraschar rätt in i väggen..kan de va därifrån bulan kan ha kommit?
borde man kolla upp de eller vänta några dagar?

bulan kom över en natt bara sådär.

Sv: bula mitt på huvudet?

Bild??

Generellt sett hade jag nog kontaktat en veterinär om en valp över en natt fått en stor bula mitt på huvudet, som jag inte vet hur den kan ha uppstått.

ska ringa vet. imorgon och höra med dom, vad kan de annars vara? om de inte beror på de att han slagit i huvet nånstans?
han springer ju och sladdar in med huvudet i väggar och hyllor och sånt hela tiden..den är lite på sidan av huvudet..inte riktigt mitt på.

Kan vara början på en infektion.

Har haft så på 2 hundar. Börjat som en bula och sedan har det vuxit till en stor varböld som man fått dränera och medicinera.

borde dom inte ömma då om man trycker på bulan?

Det är ju väldigt individuellt och lär ju bero till stor del på orsaken till bulan..

Omöjligt att svara på vad det kan vara.

borde inte vet. märkt de på besiktningen eller så? eller märks sånt först när de blir såhär?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 811
Senast: Amaranthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka