Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

ursäkta om minnet sviker mig (efter 11 öl är det kanske inte så konstigt) men tillhör inte Staffordshire bullterrier de raserna som är förbjudna i Norge?
Har nämligen för mig detta!


Iså fall har dom blivit det nyligen för jag var på en inofficiell utställning för några år sedan och där var en norsk uppfödare med massor av Staffar dom flesta av dom var blåa .
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Iså fall har dom blivit det nyligen för jag var på en inofficiell utställning för några år sedan och där var en norsk uppfödare med massor av Staffar dom flesta av dom var blåa .

Förbjudet in kom redan i början av 1990-talet någon gång... både införsels och avel förbjud, på de såkallde kamphunds raserna.


Ska prata med dem på ett Norskt hundforum om när det exakt kom till och vilka raser det gäller.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Har nu frågat dem på det Norska hundforumet.

Jag har hittills fått svar om:

Förbjud mot amstaff inkom år 2004-08-20
Förbjud mot pb inkom 1991

Med förbjudet innebär det avels och införsels förbjud.

Väntar på svar om Staffordshire Bullterrier. Men det kommer om under dagen kan jag tro.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Så man kan inte ta med sin staff på semestern till Norge tex?:(

Det kan jag fråga dem.
Frågade en annan gång bara för skojskull om jag kan ta med mig min hund till dem.
Då fick jag svaret att min semester skulle få ett snabbt slut om någon kom på mig om att jag hade med min hund. :rofl:
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Det kan jag fråga dem.
Frågade en annan gång bara för skojskull om jag kan ta med mig min hund till dem.
Då fick jag svaret att min semester skulle få ett snabbt slut om någon kom på mig om att jag hade med min hund. :rofl:

Jaså? Vad har du för hund?
Jag har semestrat i Norge med mina hundar.:) Men jag tänkte angående staffen och införseln. Menade dom import eller alla öht?
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Jaså? Vad har du för hund?
Jag har semestrat i Norge med mina hundar.:) Men jag tänkte angående staffen och införseln. Menade dom import eller alla öht?

Jag hade en pb (R.I.P tog bort henne för 2 veckor sedan)

Detta forumet som jag frågar på vänder sig mest till staff raserna.
Jag tror att införsel endast gäller de raserna som det är förbjud på.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Har nu fått svar från Norge.

Staffen är för tillfället en godkänd ras men det disskuteras om den oxå ska bli förbjuden.
Men det belutet kan ta många år innan det kommer.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Puttar på en gammal tråd. Vill se fler bilder!!!

Nu har jag äntligen skaffat mig en staffe jag åxå!!!:bump:(fodervärd)

Han är 3,5 månad. bott i sverige i 3,5 vecka drygt. Är importerad från england.

Torrorosso Rohan heter han, kallas Troll. Stam vet jag inte än...

Troll ägs av kennlarna British Steel & Metal staff.

Om bara hans papper kan komma nån gång så man kan få ta hem lilla charmtrollet=)

BILD
http://gabbilw.bilddagboken.se/inde...kPTEwMzczNDg2MCZ0PTExOTE2MjE2MDEmY3VycmltZz0x
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

puttar lite till=)

Ägaren ringde igår å berättade att papprena fortfarande inte har kommit. i england har dom inte tid att skicka saker, för dom bara dricker te hela dagarna:smirk:

Åhh, jag vill ju att han ska få komma till mig nuuu!!!
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Åh vad kul! Grattis!

Metalstaff är en av mina favorituppfödare! :)

Han var sjuukt söt :love:
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Tack! ja han e bedårande=)

Jasså, jag råkar veta att metal staff har en liten 9 månaders kille om du är intresserad?=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Puttar på en gammal tråd. Vill se fler bilder!!!

Nu har jag äntligen skaffat mig en staffe jag åxå!!!:bump:(fodervärd)

Han är 3,5 månad. bott i sverige i 3,5 vecka drygt. Är importerad från england.

Torrorosso Rohan heter han, kallas Troll. Stam vet jag inte än...

Troll ägs av kennlarna British Steel & Metal staff.

Om bara hans papper kan komma nån gång så man kan få ta hem lilla charmtrollet=)

BILD
http://gabbilw.bilddagboken.se/inde...kPTEwMzczNDg2MCZ0PTExOTE2MjE2MDEmY3VycmltZz0x

Nämen vad roligt! Troll är ett litet charmtroll ;)
Min lilla kille kommer ju från British Steel. Är polare med både Carin och Johan :)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Gaaahh.. är den till salu eller ska den ut på foder?

Jag är grymt sugen. Men Selma trivs nog tyvärr bäst som ensamhund.

Nämen, är det Carin och Johan som är british steel? Dom är jag lite bekant med ju :)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Gaaahh.. är den till salu eller ska den ut på foder?

Jag är grymt sugen. Men Selma trivs nog tyvärr bäst som ensamhund.

Nämen, är det Carin och Johan som är british steel? Dom är jag lite bekant med ju :)


Jajjemen, visst är det Carin och Johan :) Jasså, är du? Hur då? Jisses, vad världen är liten ibland ;)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Vi träffades i Gränna förra året och så har vi varit på staffepromenad i Uppsala :)

Jag blev förresten "erbjuden" en liten hanvalp från dom, måste ju vara ett kullsyskon till din? För de har väl bara haft en kull.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Haha :D Var du med på "staffenaden" i Uppsala i år? Eller förra året? I år var nämligen vi där också :D
Jajjemen, då är det ett syskon till Diesel som du blev erbjuden :)

Åh förresten! Det är nog Magic från Thomas som ska ut i nytt hem nu, han är 9 månader. Helt bedårande och skitsnygg!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 937
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 098
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
12 937
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp