Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Är inte Milda en Amstaff? Eller minns jag bara helt fel nu? :o

Du har sååå bra bukeminne... ;)
Jag ville ha en Amstaff, men tyckte de var för stora, skaffade Milda, men insåg att jag lika gärna kunde haft en AM. då Milda är 46 cm hög o väger nästan 20 kg.... :crazy:

:D
 
Man skulle kanske göra en egen avdelning med sånna liksom som med kattrasen Burmese (tror jag) de har en ras i rasen, Burmilla... Är inte så inne i katter iofs :p ska nog vara tyst nu :rofl:
 
Yes!!
Jag är bäst ju :D

Jag säger ju att mitt Bukeminne är grymt.. Jag visste vilka tevekanaler folk hade, vart dom bodde och allt möjligt förut :crazy: :D
 
Snacka om påhopp här va? ;)

Nja, bara ett grymt bra minne för totalt oviktiga saker.
När man ska lära sig i skolan och komma ihåg användbara saker så bara flög dom förbi min hjärna :crazy:
 
OJ vad stor hon är :eek: :) Måste vara många som tror att hon är amstaff?
 
Typ alla... :crazy: hur stor är Selma? höjd/vikt??

Kanske inte skulle gett henne det där pulvret... :angel:
 
Hon är 38-39 cm hög, vet inte om hon blir mycket högre, hon är 6 månader. Jag vet inte riktigt vad hon väger, senast vi vägde henne var flera månader sen och då vägde hon 7 kg :D Gissar på 12-13.
 
Är det bara en som har staff bild här?

Här är en bild på tiken som jag vill ha en valp efter...
semlan,maj02framed.jpg

"Semlan"
Mastino´s moppsan
Världsvinnare 2002
 
Sv: Re: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Vet att tråden är RIKTIGT gammal ;)

Men ni som har STAFF kan ni inte berätta lite mer om deras sätt att vara ?

Hur fungerar dom i träning ( ex lydnad ) är dom svårmotiverade?

Försöker hitta en stor hund gömd i en liten storlek !

/ M&A
 
Senast ändrad:
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Jag har en snart ett år gammal staff kille.
Har inte gått några kurser med honom tyvärr, men tränar lite själv och så. han är väldigt lättlärd och positiv! går för det mesta lös när vi är ute, jagar inte djur, går inte längre än 10 m bort, kommer när man ropar osvosv. hemma är han lugn, staffar verkar inte vara så skälliga, han skäller endast om han blir upphetsad när man busar med honom. han kräver inte så mycket motion, jag har honom med hela dagarna på jobbet (jobbar i stall). en viss hanhundsagressivitet har visat sig nu men det går bra att leka med hanhundar han har träffat sedan han var liten! men man får juh ha koll, det är aldrig kul emd slagsmål.
det jobbigaste med staff är fördomarna. "mördarhund" "sån där som blir aggressiv när den blir stor" "pitbull" vissa kastar sig undan när man kommer gående, folk vågar inte gå längst bak i bussen där jag sitter med hunden och sådär. men minst lika många som tittar snett på en så komemr det fram folk (alla åldrar och kön) som frågar vad det är för ras och är intresserade av att skaffa.

jag vet inte mer vad jag ska skriva men titta gärna in på
www.staff.se en community för folk som gillar staff
http://staff.info.se/ rasinfo, kennellista mm
www.ssbtk.nu rasklubbens hemsida
 
Sv: Re: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Vet att tråden är RIKTIGT gammal ;)

Men ni som har STAFF kan ni inte berätta lite mer om deras sätt att vara ?

Hur fungerar dom i träning ( ex lydnad ) är dom svårmotiverade?

Försöker hitta en stor hund gömd i en liten storlek !

/ M&A

Puttar upp en uråldrig tråd.
Putt Putt.:d
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

ursäkta om minnet sviker mig (efter 11 öl är det kanske inte så konstigt) men tillhör inte Staffordshire bullterrier de raserna som är förbjudna i Norge?
Har nämligen för mig detta!
 
Sv: Re: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Är inte Milda en Amstaff? Eller minns jag bara helt fel nu? :o

Skrattar sa jag dör, vilken gammal trad, och i dagsläget BOR ju tom. Milda hos Bebben som är hennes nya Mams.


:D
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Hi hi hi. Ja den är uråldrig den här tråden. Men jag tänkte putta upp den med lite nya bilder och info om/på bukefolkets staffar!:D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 946
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 098
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
12 938
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp