Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Hm, jag vet inte.. beror väl lite på om det är tik eller hane också. Har faktiskt ingen aning om vad andra staffar brukar ha för halsmått.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

okej. får se om nån annan svarar=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Puttar ännu mer...
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Carin och Johan va hit en sväng idag med Troll så vi fick pussa på han lite=) Hans papper har fortfarande inte kommit från england=(

Carin skvallrade att du "träffat" mig här på buke=)

Troll träffade våran andra hund för första gången idag. å de gick jättebra=) Troll som brukar vara askaxig va typ rädd frö min lilla råtta när han gjorde lekinviter=) Sötnöten:love: Men Peppe får nog tillbaka tids nog=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Har inte så mycket att bidra med då Zaga fortfarande är för liten för att ha några ordentliga Staffemått ;)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Milda har en omkrets på 45 cm runt halsen, och har en 50 cm lång rygg. Från manke till svansrot.

Hon är ganska så smal över halsen, men är för stor för att vara Staff. 44 cm hög är hon. Min Amstaffhane är 56 cm hög, och en ganska stor kille.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

okej. Troll kommer nog åxå bli lite stor då engelsmännen vill ha liiite högre å liiite tunnare staffar.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Jag tycker det är fint ;)

Jag ogillar staffar som verkligen ser ut som grisar, så jäkla kompakta att det inte kan röra sig "normalt"

Zaga kommer också bli en lite smäckrare staff :D
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Det tycker jag åxå=) Gillar lite mer slimmade. Dom som e lika breda som en häst e inte riktigt min smak av hund. Våran förra vovve (amstaffkorsning) va åxå den slimmade typen, utställnings-amstaffarna e inte alls fina!
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Jag som älskar muskler, bredd, massa och kraft! :D

Milda är alldeles för slimmad för min smak, rent estetiskt. Min hane är hittills väldigt perfekt för min smak, jag hoppas dock på lite mer bredd och massa med åldern.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

SP_A0277.jpg


Tyvärr är han lite smal nu, för han har ätit dåligt under en period, samtidigt som vi ökat motionen ganska markant här hemma. Men lite mer muskler och massa på den där killen, sen har jag en riktig snygging här hemma! :d
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Justja, glömde det också. Han är 20 mån gammal, så han är ju inte klar än på länge.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Jo muskel, bredd och massa kraft tycker jag också om, på en AMSTAFF som ändå är lite större.

Benji är ju så jävla snygg att jag och Zaga sitter och dregglar här hemma :D

Men en Eng Staff med för mycket bredd och massa ser ju bara ut som en fet gris ;)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Ja, men den där e allderles lagom!=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Och han är kraftigare än dom flesta Amstaffar vi träffat hittills, i hans egna ålder ;) Både hans pappa och mamma är väldigt kraftiga och oslimmade, så jag hoppas att han blir som dom!
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Haha, ja, man kan inte anklaga min lilla Staff för att se ut som en fet gris i alla fall ;)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Tycker inte att han ser så himla krallig ut=) fast de e ju lättare å se om man ser från alla vinklar=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Nej, jag lyckas aldrig att få det på bild tyvärr :( Jo, när han var valp syntes det att han var mycket kraftigare än genomsnittet för sin ålder då.

Jag får försöka att filma honom när han rör sig någon gång istället :D

Han är ca 56 cm hög, väger 31 kg, har 56 cm omkrets runt huvudet och närmare 60 cm runt halsen, längst ner där strypet vilar. Så lite bitig är han ju ;)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

okej ja enligt måtten så bör han vara bitigare än han ser ut=)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 946
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 098
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
12 938
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp