Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Nej, i år kunde jag inte :( Men förra året var vi med! Ska försöka ta mig dit nästa gång. När nu det blir..

Din kille är väldigt söt förresten :) Hur gammal är han nu?
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Klart du ska med nästa år! :) Det var riktigt roligt i år, dock lite för varmt ute :crazy:

Tack, ja jag tycker han är sötast i världen :love: Men så är jag lite partisk också :D Diesel är 8 månader nu, stora killen!

Vet inte om du missade det i mitt förra svar, det är Magic som ska ut på foder från Thomas. En riktig pärla till hund! Helt bedårande och otroligt snygg :bow:
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Ah, ja det missade jag, tur att du skrev det igen :D Tittade in på hemsidan, fy 17 vilken liten sötnos..
Men jag mååste verkligen skaffa körkort innan jag skaffar en till hund. :(
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Värst vad värden är liten=)

Johan sa att annonsen på Troll låg kvar för att Thomas ville att nån skulle ringa på han, men erbjuda sin niomånaders istället=)

Lär ju inte vara omöjligt att hitta en fodervärd till honom=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Ah, ja det missade jag, tur att du skrev det igen :D Tittade in på hemsidan, fy 17 vilken liten sötnos..
Men jag mååste verkligen skaffa körkort innan jag skaffar en till hund. :(

Om du kan tänka dig att dela bil med mig och en terrorist så brukar ALLT gå att ordna ( synd att vi inte tänkte i dom banorna tidigare ang Gränna ) ...

Jag ska försöka ( om jag får ) vara med på så mycket jag kan så jag kommer nog flänga runt :angel:

Bara att haka på!



( psst hur blir det i helgeln ? )
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Hm, men pratade vi inte om det innan Gränna? Men att det blev för knepigt med tågen eller vad det nu var.

Ja utställningar går ju alltid att lösa, så det skulle säkert funka :)

Men jag åker ofta mellan uppsala och falun, och jag har verkligen ingen lust att åka tåg med packning och TVÅ tokiga staffar..

Sen så är det lite knepigt att hitta hundkurser här i "glesbygden" så med bil skulle allt bli så mycket lättare.

Därför har jag och sambon bestämt att det inte blir någon mer hund förrän någon av oss tar körkort.. Den som tar det först får bestämma namn på hunden. Och kön också kanske, det är vi osams om :D

Helgen? Va? Vad händer? :confused:
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Nu kom jag på att Carin berättade att en av deras hundar bodde hos en hästtjej när jag berättade att jag hade häst så Troll skulle få vara ute på landet en hel del=) Då va de du ju=) Fick för mig att de va en fodervärd hon pratade om, och trodde därför att de va scrubs hon hade pratat om då. men nu trillade poletten ner=) Snabbtänkt=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Nu kom jag på att Carin berättade att en av deras hundar bodde hos en hästtjej när jag berättade att jag hade häst så Troll skulle få vara ute på landet en hel del=) Då va de du ju=) Fick för mig att de va en fodervärd hon pratade om, och trodde därför att de va scrubs hon hade pratat om då. men nu trillade poletten ner=) Snabbtänkt=)


Fast det är nog Scrubs hon pratade om ;) Han är ju foderhund och bor också hos en hästtjej :) Diesel är nämligen ingen foderhund.
Jag lär träffa ditt lilla Troll imorrn, vi ska till Nyköping och glo lite på utställningen där :bump:
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

jaha okej=) Nä jag vet att ni samäger honom, men jag trodde att jag fick för mig att de va en foderhund hon pratade om=)

men Troll ska inte ställas=) fast han kanske åker med ändå?=)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

jaha okej=) Nä jag vet att ni samäger honom, men jag trodde att jag fick för mig att de va en foderhund hon pratade om=)

men Troll ska inte ställas=) fast han kanske åker med ändå?=)


Samägs är nog också lite fel begrepp, men jag vet att dom använder det på hemsidan :angel:
Dom har ju rätt till 3 parningar på Diesel i framtiden, men det är också allt (så kallad bibehållen avelsrätt).

Näe, Troll skulle inte ställas, men han fick följa med ändå :)
Han är en riktig mysgubbe! Skötte sig jättebra idag, men han blev vääääldigt trött efter ett tag. Många intryck för en liten valp.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Hm jag är ju hemma i Gefle nu ju :(

Vi får försöka passa in nästa gång jag är hemma på besök ...

Jo vi pratade om Gränna men kom inte på dethär med tåg fören 1-2 dagar innan och då var det ju som sagr lite knepigt ...
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

okej=)

Ja men de e bra att han får träna på att åka på utställningar=)
De blir väl lilla stockholm som blir hans första officiella. men jag ska åka på några inofficiella innan=) jag behöver åxå träna ju=) har bara ställt dvärgpinschrar innan=)

Ställde du idag?
Johan sa att de gick "sådär" på utställningen. Va de Kia dom ställde?
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Absolut, social träning är ovärdelig :)

Lilla Stockholm, vilken är det? Det är inte Stora Stockholm du menar? Dit ska hela gänget, vi blir jättemånga staffar där. Hur kul som helst!
Det blir Diesels första officiella också, jag har ju bara ställt honom inoff tidigare.

Nope, ingen utställning för oss idag.
Ja, dom ställde både Kia och Vixen. Kia gick det inte bra för, Vixen gick lite bättre. Hon är ju såpass ung fortfarande, men kommer bli kanonfin när hon vuxit på sig.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

nä han e typ två veckor för ung för stora stockholm=( Men jag ska dit å titta i alla fall=) Lilla stockholm är under påskhelgen.

Okej. Ja, men bättre lycka nästa gång=) dommarna har ju sååå olika smak=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Ahh det var så det var.

Ja, vi får ta det nån annan gång! Jag har ändå varit så upptagen i helgen så vi behöver inte vara lessna för att vi inte kom på det tidigare. :)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Aha :idea: Typiskt..men Stora Stockholm är väl kanske inte bästa utställningen att debutera på ändå ;)
Hoppas vi ses på där iallfall!

Vilka är det som arrangerar Lilla Stockholm?

Jadå, det går nog bättre för dom nästa gång. Precis som du säger, smaken är som baken hos domarna. Det finns tydligen mååånga sätt att tolka en rasstandrard :angel:
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Det gör vi säkert! =) Nä kan va skönt att träna lite inoff först=)

Tror de e stockholms kennelklubb som arr. stora stockholm.

Oja! En del dommare undrar man om dom ens har sett vissa raser dom dömmer ibland=)
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Föresten. när de ändå finns en staffetråd kan jag passa på å fråga...

Vilken storlek på täcke och halsband har era staffar???
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

Selma är en liten plutt.. Hon är 40 cm runt halsen.
På täcken har hon nog lite normalare storlek, 45 cm.
 
Sv: Bukisar och era Staffordshire bullterrier

okej. men "normal" halsbandstorlek är typ 45 cm eller?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 946
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 098
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
12 938
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp