Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Men apropå det här att bli blyg med nytt folk, du ingår ändå i en gruppchatt med bukefalister. Det gör inte jag, och kommer därmed kasta mig lite mer ut i det okända än vad du gör (om jag nu vågar ;)). Det kanske du kan trösta dig med något. haha

Första året hade jag träffat en person tidigare (precis innan festen). Jag var så nervös att jag höll på att skita på mig (då var jag ensam värdinna också, särbon var inte här). Varför jag var nervös vet jag egentligen inte men det var jag.

Förra året var jag bara allmänt värdinnehysterisk och det är jag alltid när det kommer gäster :D

Huset är inte obegränsat men vi brukar ju få in alla på något vis :)

Två sängar är upptagna (@Ninnurur och @tanten) men jag har en uppblåsbar säng och (tror jag) tre uppblåsbara madrasser. Sedan finns en säng i Lillstugan (kommer @tornblomma är det hennes :love:).

Det går väl att få in någonstans kring 10-12 smala luftsängar/luftmadrasser totalt (dvs inkl de jag har). Sedan finns det som sagt gigantiskt utrymme att tälta/ställa upp husvagn/husbil på.

Dvs blir det fler som kommer än jag har luftmadrasser behöver man ta med något att sova på.
Då vill jag paxa en luftmadrass :D

Jag vill paxa golvplats (tar med egen luftmadrass), det gick bra förra gången och jag verkade inte ha pratat i sömnen heller :D

Jag antar att jag blir yngst i år igen :cautious:
Men jag ska fasiken vara vaken ännu längre den här gången :p

Ok, nu har jag rekat lite mer. Det är inte mer än 64 mil enkel resa till Svärdsjö = klart jag kommer! :bump:Sannolikt med bil. Om inte golvet är fullbokat, så sätt gärna upp mig på en sovplats där också (medhavd madrass etc, endast ytan behövs) för säkerhets skull.

Angående samåkning/medåkning så har jag principiellt inget emot det, men på grund av de respektingivande avstånden så kommer jag att försöka lägga upp en avancerad semesterrutt över några dagar. Med lite andra stopp på vägen hos vänner och bekanta och/eller mer eller mindre obskyra sevärdheter i Det Mystiska Okända Landet, beläget norr om Hallandsåsen. :nailbiting:

Svårt att utlova något säkert angående lift nu alltså, men visar det sig lite längre fram att det funkar med resrutten så kan jag absolut hämta upp/släppa av någon utmed vägen. :)

(PS: ifall någon undrar så är jag en introvert själ och antagligen ganska konstig IRL, men brukar trots det ha roligt även med "okända" människor. Särskilt om de är konstiga. OCH opretentiösa. Så se nu för fan till att vara konstiga och opretentiösa, om jag ska åka så här långt! :devil: :D )

@athena_arabians Åh, vad gulligt! Tack snälla, det mesta/enda jag sett av Dalarna so far är Falu centrum varav jag bara kommer ihåg Harrys och "Banken" samt Falu tingsrätt, men något säger mig att det finns en hel del både vackrare och roligare platser att se i den regionen. :)

Såsom "Barockträdgård" :love: Min inre odlar-zombie har redan avgjort att det blir ett besök där. "Måste se barockträdgård. Måste måste måste."

Elledningar har ännu inte samma effekt på odlar-zombien. (Men vem vet, när jag väl ser dem?)

Kom nu även på att jag har en kompis som ska simma Vansbro, det är ju samma dag! Kanske hinns med att heja lite där också. :up:

Hoppas alla har dåligt minne i så fall...:angel:
Inte en chans, jag har fotografiskt minne. :devil:

Jag kan inte lova nåt bestämt än men det KAN hända att jag kan komma ifrån och dyka upp. En sak kan jag lova iallafall, jag ska försöka vara snäll och försynt (hehehehe :devil:) och jag är ganska harmlös. :angel: :p (Dessutom är jag långsint. :angel:)

Vad då, man gör väl en nogsam kartläggning i förväg med att söka igenom och repetera allas inlägg? Så man inte råkar ha roligt med någon åsiktsmotståndare, hur skulle det se ut? :eek: ;)
Sånt får bara inte förekomma, det är lika förbjudet som slagsmål bakom utedasset. :cool:

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar