Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Jag är fruktansvärt dålig på att beräkna mat. Jag är alltid så rädd att någon ska gå hungrig så risken är överhängande att @athena_arabians får bjuda in på fest för grannarna när jag har varit där :p sist vi ordnade någon slags fest hemma var vi 5 pers. Jag var så nervös att alla inte skulle få mat så det fanns till en fest till :o

Jag är fruktansvärt dålig på att beräkna mat. Jag är alltid så rädd att någon ska gå hungrig så risken är överhängande att @athena_arabians får bjuda in på fest för grannarna när jag har varit där :p sist vi ordnade någon slags fest hemma var vi 5 pers. Jag var så nervös att alla inte skulle få mat så det fanns till en fest till :o
Som sagt, de hade bea i ett halvår förra året :rofl::rofl::rofl:

Instämmer.

Edit: Sedan är ju antalet gäster mest för att jag ska kunna hålla koll på tilltugget, dvs det känns inte så himla kul om det plötsligt tillkommer fem st kl 22 dagen innan festen. De är naturligtvis välkomna ändå men tilltuggen kanske inte räcker.

Det börjar ju bli rätt många så rökta räkor från mitt håll blir nog inte mer än smakprov men det är naturligtvis möjligt att ta med räkor och röka, röken lär vara igång större delen av kvällen :)
Jag har sagt åt mamma att spana efter bra pris på räkor tills vi åker ;) och jag har inget emot att ta hem leftovers av sånt ;)

Jag är rätt bra på det efter att ha vuxit upp med rätt stora kalas här plus att jag planerat en årlig bbq för 20-30 pers sedan 2010 (i jobbet) :D

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar