Buketräff Svärdsjö - 2016 edition

Jag börjar känna mig risig. Inte så konstigt eftersom det varit en slitig vecka, vi får se hur jag känner mig imorgon men jag måste tyvärr flagga för att jag kanske inte är i skick att komma. :(

Jag tror jag måste hoppa då det vankas hökörning på lördag och eftersom hästarna blir ledsna om de inte får någon mat så måste det gå före. :(
Hoppas ni har riktigt trevligt så vinkar jag åt er när jag passerar på stoooora vägen genom Svärdsjö. :p

Så tråkigt men höet är ju "heligt", det går före allt! Vill, hinner och orkar du får du ju gärna titta förbi en snabbsväng. Du behöver inte ha med något, jag lovar att jag kan nog hitta något att åt dig att äta ändå ;)

:nailbiting::nailbiting::nailbiting: så känner jag mig just nu! Det är en blandning mellan förväntan, funderingar på vad jag har gett mig in på, beundran för dom jag kommer träffa som jag verkligen tycker verkar genomvettiga här på forumet (typ kommer jag bli starstruck), skräck och en massa mer!

@cili: Vi kanske ska byta tråd ;)

Hur behöver du sova? Vi kanske kan göra någon omallokering av sängarna men jag har som sagt ingen mer extrasäng. Jag kan fixa en till luftmadrass typ. Min soffa finns ju men jag rekommenderar inte den, den är inte direkt bekväm.

:nailbiting::nailbiting::nailbiting: så känner jag mig just nu! Det är en blandning mellan förväntan, funderingar på vad jag har gett mig in på, beundran för dom jag kommer träffa som jag verkligen tycker verkar genomvettiga här på forumet (typ kommer jag bli starstruck), skräck och en massa mer!

Vi är nog rätt snälla... :D

@cili: Vi kanske ska byta tråd ;)

Hur behöver du sova? Vi kanske kan göra någon omallokering av sängarna men jag har som sagt ingen mer extrasäng. Jag kan fixa en till luftmadrass typ. Min soffa finns ju men jag rekommenderar inte den, den är inte direkt bekväm.
Det viktiga är att jag har möjlighet att få upp benet vid behov, annars funkar nästan vad som så länge det inte är alldeles för hårt eftersom jag blir låst i ryggläge när benet är uppe. Det rör sig ju bara om en natt, i värsta fall får jag ta igen sömnen i bilen på vägen hem ;)

Det viktiga är att jag har möjlighet att få upp benet vid behov, annars funkar nästan vad som så länge det inte är alldeles för hårt eftersom jag blir låst i ryggläge när benet är uppe. Det rör sig ju bara om en natt, i värsta fall får jag ta igen sömnen i bilen på vägen hem ;)

Luftsängen då (om @Fibusen kan tänka sig en luftmadrass istället) med extra kuddar? Skulle det fungera?

Det kanske blir lite trångt men det får ni leva med :D

Luftsängen då (om @Fibusen kan tänka sig en luftmadrass istället) med extra kuddar? Skulle det fungera?

Det kanske blir lite trångt men det får ni leva med :D
Som sagt, det behövs inget tiptop, bara jag slipper liggunderlag på golvet är jag glad ;) Det är eventuella tryckpunkter jag är lite rädd för, vore ju surt med liggsår.

Eftersom jag kommer in i sista sekund och tråden är rätt lång så hoppas jag att det är okej att jag frågar sånt som med största sannolikhet redan står nånstans i tråden (men det är alltid bra med upprepning och förtydligande, tänker jag ;) ):
Vad behöver jag ha med mig i matväg? Och vad ordnas av andra deltagare? Är det något som ingen tagit på sig att ordna än?

Vad behöver jag ha med mig i övrigt? (tänker utöver självklara grejer som kläder och tandborste)

Vilka är det som kommer?

Eftersom jag kommer in i sista sekund och tråden är rätt lång så hoppas jag att det är okej att jag frågar sånt som med största sannolikhet redan står nånstans i tråden (men det är alltid bra med upprepning och förtydligande, tänker jag ;) ):
Vad behöver jag ha med mig i matväg? Och vad ordnas av andra deltagare? Är det något som ingen tagit på sig att ordna än?

Vad behöver jag ha med mig i övrigt? (tänker utöver självklara grejer som kläder och tandborste)

Vilka är det som kommer?
Jag lägger till dig i en pm-konversation :)

@cili: Jag har precis samma frågor som dig. Vad jag vet är vi ca 10 personer som sover över?

Det finns en lista någon sida bak, men den har nog ingen gått igenom :angel:

Vilka är det som kommer?
Beasås!! :D

@cili: Jag bjuder som sagt på revbensspjäll (plus något mer, oklart vad ännu :p) som välkomstsnacks och sedan tar man med sig det man vill grilla. Vill man inte grilla kan jag ställa upp en bänkplatta så man kan tillaga det man vill ha ute med alla andra. Räkor finns att röka för de som vill ha det. Jag kommer också att göra en laddning picklad rödlök :d

Jag har sagt att det finns sängkläder/täcke/kudde men om man har möjlighet att ta med sig är det snällt, det blir så mycket tvätt annars :p Jag förstår helt och fullt att det inte funkar för dig. Fleeceplädar finns om det blir kyligt framåt kvällen.

Tandborste får man ordna själv :D

@cili: Jag bjuder som sagt på revbensspjäll (plus något mer, oklart vad ännu :p) som välkomstsnacks och sedan tar man med sig det man vill grilla. Vill man inte grilla kan jag ställa upp en bänkplatta så man kan tillaga det man vill ha ute med alla andra. Räkor finns att röka för de som vill ha det. Jag kommer också att göra en laddning picklad rödlök :d

Jag har sagt att det finns sängkläder/täcke/kudde men om man har möjlighet att ta med sig är det snällt, det blir så mycket tvätt annars :p Jag förstår helt och fullt att det inte funkar för dig. Fleeceplädar finns om det blir kyligt framåt kvällen.

Tandborste får man ordna själv :D
Ooh revbensspjäll :love: Det tar jag gladeligen emot! Men räkorna får ni ha för er själva ;)
Kött att grilla är fixat med mina medresenärer :up:

Och så ser jag som sagt till att köpa med mig bearnaisesås enligt önskemål ovan.
Hur är det med frukost till dagen efter? Är det var man för sig eller knyt?

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är dags igen... :banana: Buketräff Svärdsjö 2017 den 8 juli :up: Jag har helt sonika bestämt ett datum eftersom flera av min helger...
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
66 395
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Jag har sneglat lite på Svärdsjöträffen, men det är ju så himla långt bort! Annars hade jag gärna deltagit där, det låter jättemysigt...
Svar
13
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka