Buketräff Svärdsjö - 2016 edition

Jag backar nog ur på bakningen på brödet o tänker att handla en "rockabilly-påse", vilket innebär hemma hos oss chips, dip, skruvar, jordnötter, chilinuts, etc.

Hur har vi det med allergi mot nötter?

Tillgängligt i huset/lillstugan:
Säng 1 - tanten
Säng 2 - ninnurur (som ville ha samma som förra året)
Säng 3 - Squie
Luftsäng -Fibusen
Luftmadrass - Dentaku
Egen luftmadrass- Malin_L
Egen luftmadrass/solsäng - Scata
Egen luftmadrass- Reykjavik
Eget tält - Magiana - Inte_Ung
Egen hängmatta - MacGyver
Egen luftmadrass-fille

Vi tar med:
Fille-sallad och bröd
tanten-cheesecake
Dentaku-snacks
Ninnurur-potatis och ev örtsmör (jag har ju ogräs... eh, ÖRTER i trädgården :D så det går ju att tillverka på plats)
Malin_L Jordgubbar och melon
McG- Skivad kassler, Gourmetskinka(smörgåspålägg) och en kartong cola-light (så får jag slut på eländet), bröd, gurkor, juice, bryggkaffe och ost. :p
Magiana - Matig sallad, eventuellt en raw "cheesecake"
Reykjavik - eh, något bra! :rofl:
Scata - Turkisk yoghurt och vitlök (till sås och dipp, borde även räcka till ev.örtsås). Marängbottnar och laktosfri grädde till en tårta.
Squie - "Rockabillypåse"

Vi vill ha revbensspjäll:
Fille-kan smaka nåt litet spjäll
Malin_L
tanten
Ninnurur
Fibusen
Squie
Dentaku
Inte_Ung
Reykjavik

Vi vill köpa in oss på rökta räkor:
tanten
MacGyver
Ninnurur
Fille
Malin_L
Squie
Dentaku
Inte_Ung
Reykjavik

Vi behöver PM med vägbeskrivning:
Magiana
Squie
MacGyver
Scata
Ninnurur
Fille

När är lämpligt?

Ja, värdinnan kommer ju att springa runt som ett yrt höns under dagen för att fixa allt som hon prokrastinerat till sista sekunden så det är bara att droppa in när man vill. Det är ju inte som om att jag kommer åka från gården :p

Lite seriösare: Att grilla revbensspjällen tar ca 4-5 timmar och jag siktar på att de är klara vid 16-17 snåret och jag måste ju passa dem hela tiden så under den tiden åker jag inte ens upp till affären.

Jag backar nog ur på bakningen på brödet o tänker att handla en "rockabilly-påse", vilket innebär hemma hos oss chips, dip, skruvar, jordnötter, chilinuts, etc.
Det finns 3 limpor här och mer bröd gör vi nog inte av med misstänker jag.

Hur har vi det med allergi mot nötter?
Här finns ingen koskräck alls. :D
(Ja det var väl såna nötter hon menade?) :angel: :p

Men visst tar man väl med sig sitt eget "dricka" efter tycke och smak?

@athena_arabians kommer grillen att vara tänd? Isåfall bokar jag en plats på den för ett köttstycke (annars tar jag med annat att äta). När vill du att vi ska börja drälla in? ;)

Givetvis är grillarna varma, jag kommer ju att grilla spjällen under dagen i den ena. Det finns också möjlighet till kokplatta ute om man vill tillaga något icke-grillat (så man inte behöver stå inne och laga mat utan kan hänga ute vid grillen ändå).

Man tar med sig det man vill grilla/äta och dricka helt enkelt.

Indrällning: Se inlägg ovan :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är dags igen... :banana: Buketräff Svärdsjö 2017 den 8 juli :up: Jag har helt sonika bestämt ett datum eftersom flera av min helger...
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
66 395
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Jag har sneglat lite på Svärdsjöträffen, men det är ju så himla långt bort! Annars hade jag gärna deltagit där, det låter jättemysigt...
Svar
13
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka