Buketräff på Margerehof?

Jag tyckte inte han var WOW alls, faktiskt.
I jämförelse med många andra hästar som var där så var han det! Men smaken är som baken, sen satt vi kanske väldig olika utmed banan. Jag satt t.e.x väldigt långt åt kaffeterian, påverkade säkert min vinkel. Tyckte att han var häftig trotts allt!

Vem var Wow eller ändå kanske inte???
Vi som inte var där blir så nyfikna..

Jag tyckte mig se betydligt häftigare hästar. Gustur frá Grund är den vi pratade, och förutom sin halvt utväxta eksemman tyckte jag inte att han bar sig särskilt flott och hade utstrålningen av en trött turridningsvalack.

Hade du varit lika negativ om han inte haft exem....
Han var faktiskt fin, inte den bästa där, men helt ok. Lite WOW var det nog faktiskt! Desstom var det ju show! Min personliga favorit var Viktor från Sundby! Riktig läckerbit!

Ja, jag tyckte han var tradig. Mycket lyft, visst, men NOLL utstrålning eller flott hållning under ryttare. Sedan ÄR det ett stort minus att han har eksem, ett MYCKET stort minus.

Jag tyckter Gustur såg häftig ut med mycket vilja och höga bensprattel. Men han saknade hingstutstrålning :crazy: Fast det är klart att manen gör mer än man tror, man är ju van att hingstar snarast har mer man än valacker och ston.

Därför blev jag nog lite kär i det vackra långmanade Dropi-stoet som jag först trodde var en hingst :o :d

Jag tycker också att han hade häftig gång, men inte EXTREMT häftig och definitivt ingen wow-häst. Och som du säger, det är ju helhetsintrycket man går på.

Ska framföra detta till ägarinnan, hon kommer spricka av stolthet. :D

definitivt ingen wow-häst.
Förlåt ska ej nämna ordet mer, blev nog uppfatta som lite väl positivt.Skulle aldrig ha nämnt det (särskilt inte med tanke på omständigheterna).
Har ni hört att de skrivit på ett dokument där de svärt på hedersord att han är exemfri, bara för att han skall få komma in i landet *suck*.

Vilket var Dropi-stoet? Fux? Vad fick hon för poäng?

Föresten Tim, var i Östergötland finns din hingst? Skall han tävla något i år eller?

Har nämligen en tjej i grannbyn som funderat på att betäcka med din hingst och blev lyrisk när hon fick hör att han kommit så "nära" våra hemtrakter. Men Nevanders nya silversvarta är visst fortfarande nummer ett på hennes önskelista....men men...!

Men vad smart, framför allt när det SYNS att han inte är det. Med blotta ögat på flera meters avstånd!

Askja från Bärby, brunskäck. Fyrgångare, utlång man. Usel skritt. Jättefin i övriga gångarter.

Hm, Trassla är det du som har en bild på henne på din hemsida? Har för mig att jag såg en skäck från Bärby där :d

Hýreygur finns HÄR

Han ska inte tävlas just nu i alla fall, inte riden på hela vintern och ser synnerligen högdräktig ut :p Han har fått "uppoffra" sig och ha Askurs roll som hingstfölsuppfostrare i år (när Askur är hos Djurjouren) och de har fri tillgång på superhösilage. Vilket fölen behöver. Och Askur tålt utan att bli annat än strax över lönnfet. Men sockerponnyn är något mer lättfödd :o :crazy:

Mandalaki har långtidslånat min lyx-Safirsadel för den med sina ynka 110-115 grader går inte på någon av mina hästar just nu :angel: Även om den är mätt efter Hýreygur från början :cool:

Efter att ha läst hur det fungerade på bedömningen känner jag mej tveksam visa upp mitt sto. Skall bedömningen fungera så att ett litet taktfel påverkar hela bedömningen - nej tack!

Jaha, du menar Hannas sto. Alla trodde nog att hon skulle höja sig, hade ju runt 7.79 från sin visning 2001. Har ju även varit 6:a på SM 2002. Fint litet taktfast sto!

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 528
Senast: Piaff
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 042
Senast: Gunnar
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 119
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar