Buketräff i sommar?

Sv: Buketräff i sommar?

För min del så är det inga problem med om du vill ha henne på kudden :D

Har ni inget mot att ligga på madrasser och ha det lite trångt så nog ordnar sovandet sig. Anledningen till att jag inte väljer samma som förra gången är att de blev rätt pipiga över att det fanns hundhår och sådant = "tänk om nån allergisk skulle komma dit och dö" ungefär :grin: så vi fick sanera hela bygget tills det var betydligt renare än det var innan ni kom = rätt många timmar idogt städande av maken och mig, trots att ni inte alls smutsat ner nästan något.. Detta trots att de visste att det skulle vara hundar där inne över helgen.

Här finns ju 3 normalstora rum + ett mindre rum och det borde inte vara helt omöjligt att övertala svärföräldrarna att låta ett gäng sova i det tomma huset tvärs över vägen 1-2 nätter. Där finns ju också toa, dusch och kök + 2-3 rum och som sagt plats för tält för de som vill finns det obegränsat av :D

2 st hundar .. Själv medtager jag Luftmadrass sängkläder å kuddar ..Hundarna sover i bilen ...

Om någon vill så har jag plats i bilen ..

Du bilar från GBG?
Vilken nväg tar du? Jag hoppar gärna på om du passerar häromkring:)

Jag tar med sovsäck och liggunderlag så jag kan parkera på golvet med hundarna i bur bredvid :)

När det gäller träning så tränar jag ju inga bruksgrenar alls med mina så jag håller mig till lydnaden och fjärrdirrigering.

Du bilar från GBG?
Vilken nväg tar du? Jag hoppar gärna på om du passerar häromkring:)

Nej jag bor i Gävleborgs län Ockelbo . Ta tåg till Ockelbo så sam åker vi upp ..undra om inte det finns snabbtåg i mellan Uppsala - Ockelbo ..

Så nu vet alla var jag bor :laugh:

Förslag på aktiviteter kanske det är dags för?

Tänkte att vi kanske ska försöka strukturera upp det hela, så det inte blir allt för spretigt :angel:

Precis som vid förra träffen, så fixar jag gärna lunch och middag åt alla. Jag gillar ju att laga mat :d

* Viltspår - håller jag i för de som är intresserade
* Apporteringsvilt i form av fågel kan jag också ordna

Vad kan ni övriga ta med och vilka är villiga att ta tag i nån form av aktivitet och styra upp den?

Funderade på om vi skulle ha klurat ihop nån lite lagom lättsam "tävlingsaktivitet" med ett litet hopmix av aktiviteter också?? Bara för roligt :banana:

Hjälper gärna till att lägga viltspår . .. För min del är det Viltspår å Lära MEJ lite lydnad ..Till mej å hundarna .. har 2 upp .

8-10/7
15-17/7
22-24/7

Är de datum som jag tror kan funka bra för mig och bäst är nog 22-24/7, så vilka känner att 22-24/7 funkar?

8-10/7
15-17/7
22-24/7

Är de datum som jag tror kan funka bra för mig och bäst är nog 22-24/7, så vilka känner att 22-24/7 funkar?

För min del spelar datumen ingen roll .. Det överlåter jag till andra att bestämma . Kan Jämt ..

Ha då bor vi väldigt nära varann ;-)

Om jag åker upp så har jag stor kombi och en hund som går att räkna om till en ½ :D

1) Ravishing
2) Red_Chili
3) Lady_A
4) Kamomilla
5) Hoppelhase + 1 liten hund
6) Vildarna (Fd. Lilljessicah) + 2 hundar
7) Yeah
8) Jenka+ 1 hund
9) Ainon + 1 hund
10) line_n + 1 eller 2 hundar
11) Galathea
12) Emor + 1 ev 2
13) Minta + 1 hund
14) Mumorsan
15) BaraJag
16) Daff
17) amk
18) Ciindy
19) tottili
20) Gabbi
21) Robin
22) Jinka
23) Pippi + två hundar
24) Vallhund + en hund
25) Indil + 1 hund

Calazirya skrev:
Är det bara jag som har en hund som blir "ledsen" om hon får sova ensam i en bur i bilen ?
Nu är min hund inte alls van att sova ensam öht.

Min lille fjant är van att sova under täcket varje natt, men jag är så elak matte att han ibland när jag haft manligt sällskap fått sova i buren, fastbunden eller i ett annat rum trots att han blir "ledsen". Så jag skulle inte ha något problem att låta honom sova i bur/bil, dock kommer jag inte själv ha någon av delarna med mig.

Senast ändrad:

Åhh vad roligt detta låter!! Ska absolut ta mig en funderare! Har dock inte fått mitt schema över sommaren (sommarvikarie) så jag törs inte skriva upp mig än. Återkommer så snart jag kan.

Har ni något "sista anmälningsdatum"?

Någon ifrån Dalarna (Borlänge) som ska upp? :D

Jag har inte lust att vara någon "elak matte".
Min hund har aldrig sovit ensam genom tvång ( bunden, utestängd, bur/bil ), så det känns inte som någon lösning. Jag har dock stor bil så vi kan säkert sova i bagaget jag och min gris om så är :)

Senast ändrad:

Enda som inte fungerar för mig är 8-10/7 då jag simmar vansbrosimmet 10/7.

Ang sova så kan vi sova varsom, kan alltid sova under tarp/tält om det inte finns plats någonstans inne. Hunden kan sova själv ute eller i stall sålänge det inte kan komma in något som kan äta upp honom :p
Kommer dock inte komma i egen bil så kommer inte kunna ha med bur.

Jag kör gärna lydnad och mini-viltspår, är det enda vi kan :angel: Men provar och hjälper gärna till på annat också :)

Senast ändrad:

Viltspår är ju jättekul. Annars är jag öppen för förslag, provar gärna nya grejer!

Jag kommer ta ta ledigt om jag inte redan är ledig den helgen på schemat förhoppningsvis, så vilken helg kvittar.

Angående sovplatser så sover jag lite varstans, grabbarna skulle väl rent tekniskt säkert kunna sova i bilen om än de aldrig gjort det, de brukar vara flexibla om det är så.

När det kommer till aktiviteter så är vi jättegärna med på viltspår! Annars hade det ju varit väldigt kul med ett litet "Buke SM" och olika fåniga tävlingar som te x höjdhopp, mest trix på 1 minut eller något annat inte dunderseriöst, så alla har en chans att vara med oavsett vad man gör med sin hund till vardags så att säga, eller vad tror ni andra?

Jag skulle kunna ta med lite grejer/skyltar för rallylydnad om det är någon som är intresserad av att prova det.

Jag går gärna viltspår med mina, tar med 1-3 hundar.

Åh! Jag har tänkt fixa egna skyltar för rallylydnad, har gått en kurs med lilleman men sen har det legat på is ett år. Det är jättekul :)

Pippi, jag tror jag bor i närheten av dig numera och det bör inte vara några problem att få med dig och dina hundar i Brummelisa (packa väl)

Bor strax utanför Alunda, längs med väg 273.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår

Hästrelaterat

Tillbaka