Buketräff i sommar?

Sv: Buketräff i sommar?

Åh! Jag har tänkt fixa egna skyltar för rallylydnad, har gått en kurs med lilleman men sen har det legat på is ett år. Det är jättekul :)

Jag har inte tävlat på ett år så jag har inte uppdaterat mig på de nya skyltarna än :p Men var uppe i fortsättningsklass med Mirre iaf :D

Det tyckte jag var ett bra förslag. Det är ju en ganska lättsmält och rolig syssla :D

*KL*

1) Ravishing
2) Red_Chili
3) Lady_A
4) Kamomilla
5) Hoppelhase + 1 liten hund
6) Vildarna (Fd. Lilljessicah) + 2 hundar
7) Yeah
8) Jenka+ 1 hund
9) Ainon + 1 hund
10) line_n + 1 eller 2 hundar
11) Galathea + 2 hundar
12) Emor + 1 ev 2
13) Minta + 1 hund
14) Mumorsan
15) BaraJag
16) Daff
17) amk
18) Ciindy
19) tottili
20) Gabbi
21) Robin
22) Jinka
23) Pippi + två hundar
24) Vallhund + en hund
25) Indil + 1 hund

För min del spelar ressättet lite in på hur många hundar jag tar med. Roligast hade varit om alla tre kunde åka med, men man ska ju få plats också.

Hur jag bor spelar inte heller så stor roll, madrass inomhus är ju överlag trevligt. Men tält fungerar ju det med. Cerberus är för övrigt antaligen kvalificerad till landslaget i LC-EM, så blir det helgen i mitten på juli där så slipper ni dras med mig och afghanska maffian för då åker vi till Holland. ;)

Angående aktiviteter så känner jag att jag nog inte kan bidra med så himla mycket jämfört med er andra. :crazy: Provar gärna vad som ges möjlighet till, efter mina möjligheter med afghanerna då. Men viltspår, rallylydnad och sådant är ju skoj. Sedan lär jag mig själv gärna lite lydnad och så där, genom att titta på er. Det är inget mina hundar uppskattar så mycket utan mer för att det är kul att se. :)

Om någon är sugen på att prova hur det är att jobba med afghaner bara för skojs skull så får ni gärna göra det med. :p

Vi leker gärna lite fåniga lekar också. Jag är inte så förtjust i att tävla men leker gärna sådana där lite lättsammare saker. "Hela havet stormar" med hund t.ex. Där hunden ska sitta eller ligga, och sisten åker ut hela tiden. Det har vi lekt förut och sånt är fånigt men skoj. :D Vi åker garanterat ut först med. :p

*kl*

1) Ravishing
2) Red_Chili
3) Lady_A
4) Kamomilla
7) Yeah
8) Jenka+ 1 hund
9) Ainon + 1 hund
11) Galathea + 2 hundar
12) Emor + 1 ev 2
13) Minta + 1 hund
14) Mumorsan
15) BaraJag
16) Daff
17) amk
18) Ciindy
19) tottili
20) Gabbi
21) Robin
22) Jinka
23) Pippi + två hundar
24) Vallhund + en hund
25) Indil + 1 hund
26) Roxer + 1 (ev 2) hund

Alla datum ser ut att fungera just nu. 22-24 juli borde fungera om nu inte min uppfödare lägger valpträffen där. Men preliminärt så är vi på! När behöver du slutgiltigt besked?

Jupp. Men om flest kan just då så får jag helt enkelt hoppa över norrland den här gången.

Jag har inte lust att vara någon "elak matte".
Min hund har aldrig sovit ensam genom tvång ( bunden, utestängd, bur/bil ), så det känns inte som någon lösning. Jag har dock stor bil så vi kan säkert sova i bagaget jag och min gris om så är :)

Säger inte att du ska vara det heller. ;) Jag svarade bara på frågan om du är den enda som har en hund som är ovan att sova ensam och blir ledsen då.

Asch och jag som tog det som en direkt uppmaning att binda fast henne i garaget, så där har hon fått sovit nu i två dygn för att bli van inför sommarens träningsläger.

Kanske är hon deprimerad nu och då är det bara ditt fel ( skämt för er som såg Solsidan tidigare ikväll ). :D

*kl*

1) Ravishing
2) Red_Chili
3) Lady_A
4) Kamomilla
7) Yeah
8) Jenka+ 1 hund
9) Ainon + 1 hund
11) Galathea + 2 hundar
12) Emor + 1 ev 2
13) Minta + 1 hund
14) Mumorsan
15) BaraJag
16) Daff
17) amk
18) Ciindy
19) tottili
20) Gabbi
21) Robin
22) Jinka
23) Pippi + två hundar
24) Vallhund + en hund
25) Indil + 1 hund
27) *Christine* + 1 hund

Jag pratade om det förra året men sen rann det ut i sanden :(
Men iår SKA jag se till att va med :bump:
Vill träffa Gnist och er andra även om jag inte är så aktiv här på hund.
Jag vill jättegärna gå lite viltspår och kanske om det går att hitta på nån mer "jakt-liknande" aktivitet :D :bump:
(då jag blivit en liten "jaktidiot sista halvåret :p)

Jag åker från smålandska höglandet, och kan säker plocka upp nån på vägen eller bila upp med några :)

KL

Jag är ledig alla helger i sommar så datum spelar ingen roll för mig. Jag sover helst inomhus men i övrigt så duger liggunderlag och täcke för mig. Doris sover förnuvarande i sin bädd brevid min säng och det är det enda stället hon är van att sova på, men jag tror att hon är ganska flexibel och kan tänka sig sova på de flesta ställen så länge hon har sällskap.

Angående aktiviteter så är jag intresserad av spår och lydnad främst men testar gärna på det mesta. Jag vet inte om vi kommer att ha hunnit prova på viltspår, men det går kanske att få gå något kort nybörjar spår?

*KL*

Har också en hund som skulle bli väldigt ledsen om hon var tvungen att sova ensam i bilen.

Har inte så mycket kunskap att lära ut. Så ni som kan era saker får väl sätta mig i arbete där det behövs. :laugh:

Jag har ingen aning om hur sommaren ser ut ännu med jobb eller inte. Så jag kan inte säga vilken helg som passar bäst.

1) Ravishing
2) Red_Chili
3) Lady_A
4) Kamomilla
7) Yeah
8) Jenka+ 1 hund
9) Ainon + 1 hund
11) Galathea + 2 hundar
12) Emor + 1 ev 2
13) Minta + 1 hund
14) Mumorsan
15) BaraJag
16) Daff
17) amk
18) Ciindy
19) tottili
20) Gabbi
21) Robin
22) Jinka
23) Pippi + två hundar
24) Vallhund + en hund
25) Indil + 1 hund (ev 2)
27) *Christine* + 1 hund

Jag ändrade mig! :)

1) Ravishing
2) Red_Chili
3) Lady_A 1 el 2 (kan inte bestämma mig)
4) Kamomilla
7) Yeah
8) Jenka+ 1 hund
9) Ainon + 1 hund
11) Galathea + 2 hundar
12) Emor + 1 ev 2
13) Minta + 1 hund
14) Mumorsan
15) BaraJag
16) Daff
17) amk
18) Ciindy
19) tottili
20) Gabbi
21) Robin
22) Jinka
23) Pippi + två hundar
24) Vallhund + en hund
25) Indil + 1 hund (ev 2)
27) *Christine* + 1 hund

Jag ändrade mig! :)

Apportering (jaktträning generellt, dvs både sök och apport), viltspår och lydnad är det vi pysslar med lite mer seriöst, sen klickar vi lite trix och "freestylegrejer" mest på skoj. Men kan som sagt inete bestämma om jag ska ta bara unghunden med eller om "skräphunden" ska få följa med bara för skojs skull...

Asch och jag som tog det som en direkt uppmaning att binda fast henne i garaget, så där har hon fått sovit nu i två dygn för att bli van inför sommarens träningsläger.

Kanske är hon deprimerad nu och då är det bara ditt fel ( skämt för er som såg Solsidan tidigare ikväll ). :D

Det var det jag var rädd för! Allt är mitt fel! :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka