Buketräff i Kalmarområdet

Sv: Buketräff i Kalmarområdet

Är ev intresserad av att hänga på! Måste kolla upp med sambon så han inte ha jobb den dagen bara så han kan ha barnen :) Är dock nybörjare på lydnad, aldrig tävlat men går vår första tävlingsinriktade kurs.

Hur tror du det blir? Kan du hänga på?

Menar inte att pressa dej men jag behöver veta hur många vi blir så jag vet om jag behövera boka hallen i 2 eller 3 timmar.

kl
Har en till härifrån som hänger på, iaf på lydnadsträningen, ev två.

Så då borde vi va garanterat 5st och 7st som mest. Är 2 timmar för lite på 5st tror ni? Ska jag boka 3? Beslutsångest.. :confused:

Hur mkt mer per person blir det om du bokar tre timmar(om vi är fem personer)? Jag tycker att två timmar rinner iväg väldigt fort så jag är nog lite inne på tre.

Jag googlade lite och tre timmar för 150kr (räknat på fem personer) känns helt okej för min del. :)

kl

Nu har jag bokat hallen!

3timmar mellan 14 och 17 blev det, 750kr totalt. Återkommer när jag vet exakt hur många vi blir med kontonummer.

Vi är med! Sambon har ingen jour så jag kan rymma iväg en stund tycker jag! Hoppas att damen inte få för sig att börja löp nu bara.

Kul att du vill hänga på :)

KL

TantAgda, vill du ha pengar innan vi kommer? Tänker mest så att det inte glöms bort.

Vi är 6st totalt som delar på hyran -alltså 125kr/person.

Det går bra att betala det på plats. Ta gärna med jämna pengar! ;)

kl

Nu när det ligger nästan 2dm snö på backen blir spårandet svårt att genomföra, eller hur ser ni på det?
Spårar ni i snö?

Har ni några andra förslag på aktiviteter i skogen? Promenad?

Eller vill ni bara träffa för lydnadsträning?

Min hund är just nu helt knäpp av snön :o Var på kurs i helgen och då var det knappt nån snö men hon studsa som en känguru, kunde knappt sitt och hade trynet mer i marken än i luften :grin:
Hur är det inne i själva träningshallen? Vad man ska ha på sig? Om nån vet...

Vi kör lite hårda spår i snön, typ på plogade ställen och så men inte i lössnö - då är ögonen ett bättre redskap tycker mallen. För min del funkar det med enbart promenad innan :)

Angående hallen så vet jag att man måste ha rena och torra inomhusskor, vilket innebär att man borde ha ett par skor med sig att byta om med. Vet inte hur kallt/varmt det är i hallen dock.

Nån enstaka gång spårar jag i snö men för tillfället låter jag andra sköta spårandet med Salle. Lite uppletande kan vi kanske köra?

Jag har lite svårt att promenera långt, särskilt med kopplad hund, pga en trasig rygg (det är nu jag bistert ångrar min dåliga koppelträning) :cry: Dessutom går jag inte så fort så jag hamnar lätt på efterkälken.

Mina spårar för den delen i snö, om den inte är allt för djup. De är så inkörda på nos att de inte använder ögonen alls när de spårar/söker. Men det det går bra med bara promenad eller liknande för oss också.

Vet inte heller hur varmt det är, men jag kan fråga runt lite bland kompisar som var på invigningen..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka