Bukes valvaka

Det lär bli ett tajt race. Utgången oviss. Faktum är att nästan alla mina kamrater röstar på Trump.
Själv tror jag Hillary vore bättre för Europa men det är absolut inte säkert. Så det blir intressant att se hur det avlöper.

Nu intervjuade de några på tv som tänker rösta på Trump. De fick frågan varför de röstar på honom. Jag lyssnade inte på alla, men det jag hörde var ungefär:
"Han ljuger inte, så han måste vara bra, man kan inte vara bra om man ljuger"
"Det har varit så mycket skandaler runt Clinton. Vi behöver inte fler skandaler."
"Trump är emot aborter och det är jag med."

Alltså, vad är det där för människor egentligen :banghead:
(och jadå, jag är fullt medveten om att de nog väljer att visa de personer som "gör sig bra i tv" och säger något som får folk att reagera. Men ändå. De finns.)

Sitter och bladdrar mellan olika nyhets kanaler och tittar pa morgonen's val, som ju kommit langre pa ostkusten an har. Nu ar det dags att starta dagen, jag har en client med en "reactive" hund som vi ska jobba med pa "sta'n" och ska passa pa att handla lite innan jag aker hem ... sedan blir det bara val hela resten av dagen. :nailbiting:

Sitter och bladdrar mellan olika nyhets kanaler och tittar pa morgonen's val, som ju kommit langre pa ostkusten an har. Nu ar det dags att starta dagen, jag har en client med en "reactive" hund som vi ska jobba med pa "sta'n" och ska passa pa att handla lite innan jag aker hem ... sedan blir det bara val hela resten av dagen. :nailbiting:
Vad är klockan hos dig nu? Här är det ju kväll. Hundarna äter kvällsmat nu.

@Snubbelfot jag kanske helt missuppfattade ditt inlägg men jag läste det som att du klassificerade samtliga Trump sympatisörer med lågutbildning och låg intelligens och intellekt osv ?

Riktigt så enkelt är det nog inte, men som Jag påpekade och du verkar instämma med så görs samma klassificering ofta ang SD sympatisörerna som grupp härhemma.

Religionstillhörighet var en parallell till hur mycket övrig kategorisering som är likvärdigt möjlig om man så tvärsäkert ska gruppera och dela in folk i kategorier. Vi ser högst verkliga exempel på hur det görs - "muslimer och islam är farliga" tex.

Hoppas det blev lite tydligare vad jag avsåg ?

Yup, jag ar pa vastkusten och ar 9 timmar efter Sverige. Klockan ar 9:39 AM och jag ar snart pa vag ut for en stund. Dagen's hund ovning blir nog bara kasta boll efter den rejala morgonpromenad de fatt.

Jag har sovit fyra timmar (lite protester från hjärnan som tyckte det var onödigt) och känner mig redo att vaka! Då min tv slutat visa några tv-kanaler har min snälla pappa lånat ut ett av sina hus (ja, han samlar på hus :o) till mig, så jag kan sitta och titta utan att störa någon annan. Det är ca 100 m från mitt hus, så jag kan gå emellan om jag skulle tröttna på valet. :angel:

Har jag fattat rätt att SVT börjar med valvaka kl 22:30?

Kom just hem efter att ha varit uppe hela natten och försökt fixa min pappas dator :banghead: och nu ska jag vänta ut till slutet, inte bara presidentvalet utan kongress och house of representatives är nästan ännu mer viktig. Särskilt nu när det finns en tom plats på Supreme Court.

Har laddat med sushi, pommac och Sias ekologiska red grape sorbet (kan varmt rekommenderas bland det bästa jag ätit :d)

Herregud, Trump har stämt Nevada, eftersom de, enligt hans stab, låtit människor rösta efter att röstlokalerna stängt?!? Naturligtvis i områden som är överväldigande latinamerikanska. Ska han göra det med varenda stat han förlorar? :crazy:

Herregud, Trump har stämt Nevada, eftersom de, enligt hans stab, låtit människor rösta efter att röstlokalerna stängt?!? Naturligtvis i områden som är överväldigande latinamerikanska. Ska han göra det med varenda stat han förlorar? :crazy:

Jajemen .
En rätt nyanserad nyhetssite redovisar enligt detta , vilket ytterligare ger lite perspektiv .
http://www.nbcnews.com/card/trump-campaign-sues-accuses-nevada-county-keeping-polls-open-too-n679871

sen fö så ytterligare intressant i cirkusen så sänder SVT just nu live ett program som illustrerar hur Trump kommer trycka på röda knappen, hur genomgående farlig Trump är på alla sätt osv.
Oavsett vad man tycker så är det totalt otroligt att journalister världen över, inkl SVT ligger på denna nivå att de publicerar och sänder program där bias är 100 % .

Och som förtydligande : jag tycker personligen Trump är totalt skrämmande .
Men jag är likaså nästan lika skrämd över hur rapportering och nyhetskällor och journalister agerar år 2016 och hur de verkligen styr världen numera . Ffa med sociala medias regerande utifrån hur läsare skapar sin världsbild utifrån sociala media till en nivå som inte kan bortses från utan snarare tvärtom ...

Senast ändrad:
Eh, man är frestad att säga, bara i USA ;)

Nej verkligen inte ??? Ang stämningen i sak så är den ju bara totalt vansinnig om det är den du menar så håller med om det .
I övrigt så postade jag lite mer info då det drog iväg med antaganden osv och rykten . Min själva poäng var hur snett det lätt blir när folk köper "nyheter" rakt av som de serveras och gör sin egen tolkning utifrån det , alternativt köper det oavsett rakt av... :confused:

Senast ändrad:
Husdjurens syn på det hela. Election day survival guide
h66E94ACF

En sak är säker i alla fall. Facebook är något en för sin sinnesros skull ska undvika ikväll/natt i morgon. Jag har väldigt mycket folk i min feed som är politiskt engagerade, plus alla allmänt intresserade vänner som gärna delar sina åsikter om allt och inget gällande detta val plus alla media som kommer gå bananas i feeden oavsett vad som händer. Jag får lätta respiratoriska problem bara av tanken, så nej inget facebook öppet här inte. Bara rena mediarapporter, möööööjligtvis lite buke då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka