Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad säger du, jag trodde SD-anhängare var nazister som ville förbjuda rasblandning?

Nej, jag pratar om arbetskraftsinvandring, den nya regeringen skall ju begränsa den nu efter att det pratats om saken i många år.
Nejdå, de har en bara vriden människosyn och alla dessa stackars män som inte får några svenska kvinnor pga invandringen måste ju åka utomlands för att hitta en sla .. eh, en kvinna som inte ställer så mycket krav utan underordnar sig, håller käften och är glad, tacksam, i synnerhet tacksam, och kåt.

Blir hon besvärlig och börjar ställa krav är det bara att slänga ut och ta hem en ny, tacksam, framförallt tacksam, sla .. eh, kvinna.

Nejdå, de har en bara vriden människosyn och alla dessa stackars män som inte får några svenska kvinnor pga invandringen måste ju åka utomlands för att hitta en sla .. eh, en kvinna som inte ställer så mycket krav utan underordnar sig, håller käften och är glad, tacksam, i synnerhet tacksam, och kåt.

Blir hon besvärlig och börjar ställa krav är det bara att slänga ut och ta hem en ny, tacksam, framförallt tacksam, sla .. eh, kvinna.
Du har väl inte möjligen blivit förkastad av någon SD-anhängare som valt en thailändska istället? :cry:

Du har väl inte möjligen blivit förkastad av någon SD-anhängare som valt en thailändska istället? :cry:
Nej, jag skulle aldrig sänka mig så lågt som till att dejta en SD-anhängare men jag jobbar med män, hört snacket och läst propagandan. Jag föraktade dem redan innan SD var uppfunnet. Jag har alltid tyckt synd om tjejerna och önskat en lagändring så asen som sätter det i system stoppas.

Ja, om vi äntligen får stopp på invandringen av lågkvalificerad arbetskraft, arbetstillfällen som vi bör kunna fylla enkelt med folk från den stora mängden arbetslösa vi redan har här. Läkarna hör väl dock inte till den gruppen.
Problemet är inte att man anställer personer från andra delar av världen framför infödda svenska sökanden, problemet är att många infödda inte söker de jobben. Utan invandrade kvinnor tror jag att äldreomsorgen kommer att kollapsa. Jag är inte insatt i hur andra branscher ser ut så de kan jag inte ha åsikter om.

Problemet är inte att man anställer personer från andra delar av världen framför infödda svenska sökanden, problemet är att många infödda inte söker de jobben. Utan invandrade kvinnor tror jag att äldreomsorgen kommer att kollapsa. Jag är inte insatt i hur andra branscher ser ut så de kan jag inte ha åsikter om.
Äsch, demonterar man allt socialt skyddsnät, ska du se att även personer med svenskt ursprung kommer bli tvungna att ta skitjobb.

Kanske det, jag har bara svårt att förstå hur man kan få partiledarförtroendet från en grupp som har värderingar grundade i kristendomen, om hon varit såhär hela tiden.

Enligt mitt sätt att se det agerar Kd precis så som jag förväntar mig av religiösa personer. Konservativt, konservativt och mer konservativt.

Ja det kommer den göra. Det är personalbrist redan idag och vi blir bara äldre och äldre så än mer personal kommer att krävas i framtiden.

Även livsmedelsbranschen har rejäl personalbrist idag och en hög andel utlandsfödda. Det kommer bli riktigt tuff ät för den branschen framöver av flera anledningar.

Om det nu finns väldigt många arbetslösa "svenskfödda" så köar inte dem för dessa jobb eller så klarar de inte de jobben som kräver rätt mycket fysiskt och mentalt. Eller så är de inte så många som en del vill få det att se ut som.

Om det nu finns väldigt många arbetslösa "svenskfödda" så köar inte dem för dessa jobb eller så klarar de inte de jobben som kräver rätt mycket fysiskt och mentalt. Eller så är de inte så många som en del vill få det att se ut som.
Arbetslösheten bland svenskfödda ligger runt 3,5% så det är inte enormt många. Men vi har många hundratusentals icke svenskfödda som skulle kunna ta de lågkvalificerade jobb som nu tas av arbetskraftsinvandrare. Bärplockning till exempel, vi behöver inte flyga hit folk från Thailand för att göra det, man behöver inte vara något geni för att plocka bär. Det borde svenska arbetslösa kunna göra.

Arbetslösheten bland svenskfödda ligger runt 3,5% så det är inte enormt många. Men vi har många hundratusentals icke svenskfödda som skulle kunna ta de lågkvalificerade jobb som nu tas av arbetskraftsinvandrare. Bärplockning till exempel, vi behöver inte flyga hit folk från Thailand för att göra det, man behöver inte vara något geni för att plocka bär. Det borde svenska arbetslösa kunna göra.

Hur många arbetslösa tror du att vi har i Sverige?

Idag ligger den totala arbetslösheten på ca 6,6% eller 370 000 människor.

Med tanke på att typ 10% av Sveriges invånare är utlandsfödda, så finns det definitivt inte "många hundratusentals icke svenskfödda" som kan ta vilka jobb som helst. (och igen, det var Alliansen som öppnade arbetskraftinvandringen till vad den är idag, dvs helt utan krav på att behörighet osv saknas i landet)

Hur många arbetslösa tror du att vi har i Sverige?

Idag ligger den totala arbetslösheten på ca 6,6% eller 370 000 människor.

Med tanke på att typ 10% av Sveriges invånare är utlandsfödda, så finns det definitivt inte "många hundratusentals icke svenskfödda" som kan ta vilka jobb som helst. (och igen, det var Alliansen som öppnade arbetskraftinvandringen till vad den är idag, dvs helt utan krav på att behörighet osv saknas i landet)
20% av Sveriges befolkning är utlandsfödda.

Tror du på fullt allvar att utländska bärplockare är anställda när de går runt i skogarna och plockar bär? Vem som helst, även en svensk, kan gå och plocka bär på hösten och sälja till uppköparna. Uppköparna anställer ingen, de köper bären.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
561
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
283
Senast: Palermo
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka