Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanincoacherna träffar mitt i prick ännu en gång
87C3B9A7-FB70-4814-A781-4B6BA5AA5ED1.webp

Sedan Birgitta Olsson utmanade Björklund. Alla som inte tillhör eller stöttar gubbgänget av marknadsliberaler tystas ner och trycks undan tills man väljer att avsluta sitt medlemskap
Ah ok, trodde att du menade senaste åren.

Som Göran P... han och yngre kvinnor.

Kristersson vill upprätta DNA-register och kunna utvisa invandrare med dålig livsstil enligt artikel i GP. Kan inte läsa artikeln då den är låst men om jag hade någon gnutta förtroende för Kristersson kvar så försvann det sista nu. :rage::rage:
Kan du inte läsa på t ex aftonbladet.se, expressen.se, dn.se osv. Där var det inte låst till för en stund sen.

Det är väl inte så mycket nej-sägarna som att de liberaler som var mer åt vänsterkanten i partiet. Det är/var ett rätt delat parti.

Nej och ja. Det är/var ett splittrat parti, men att säga nej till SD har inte så mycket med vänster-höger att göra som att anse att det finns gränser för vilken typ av människosyn man kan stötta. Det finns SD-vänliga på vänsterkanten likväl som det finns SD-motståndare på högerkanten. Att just Liberaler tippat över till SD:s fördel är dock anmärkningsvärt, med tanke på vad liberalismen i grunden står för.

Hör Ebba Busch berömma Jimmie Åkesson för att han avstår från att sitta i regeringen och överlåter åt andra att driva igenom hans politik, och blir inte riktigt klok på om Ebba Busch inte fattar att hon är SD:s nyttiga idiot eller om hon inte bryr sig. Eller om hon kanske missade historielektionerna i skolan...

Hör Ebba Busch berömma Jimmie Åkesson för att han avstår från att sitta i regeringen och överlåter åt andra att driva igenom hans politik, och blir inte riktigt klok på om Ebba Busch inte fattar att hon är SD:s nyttiga idiot eller om hon inte bryr sig. Eller om hon kanske missade historielektionerna i skolan...
Föreställer mig att hon är en av dem som ser minst problem med det lite oavsett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
561
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
283
Senast: Palermo
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka