Det skulle vara intressant att få vettiga höger-röstande personers reaktioner på avtalet. Det här avtalet kan ju inte vara annat än ett stort nederlag för alla de som inte röstade på SD och som inte heller sympatiserar med SDs syn på mänskliga rättigheter, rättssäkerhet och så vidare, men som ändå röstade på koalitionen. Jag kan tänka mig att en del är snopna över hur stort inflytande övriga partier har gett SD, de förväntade sig kanske lite mer ryggrad från "sitt" parti. Jag är inte förvånad, däremot var jag redan under valet en aning förvånad över naiviteten hos vissa som höll fast vid sina partier trots denna uppenbart problematiska konstellation. Trots historien och vad vi sett i andra länder. Nu har vi facit, det konkreta resultatet av SD, M, KD och L samarbetet, vad de är beredda att göra, och det är ingen vacker läsning. Jag ska träffa en i mina ögon vettig person som röstade på L idag, och fråga vad hen anser om detta ideologiska självmord partiet har åtagit sig att genomföra. Jag kan inte tänka mig att hen är nöjd med detta, det är mycket långtgående auktoritärt.