Men alltså, det är ju i praktiken att tulla på förbudet mot ministerstyre.
Det känns som om JO och Lagrådet kommer att får häcken full de närmaste fyra åren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
20% av Sveriges befolkning är utlandsfödda.
Undrar samma sak. Jag jobbar inom IT-branschen och det kommer bli rejält jobbigt för oss om arbetskraftsinvandringen s kärps ytterligare. Det är redan jobbigt och tidsödande att få hit folk. Och det finns inte en massa duktiga infödda programmerare som går arbetslösa, då hade vi gärna anställt dem. Vete tusan om folk kommer vara särskilt entusiastiska till att arbetskraftsinvandra till det nya bruna Sverige (med spår av blått) heller.Jag funderar lite på hur det blir med de som redan har arbetskraftsinvandrat? Som sambon som jobbar med spel - det är så många som inte är från Sverige där att språket som pratas på kontoret helt enkelt är engelska. Hur kommer det bli i framtiden? Och om de vill nyanställa någon som inte är svensk, kommer det bli svårare?
Som alldeles för få kommer att notera eller förstå innebörden av.Ja, det är på många sätt ett omvälvande förslag, men som bara nämns lite kort. Som att det inte vore en stor grej.
Tyvärr har det ju på senaste åren etablerat sig någon slags acceptans att låta saker som klassas som "tillräckligt viktiga" gå vidare trots kritik från lagrådet som är av mer principiellt slag.Det känns som om JO och Lagrådet kommer att får häcken full de närmaste fyra åren
Det här känns mer som ett skämt, men under avdelningen där det står om skärpta krav för medborgarskap (s.38), så står det bla. "Utreda och vid behov föreslå att en lojalitetsförklaring, medborgarskapssamtal eller liknande ceremoniellt inslag av obligatorisk karaktär ska utgöra slutpunkt i processen att upptas till medborgare." Annars står det massa skit om vandel, vad fan är det här....
Så länge det är nåt fjantigt ceremoniellt så kan väl SD få den töntiga symbolgrejen, bara det inte ska behöva kartläggas om vandel hit och dit....Lojalitetsförklaring?! Åh herregud...
Jag ska ansöka om ett sådant samtal så fort det blir möjligt och förklara hur det ligger till med min lojalitet med den här typen av idiotier.Det här känns mer som ett skämt, men under avdelningen där det står om skärpta krav för medborgarskap (s.38), så står det bla. "Utreda och vid behov föreslå att en lojalitetsförklaring, medborgarskapssamtal eller liknande ceremoniellt inslag av obligatorisk karaktär ska utgöra slutpunkt i processen att upptas till medborgare." Annars står det massa skit om vandel, vad fan är det här....
En trohetsed av medeltida modell?Det här känns mer som ett skämt, men under avdelningen där det står om skärpta krav för medborgarskap (s.38), så står det bla. "Utreda och vid behov föreslå att en lojalitetsförklaring, medborgarskapssamtal eller liknande ceremoniellt inslag av obligatorisk karaktär ska utgöra slutpunkt i processen att upptas till medborgare." Annars står det massa skit om vandel, vad fan är det här....
Mest effektivt är väl att sedlighetspolisen får befogenheter att avgöra sånt själva. Funkar asbra i Iran!Ses inte som att försvara svenska värden....?
Orkar ej tänka på vem eller hur dessa gränser ska dras.
Väldigt märkligt beteende. Dessutom kom hennes föräldrar från Rumänen hit på 80-talet läste jag så jättekonstigt att välja SD som sitt partiRebecka Fallenkvist (ni vet, sverigedemokraten som myntade uttrycket "helg seger") tas ur tjänst efter att ha uttryckt sig fullkomligt vidrigt om Anne Frank på sociala medier. Skräll.
https://www.dn.se/sverige/sd-politiker-tas-ur-tjanst-efter-anne-frank-inlagg/
Visa bifogad fil 103047
Kul också att hon använde Kanye Wests musik som just slängt ut sig ett gäng antisemitiska uttalanden och blivit avstängd på ett antal plattformar.
Väldigt märkligt beteende. Dessutom kom hennes föräldrar från Rumänen hit på 80-talet läste jag så jättekonstigt att välja SD som sitt parti
Blir dessutom lite svårt det här, eftersom att invandrare som ändå känner stolthet och uppskattning över att vara i Sverige blir hånade. Tänker på kvinnan som hade på sig en slöja samtidigt som hon hade nationaldräkt, och Jomshof kallade det hela en våldtäkt på Sverige.Jag ska ansöka om ett sådant samtal så fort det blir möjligt och förklara hur det ligger till med min lojalitet med den här typen av idiotier.
Tänkte mer att de är ju själva invandrare så får inte ihop det. Hade kanske varit skillnad om hon inte fötts i Sverige vad vet jag men reagerar på det när jag läste om detNjae. Rumänien är ett av de EU-länder med mest utbredd rasism. Man kan jämföra med Järnrörs-Erik som utvandrade till Ungern för att de hade en så bra och hatfull inställning till invandrare.
Ibland är det svårt att förstå kommunicerande kärl och vilken roll man tar i ett sammanhang.
Tycker inte det är så konstigt att man behåller åsikter när man flyttar från ett land.
Inte så konstigt alls.Väldigt märkligt beteende. Dessutom kom hennes föräldrar från Rumänen hit på 80-talet läste jag så jättekonstigt att välja SD som sitt parti
Säkert!En trohetsed av medeltida modell?
Vissa saker ska man helt enkelt inte utreda med utgångspunkter i rasism. Det gäller faktiskt alla saker. Det räcker liksom inte att en utredare kommer fram till att lite rasism inte gör så stor skada på ett visst område och därför kan föreslås som del i lagstiftning.Undrar hur många punkter av typen "utreda och ev. föreslå..." som SD har fått igenom för att de andra bekvämt har lutat sig mot tanken att det inte kommer att gå igenom i några beslut sedan men man kan kasta till dem köttben att få göra utredningarna.
Tror inte alls det är så enkelt. Som någon nämnde tidigare så flyttar man en massa mentala referenspunkter bara genom att göra seriösa utredningar. Det kommer säkert inte bli direktiv om att förutsättningslöst utreda fördela resp. nackdelar och utvärdera konsekvenser, utan skrivas i direktiven att det ska tas fram förslag om hur xxx ska genomföras.
Lojalitetsförklaring?! Åh herregud...