Bukes fotoutmaning!

Jag kom ihåg att jag blev överlycklig när jag kom på hur jag skulle fota månen =) När bilderna blir perfekt så är känslan helt underbar! =D Jag älska att fota, även om jag fotar på hobbynivå =)

Denna är fotad med stativ

10155324_10152109480928460_5502139554405328779_n.jpg

10001394_10152055393243460_1168068366_n.jpg

Har du touch skärm?
Annars tror jag den knappen på ovansidan där det står AF-Drive, vad händer om du trycker på den?
Inte touch-skärm - och vad jag ser händer ingenting när jag trycker på AF-Drive? Men jag sitter i soffan i halvmörker och trycker lite, jag får titta på detta när jag är piggare och har bättre ljus tror jag :-)

Inte touch-skärm - och vad jag ser händer ingenting när jag trycker på AF-Drive? Men jag sitter i soffan i halvmörker och trycker lite, jag får titta på detta när jag är piggare och har bättre ljus tror jag :-)
Jag har förvisso två knappar en för AF och en för Drive och när jag trycker på Drive så kommer det upp i displayen att jag får välja hur jag vill att kameran ska ta bilden (enkel bild, serier, timer osv). Annars kanske det finns under inställningar i menyn?

Har kollat under inställningar också utan att hitta. Det är väl så: När inget annat hjälper - läs manualen.

"EOS-1D Mark III, 1Ds Mark III, 1D Mark IV, 1D X, 40D, 50D, 60D, 5D Mark II, 5D Mark III - Press the AF-DRIVE button. Turn the electronic input dial until the 10-second or 2-second self-timer symbol appears on the LCD panel."
Detta hittade jag på Canons hemsida. :)
Jag misstänker att "the electronic input dial" är den där runda knappen man kan vrida på intill avtryckaren. :)

Jag testade också att fota månen enligt samma recept som ovan:

197173033_6ad32db9-0108-49cb-94f0-f393361c47af.jpg

Ett par saker som kan hjälpa om man har en systemkamera är att ställa in "spegellåsning" och att justera skärpan i "live view" så att den blir riktigt skarp för det är inte alltid kamerans autofokus lyckas hundraprocentigt.

Senast ändrad:
Fantasi, hm?

Då tror jag denna passar in, det är en gammal bild jag tog 2010 och jag kallar den "Lights of Sperm", någon som kan gissa vad det egentligen är för något? ;)

c5469fa1716e3abd3ed98bf13ac78916-d357fai.jpg

Oh svartvitt :love: jag har några gamla riktigt fina "analoga" bilder i svartvitt (framkallat själv), har dock inte testat att fota i svartvitt digital kanske borde göra det. Får jag lägga upp en "analog" och en digital kanske? :angel:
Fota nytt! Det är kunder utmaningen är till för! :) Men visa en gammal också om du vill, iaf så länge vi inte är fler deltagare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka