Bukemaffia eller Bukeorakel?

Jag har blivit något mätt på metadiskussioner på sista tiden, och då trodde jag faktiskt att jag var metaimmun. Inte säga si, inte säga så, formulera enligt mall 8B eftersom klockan är efter 14.07 på en lördag, gäller fram till första regnbågen... What?

Men har man inte lust med dem kan man ha ganska roligt åt dem ;)

hEE2F66A1
:love:

Jag måste tillhöra maffian, för allt som ofta nu för tiden så ser jag inlägg som ”ni får inte kommentera om ni inte säger nåt snällt” Då hinner jag tänka: ”Du har ställt en fråga, om den är inte är så smart så får du faktiskt gilla läget att alla inte tycker som du”

Eller om någon avviker från TS fråga: ”Nu var det faktiskt så att här diskuterar vi disktrasor och inget annat!” Då tänker jag: ”Detta är ett diskussionsforum, jag kan leda den här diskussionen någon annan stans, så det så.”

Jag tycker faktiskt att Buke allt som oftast har en god ton och mycket kunskap, men jag känner att allt som ofta så vill folk bara ”höra bra saker” och man får absolut inte kommentera negativt, för då är man elak. Särskilt om man jämför med många trådar på FB så tycker jag Buke har en hög kunskapsnivå och trevlig ton.

Vad tycker du, för mycket maffiafasoner eller kunskapsorakel?
Jag kan ibland se folk som startar trådar och sen bara förkastar alla förslag hen får. Då kan jag tänka att frågar man efter råd behöver man vara villig att ta till sig förslag eller fundera ett varv till.

Men- jag tycker inte att det sker så ofta.. Eller så är jag i fel trådar..

Det är ju också fint när man ser att folk kan backa och be om ursäkt och säga att jag tolkade dig fel. Det är lätt att folk låter mer upprörda än de är om de tex diskuterar något område som är viktigt för personen.

Nu tycker jag någon måste berätta om den omtalade maffian.

Hur blir man invald? När är det möten? Vad gör ni? Har ni hemliga cermonier?

Jag får aldrig vara med i något.. Är aldrig ett av de populära barnen...:(

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 140
Senast: Myrten
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 844
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 989
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar