Bukemaffia eller Bukeorakel?

Och dessutom, japp, japp, japp.

Jag måste tillhöra maffian, för allt som ofta nu för tiden så ser jag inlägg som ”ni får inte kommentera om ni inte säger nåt snällt” Då hinner jag tänka: ”Du har ställt en fråga, om den är inte är så smart så får du faktiskt gilla läget att alla inte tycker som du”

Eller om någon avviker från TS fråga: ”Nu var det faktiskt så att här diskuterar vi disktrasor och inget annat!” Då tänker jag: ”Detta är ett diskussionsforum, jag kan leda den här diskussionen någon annan stans, så det så.”

Jag har blivit något mätt på metadiskussioner på sista tiden, och då trodde jag faktiskt att jag var metaimmun. Inte säga si, inte säga så, formulera enligt mall 8B eftersom klockan är efter 14.07 på en lördag, gäller fram till första regnbågen... What?

Inte vet jag om det egentligen är någon skillnad på Buke eller om det ligger hos mig, men ett visst mått av O_o har börjat infinna sig.

Jag har blivit något mätt på metadiskussioner på sista tiden, och då trodde jag faktiskt att jag var metaimmun. Inte säga si, inte säga så, formulera enligt mall 8B eftersom klockan är efter 14.07 på en lördag, gäller fram till första regnbågen... What?

Inte vet jag om det egentligen är någon skillnad på Buke eller om det ligger hos mig, men ett visst mått av O_o har börjat infinna sig.
Word! I hear ya! :bow:

Ett annat stickspår: Nyligen startades en tråd där det fanns mycket stor risk att trådskaparen hade blivit väldigt ledsen om tråden tagit den riktning hen initierat i trådstarten. Jag blev så glad när så gott som samtliga som svarade undvek ämnet och manövrerade tråden till att handla om annat. Det värmde Bukehjärtat.:love:

En mycket lyckad trådurspårning var det och visst fanns det några som beklagade sig över att det tramsades, men åh, vad det gladde mig att se er sluta upp och vägra göra onödig skada.

Jag försökte övertyga @Snurrfian om att göra just det med min symaskinstråd, bryta ut alla sidospår (ca 300 eller så :cautious:) och skapa lite ordning och reda igen. Men hon ville inte! :eek:

Och så var hon för rädd för @ullo tydligen.

Där sprack min plan att ta över hela hobbyforumet. :mad:
Rädd och rädd, för @ullo jag håller mig på min kant och pratar lugnt så brukar det inte bli några större skador... :angel: :love:

Jag tycker det är 50/50 mellan maffia:devil: och orakel:idea:, passar mig:love:!

Så är det nog, passar mig också. Men jag vill verkligen påstå att vi är trevligare på Buke än på många andra ställen, samt att kunskapsnivån är hög.

Sen diskuterar vi inte pop-corn på en tråd under tre sidor, det är först då man tar fram pop-corn för att kunna plöja igenom tråden med bibehållet underhåll. LIX!

Ett annat stickspår: Nyligen startades en tråd där det fanns mycket stor risk att trådskaparen hade blivit väldigt ledsen om tråden tagit den riktning hen initierat i trådstarten. Jag blev så glad när så gott som samtliga som svarade undvek ämnet och manövrerade tråden till att handla om annat. Det värmde Bukehjärtat.:love:

En mycket lyckad trådurspårning var det och visst fanns det några som beklagade sig över att det tramsades, men åh, vad det gladde mig att se er sluta upp och vägra göra onödig skada.
Absolut. Om någon startar en tråd om något problem så är det ju vår gemensamma bukeplikt att hjälpa den lilla stackaren att tänka på annat genom framgångsrik trådurspårning. Problem och tråkigheter som saknar roliga lösningar vill vi ju inte tänka på.

Till stor andel beror otrevligheten att man frångår sakfrågan och börjar tala om hur personen är, korkad, okunnig m.m. för att få fördelar.

Vet inte om det är genetiskt betingat då det är mer än 95 % kvinnor på forumet :D:cool:

Filosoferar
Rolle
IpL

Till stor andel beror otrevligheten att man frångår sakfrågan och börjar tala om hur personen är, korkad, okunnig m.m. för att få fördelar.

Vet inte om det är genetiskt betingat då det är mer än 95 % kvinnor på forumet :D:cool:

Filosoferar
Rolle
IpL
Min erfarenhet är att det är trevligare på Buke än på andra forum.
Det kanske är genetiskt betingat eftersom det är mest kvinnor på Buke?

Nu tror jag det är dax för moderator att dela upp tråden.
Det har spårat ur.,:)
hEE2F66A1

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 140
Senast: Myrten
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 844
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 989
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar