Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mest troligt kan jag komma men har morgonen i stallet, fixa åt tre hästar och ska sen ev. ut på ridtur med medisen. Vet inte hur lång tid det kan ta.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Som den borna tidsoptimist jag är inser jag, att jag inte kommer att fixa att: skotta fram bilen, göra stallet och hinna till bukefikat!!:o . Jäkla snöande!:devil: Det är såna här ggr. man önskar att stallet inte låg över en mil från där man bor....Lyncha mig inte!! Snälla, visst kan vi ta en fika senare i dec.?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Samma här :( Senase veckan har H ammat som en galning på nätterna och det har tagit ut sin rätt - jag har sovit som i koma hela förmiddagen och vaknade nyss!! Hinner aldrig göra både mig och bäbis klara samt gräva oss ut och köra till stan i tid. Förlåt, eventuellt ensamma stackare som står där och väntar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Här är en till! Jag har vaknat nyligen efter att ha kommit hem från Sundsvall vid halv tre i natt.. Förlåt om det blir någon som står där själv!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Haha, verkar som att vi alla missade. Kom hem från stallet för bara ett litet tag sen och kom just nu på att "Åh, sjutton, det var ju idag vi eventuellt skulle ha fikat. D'oh!". Tur att jag inte är den enda :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tänk så det kan bli!!:D. Mådde riktigt dåligt, när jag insåg att jag inte skulle hinna. Skönt då att höra, att det var fler som också hade problem med planeringen! Visst hinner vi planera in en ny fika innan jul?:) Vi får hoppas att vädrets makter, jobb,tidsoptimism, små bäbisar mm. inte sätter käppar i hjulet även denna gång!:laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag va dit :(

Fast 30min försenad och hittade på första varvet ingen som såg ut som buke-folk men dock 2 vänner som jag hängde med istället. Så no harm done :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men vilken tur! Smått pinsamt, vi var så många som kunde från början, och så blev det såhär. :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj, ja jäklar vilken tur att du hittade någon.
Tänkte först att jag skulle svänga förbi en sväng efter jobbet för jag tänkte att "ni" kanske sitter kvar, men så ångrade jag mig när lillebror ville ha skjuts, och det var ju lika bra det såhär i efterhand!! :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Och jag hade tänkt svänga förbi och kolla läget eftersom vi ändå skulle in och köpa julisar, men klockan var 14.30 när vi äntligen kom fram..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag va dit :(

Fast 30min försenad och hittade på första varvet ingen som såg ut som buke-folk men dock 2 vänner som jag hängde med istället. Så no harm done :laugh:

Vilken tur att du hittade 2 kompisar så att du inte blev själv, hade ju varit trist! Vi får försöka att planera om fikat och hoppas att det funkar bättre då.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Känner mig rätt mör i kväll efter allt jobbande, och snön har ju inte direkt minskat arbetsbördan. Lastmaskinen har "träningsvärk" och är trött i hjulen av allt skottande här på "farmen". ;)

Ska nu slappa framför tvn med lite glögg och en skinkmacka. :d

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej, men oj!:(
Vilken himla tur att du hittade nån du kände! Förlåt!!:cry:. Hoppas att du vågar hänga på om vi bokar in en ny tid för fika!;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skinkmacka lät gott.:d Fick "nöja" mig med ett glas vitt samt Globen Horse Show!! Inte dumt det heller.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha det är lugnt :p
En ny tid låter bra! Då förhoppningsvis fler kan ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Har alla snöat in eller frusit fast? :D

Ingen som skrivit något här på två veckor... :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mest hållit på att halka och slå ihjäl mig, insett att mina stallskor blir haaaala. Annars händer det inte så mycket. Mest översnöade hästar och att man får slå sönder isen i vattenhinkarna i stallet innan intag för det blir så kallt :S
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Har alla snöat in eller frusit fast? :D

Ingen som skrivit något här på två veckor... :)

:D Nej, här har det varit så mycket jobb att jag knappt hunnit närma mig datorn.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

@_Elly_
Den ljuva vintern, ja... I vårt stall har de som tur är en värmefläkt som ser till att temperaturen hålls ovanför frysgrader så vi har sluppit den delen, hittills. Men vatten ute i hagarna är en helt annan historia.

@Invinciblestables
Har det varit mycket snöskottning och dylikt?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag som inte ens är hästägare håller på att frysa ihjäl när jag går ut.. jag är faktiskt glad över att slippa ta mig ut till stallet också!
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 455
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp