Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Min katt försvann för några år sedan när jag skulle på kurs i drygt 3 veckor, bara nån dag efter jag åkt försvann han. Och kom tillbaka kanske en vecka efter jag kommit hem, som att han kände på sig..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Den hade letat sig till Stöcke ponnyförening. Längtade väl efter hästlukten, kan jag tro!:D.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hon har nog lallat omkring lite överallt, men när det blev kallare så ploppade hon upp hos K&L (Stöcke PF) Hon har varit där ett par veckor och lurkat runt. Mitt första försök att ta hem henne gick inte så lysande, var lite optimist att bara ta henne under armen i bilen! :D Gick dåligt minst sagt, så det var bara att ge upp. Men i går kväll så for vi iväg med en bur och det gick något bättre. Men hon var allt annat än sugen att sätta sig i buren, var en kamp innan vi var hemma.

Men nu verkar hon jättenöjd och glad att få vara tillbaks med sin mamma och inne i värmen.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Såg inte ditt inlägg innan jag skrev! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Så skönt att bägge missarna kommit tillbaka, nu slipper vi oroa oss mer!! :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, tänk vad man kan må dåligt och oroa sig över dom små (och stora) håriga!!:love: Det känns så skönt att veta att hon är Ok. Hon ser dessutom inte ut som att hon mått spec. dåligt när hon varit på rymmen. Rund om magen:laugh: och blank i pälsen är hon.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu hoppar jag in här med en vädjan.

Min bil har haft inbrott och tjuvarna stal en blå träningsväska som jag använder som tävlingsväska. I den låg mitt kandar, kavaj, hjälm, stövlar osv. Samt hästens pass och min tävlingsmapp. :cry:

Det sitter snart lappar uppe på Surf och Urf samt lokala mataffärer och det är insändare skrivna till vk och vf.

Jag tänkte skriva här så att ni kanske hajar till om ni ser en annons på grejerna eller om ni blir erbjudna att köpa saker.

Utförlig beskrivning av sakerna finns här: www.jeeanette.blogg.se

En hittelön på 2000 kr till den som gör så att jag får tillbaka sakerna finns ute.

Jag är självklart mest desperat över att få tillbaka passet!

Jag känner mig rätt så döende över detta och jag kommer att få leva på vatten och bröd om jag ska få råd att ersätta alla saker innan nästa tävlingssesong drar igång. :cry:

/En ledsen Krockodil
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men usch vad trist!:(. Självklart ska "korpgluggarna" hållas öppna. Tänk att folk har så svårt att skilja på mitt och ditt! Håller tummar och tår för att du ska få tillbaka dina grejor.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Fy vad tråkigt. Att folk inte kan hålla sina mörkare impulser i styr!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men så tråkigt! :( Varför kan folk inte låta saker som de inte rår om vara i fred, smäll skulle de ha! :mad: Hoppas att du på ett eller annat vis får tillbaks sakerna. Ett tips, sätt ut en annons på Blocket om att du är intresserad av att köpa kavaj och stövlar t.ex. Du kanske får napp från tjuven.....:devil:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det är jätteskönt! :laugh:Och det är ju bättre att iaf. få veta att de är döda t.ex. än att inte vet någonting alls.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja hon verkar ha haft det bara bra. Och hon hade ju tur som "snubblade" in på SPF nu när kylan slog till. Möss och råttor samlade under ett tak samt smarrig burkmat! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Minsann inte. Jag lär ju vara halvdöd dock :). Ska ta hand om morgon- och lunchfodringen samt (utöver Barret) fixa Carna och Cotten medan M och E är i Globen den helgen. Får ta med mig ombyteskläder till stallet och kila in i deras hus och byta om. Var var det vi skulle vara nu igen?

*delvis kl*
Jakten på täcken går vidare för mig. Har försökt hitta ett bra övergångstäcke med 100-150 gr foder och halvhals. Har visat sig vara lättare sagt än gjort då jag inte känner för att betala en halv månadshyra för ett täcke som han bara ska ha ett par månader per år. Nåväl, nu kommer ju kylan med råge verkar det som så det blir tjocktäcke snart nog. Tänker nog ta risken att helklippa grizzly-björnen och införskaffa ett bra stalltäcke istället. Han torkar ju aldrig annars!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jasså, det är dax för den årliga Globenresan! Men bra att du har 3 hästar att fixa, då fylls ju tiden mellan morgon och lunchfodring :) Sen brukar de ju ha med sig nån fin present tillbaka som tack för hjälpen.. ;)

Just kring 100-150 gr är tammefan omöjligt att hitta. Antingen ofodrat, fleece eller så *hopp* 200 hittar jag. Men med vargavinter redan i november så.. Snacka om kontrast mot regnnovember i fjol!

Kl 13.00 på Station! Ska försöka hålla mig till max 1 h fikande, måste göra klart julshoppingen *fattig smiley*
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hörde jag bukefika i Umeå? :) När då?
Jag vill va me :D Gjorde just en fikatråd på ÄU men blev hänvisad hit!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo, plus att M ville att jag ändå för säkerhets skull skulle ta nycklarna till deras hus så jag kan gå in dit och värma mig/fixa lite mat mellan fodringarna. Hon är för gullig!

Jag ska försöka komma i tid till fikat. Hästarna får lite tidigare lunch bara.

@Täcken
Tell me about it... Hittade inget bra övergångstäcke öht här i stan. det finns några att beställa över nätet men jag vill ju gärna känna på dem. Nu verkar ju dock kylan vara på g på allvar så jag kan lika gärna lägga jakten på övergångstäcken på is till nästa år. Nu ska jag införskaffa ett bra, fodrat innetäcke i bävernylon och sen klippa odjuret.
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jajjabulle! Lördag kl 13, på Station.

Ett hyfsat gäng blir vi om alla dyker upp :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 455
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp