Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja vi är otroligt tacksamma för det! Och jag hoppas att det är klart till dess att tomten kommer farande.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Nu är jag tillbaka i underbara norr igen. Med mig har jag Röda Faran, en Toyota Corolla från 1987 som en gång i tiden var vackert läppstiftsröd. Nu ser den ut som läppstiftet brukar göra mot kvällens slut. Och min käraste farbror har rökt i bilen och glömt att tömma askkoppen...

Första jag fick göra med bilen var att köpa nya vinterdäck, sommardäcken var totalt utslitna och vinterdäcken var uppe i Gällivare. Sen fick jag förlänga mitt besök i Stockholm för att även fixa hjulinställningen. Därefter trodde jag att det var "tuta och kör"... Men tji fick jag. Strax innan Sundsvall bestämde sig femmans växel för att ta pension. Jag får i den, det är bara det att den stannar inte i. Så mellan Härnösand och Ö-vik fick jag sitta och hålla fast femmans växel i läge med högerhanden medan jag styrde bilen med vänsterhanden. Jag borde ha insett att gratis sällan är gratis när någon erbjuder mig en bil.

Är ju dock lite nostalgi att köra den. Det är den bilen jag lärde mig köra i och jag har många minnen av min käraste farfar som körde så att en biltjuv skulle bli blek av rädsla :D

@Bukefika
27 blir faktiskt bäst för mig, när jag tänker efter. Då har jag fått mitt CSN också så jag slipper sitta och hålla om ett vattenglas medan ni andra avnjuter kaffe och kaka :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, ja nostalgibilar är något särskilt.. Vete fanken om jag någonsin kommer göra mig av med min Golf från -83, jag har ju mer eller mindre vuxit upp i den bilen! Och vaddå 5:ans växel, vad är det för lyx? Golfrid har bara 4 växlar :angel:

*kl*
Nu har jag lyckats direktlänka till tävlingen så visst går ni alla sötisar in och röstar på Harry :laugh: Pliiiiz :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

hade också en toyota corolla som 5ans växel hoppade ur på hela tiden om man inte höll i den. som tur är så hade pojkvännen långa ben, så han kunde hålla i den med knät. Det kunde dock inte jag :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu har jag iaf köpt en Wunderbaum till bilen. Allt som fattas för den perfekta nostalgibilskänslan är plyschtärningarna. Och kanske borde gömma undan mina kasettband med klassisk musik och opera och ersätta dem med Björn Rosenström :D. Men han är fin ändå, min avblekta lilla Röda Faran. Och för en gångs skull kan jag ju faktiskt säga att det är MIN bil. Den förra stod i mammas namn, trots allt. Och den innan det stod också i mammas namn fast jag betalade den. Var dock bara sjutton när jag köpte den.

Nu har jag röstat på Harry också!

@bollen_
En kompis föreslog att jag skulle bygga ett vinschsystem med nån rem så jag kunde hålla i växeln. Dock blev det för jobbigt att komma överens om vilken typ av lina och vinschupphängning som var bäst så ringde verkstaden istället :D
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Yeey! :banana:

*kl*
Sitter och känner mig lite gammal här, med min splitternya Xperia X10. Jeez vad funktioner och pekskärm och twitter och hela faderullan! Gammel-Samsungen må ha varit irriterande out of date, men nog kommer det ta ett tag att lära sig den här nya manicken!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+ Invinciblestables

VET NI VAD?! :banana: Min älskade kisse Vicky är HEMMA igen!!!! :bump:
Pappa ringde igår och berättade att han nästan trilla baklänges när det kutade in en svart katt när han öppnade dörren. Och hungrig var hon, hon åt och åt och åt så hon hulkade å nästan kräktes men sen åt hon ännu mer. Hon var visst fin i pälsen och såg ut att må bra förutom hungern.
Älskade mysigaste kissekatt är tillbaka! :love: Såå glad!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:bump: Grattis! Gud vad skönt det måste kännas! Jag vet hur hemskt det är när katterna försvinner bara så där.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack! Ja det känns helt underbart och jag längtar tills jag får träffa henne!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja vad säger ni, visst spikar vi den 27:e kl 13? Förslagsvis på Station, de har rätt bra med plats för barnvagnar och en jättegod morotskaka :d

Jajjamen, jag ska då boka in det :D (aah, bara en vecka innan jag drar till Egypten!! :angel: :banana: )
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Låter bra. jag hör av mig om det kör ihop sig för mig men som det ser ut just nu är jag fri då :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+ Boll

Goody! Köra ihop sig kan det ju alltid, men vi kan väl försöka prioritera fikat som pratats om ända sedan.. förra fikat i mars? :D Bara riktigt viktiga saker får komma emellan, annars kan man kanske åtminstone make an appearance och klämma en bit gofika på stående fot innan man kutar vidare!
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+ Invinciblestables

VET NI VAD?! :banana: Min älskade kisse Vicky är HEMMA igen!!!! :bump:
Pappa ringde igår och berättade att han nästan trilla baklänges när det kutade in en svart katt när han öppnade dörren. Och hungrig var hon, hon åt och åt och åt så hon hulkade å nästan kräktes men sen åt hon ännu mer. Hon var visst fin i pälsen och såg ut att må bra förutom hungern.
Älskade mysigaste kissekatt är tillbaka! :love: Såå glad!

Nämen vad roligt! :laugh: Vi har åxå hittat igen kissen som försvann, så det är bra när det löser sig till det bästa.

Undrar var din katt varit så länge med tanke på att hon inte brukar vara borta något längre tag.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja vad säger ni, visst spikar vi den 27:e kl 13? Förslagsvis på Station, de har rätt bra med plats för barnvagnar och en jättegod morotskaka :d

Det blir bra, vi kan köra på det.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh, vad glad jag blir att din kisse hittat hem!:bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+ Invinciblestables
Ja visst är det otroligt? Jag undrar också vars hon varit. Jag har ju sett henne några gånger i sommar och då verkar hon ju ha hållt sig i närheten av gården iallfall, såg henne springa in i skogen på andra sidan vägen sas å pappa tror att han såg henne i byn ca 1km bort.
Vad härligt att ni hittat er försvunna kisse också! Vars hade den tagit vägen?
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 200
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 458
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp