Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Smart. Det ska jag göra tror jag! Jag blir så nervöst för sånt där men herregud, det är ju bara att be dom maila som första kontakt! :angel:
Ja röbäck är fint. en kompis bodde där också! har pren. på bostaden på olika områden! :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, gör det! Jag annonserade själv efter boende här i Göteborg i somras efter att försökt svara på en del annonser utan framgång. Helt plötsligt satt jag med 5 intressanta erbjudanden bland flera svar. Nu hyr jag ett rum i en trea, i centrala stan, och hyresvärden är så gott som aldrig hemma.. Jag tror vi har varit hemma samtidigt totalt max 20 nätter när jag flyttar ut i början på november:)

lycka till!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har bara sett den en gång så minnet är inte det bästa, men en liten 1:a med kokvrå.. Kan höra mig för om size och om den är uthyrd :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja men gör jättegärna det! Har 30kvm nu med ja, jag vet inte om det räknas som kokvrå eller kök men det är liksom i samma rum! Så det är ju inte så stort direkt!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

ÅÅÅÅH, jag har just sökt ett jobb som jag tammefan tror kan klassas som en dröm. Inte själva jobbet kanske, men omständigheterna runt det!! ÅÅÅH håll nu tummarna. Jag tror inte att jag har en chans men chansen är ju iallafall större när man har sökt!!!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hoppas hoppas!! Det är så spännande när man hittar ett jobb som man verkligen vill ha.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Hoppas jag inte gör något ottillåtet nu enligt forumreglerna meeen..

Harry är med i månadens bäbis-tävling på Lifestone, och vi har chansen att vinna ett armband med hans handavtryck. Så please :love: gå in och rösta på honom, han är 3:a från slutet bland bilderna. Länk och scrolla ner till tävlingen, kunde tyvärr inte direktlänka.

Han är ju en liten Bukefalist från Norr- och Västerbotten han med, även om han är för liten att förstå det :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har frågat maken men han har lite dålig pejl på läget :D Han trodde att den var relativt dyr (kring 3000 eller strax över). Tänkte invänta att svärmoran ringer, hon har nog bättre koll :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hah, jag tycker det lät billigt jag :p kan ju iofs bero på att jag betalar 4800 i dagsläget.
Var en perfekt ute på bostaden idag, naturligtvis är det 110 stycken på det, och jag har just nu 27 dagar för kort kötid. It sucks! Men det är klart, hyran låg på 2100ca.
Har lagt ut annons på blocket också men bara fått ett svar..och det låg lite fel. Skulle typ få nästan 1 mil till jobbet. Låg lååångt ut på Grubbe som..kändes inte så bra att få superlångt till de få ställen jag besöker i stan liksom. :(

ps! jag har röstat på H :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Yey! 1 röst närmare seger :bump: Men du, kanske enklast att jag PM:ar dig deras nummer? Så kan du ringa om du vill och fråga det du vill veta :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Lördag 13/11
Modett & Harry
bollen__ (ev, ska på firmafest kl18, så kan bli lite tajt)
Bubbaz & Malcom (lite osäkert dock, inget bokat men kompisar som fyller 30 fredag o söndag :D )

Lördag 20/11
bollen__
Invincible....
Bubbaz & Malcom

Lördag 27/11
Modett & Harry
bollen__
Bubbaz & Malcom
Invincible....
[/QUOTE]

Jag borde nog kunna den 27/11 åxå.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

ÅÅÅÅH, jag har just sökt ett jobb som jag tammefan tror kan klassas som en dröm. Inte själva jobbet kanske, men omständigheterna runt det!! ÅÅÅH håll nu tummarna. Jag tror inte att jag har en chans men chansen är ju iallafall större när man har sökt!!!!

Vad kul! :laugh: Hoppas att du får det, ska hålla tummarna.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Knapplånar mig själv.....

Har varit lite osynlig på Buke den senaste veckan. Vi fick en "hemtrevlig" vattenskada i badrumet på nedervåningen! :( Det var en yttepytte liten spricka vid golvbrunnen i duschen och där hade det sipprat in vatten under X antal lång tid. Vi hoppades att det skulle vara begränsat till badrummet, men icke. Det hade spridit sig till tvättstugan och till klädkammaren vägg i vägg, samt en liten bit in i grovingången.

Som tur är så hör halva grovingångren till huset och bara den andra halvan till den delen som är påbyggd. Detta gjorde att det inte for längre än den gjutna plattan, vid torpargrunden var det stopp. Så det är vi ENORMT tacksamma över. Så nu står en byggfläkt och blåser i de golvlösa rummen. Vi har ju normalt la´gårdskläderna i pannrummet men för att komma dit så måste vi genom groven, så vi får byta om i fikarummet i la´går´n. Tvätta får vi göra inne hos Karoline i lill går´n. Och salen är "walk in closet" iom. att vi hade alla garderober i tvättstugan.

Med lite tur så är det klart till första advent, men jag misstänker att det nog blir närmare jul.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men rackarns, då! Vattenskador med tillhörande torkning är iiiinte kul. Vi har btw inte fått pengar från försäkringsbolaget än, för vattenskadan som blev innan vi flyttade in. De tog väl sista sakerna härifrån kring april.. Snabba värre :grin:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu har jag fått besked, jag kommer nog inte jobba nån helg alls i november så jag kan alla föreslagna datum:D

Lördag 13/11
Modett & Harry
bollen__ (ev, ska på firmafest kl18, så kan bli lite tajt)
Bubbaz & Malcom (lite osäkert dock, inget bokat men kompisar som fyller 30 fredag o söndag )
Kivina

Lördag 20/11
bollen__
Invincible....
Bubbaz & Malcom
Kivina

Lördag 27/11
Modett & Harry
bollen__
Bubbaz & Malcom
Invincible....
Kivina
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej, man kan verkligen hålla sig för skratt. Vi får ju bara ut i runda svängar 40% eftersom det var 14 år sedan det var nytt, men alltid något.

Trist att ni inte fått ut era pengar ännu, vad har försäkringsbolaget för förklaring till det?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu har jag fått besked, jag kommer nog inte jobba nån helg alls i november så jag kan alla föreslagna datum:D

Lördag 13/11
Modett & Harry
bollen__ (ev, ska på firmafest kl18, så kan bli lite tajt)
Bubbaz & Malcom (lite osäkert dock, inget bokat men kompisar som fyller 30 fredag o söndag )
Kivina
Emmah
Barret
Flisan

Lördag 20/11
bollen__
Invincible....
Bubbaz & Malcom
Kivina
Emmah
Flisan

Lördag 27/11
Modett & Harry
bollen__
Bubbaz & Malcom
Barret
Emmah
Flisan
Invincible....
Kivina

Verkar ju som att den 27:e passar flest, eftersom både Bollen och Bubbaz är lite osäkra på den 13:e :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, den 13e går nog nästan bort för mig, mamma sa att morfar fyller 75 så den 12e åker jag till härnösand och sen hem den 13e. så det blir väldigt tajt att hinna med både fika och firmafest då!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men gud så tråkigt med vattenskada, såhär före jul och allt!! :( tur att det inte hade tagit sig ännu längre iaf.
Hihi nu ska jag ha P i några dagar nästa vecka så då kanske vi ses!! Kmr redan på fre, å sen tror jag det va mån,tis+tors! :bump:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 200
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 458
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp