Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Jag vill inte ha snööööö! Inte nuuuuu!

Hästarna går ju på betesängen fortfarande, eltråden hänger oroväckande under blötsnön och plaststolparna lutar farligt i vinden. Funderar på att flytta dem till hagen vid huset, men gillar inte att hantera dem när jag är ensam hemma med H ifall något händer. Nog för att de är snälla och välhanterade, men vill som minnas att jag nån gång fått höra att hästar är flyktdjur. Och kan de inte bli som lite stissiga när det stormar..?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej det är lite småtidigt och i synnerhet då det är sursnö. Men det far ju rätt fort.

Har du ingen granne som du kan prata med så att de kan gå över om du inte hört av dig inom en halvtimme eller så?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Själv insåg jag till min stora fasa att jag inte ens hade bokat tid för däckskifte på bilen... Snö är inte min grej...
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej det är lite småtidigt och i synnerhet då det är sursnö. Men det far ju rätt fort.

Har du ingen granne som du kan prata med så att de kan gå över om du inte hört av dig inom en halvtimme eller så?

Kicki :laugh:

Maken var borta i jobbet tis-ons och då hade jag en vän på "jour" - sms:ade när jag gick ut och tog in hästarna (H sov) och hörde hon inget på 15 min så visste hon vad som gällde. :)

Hoppas att det försvinner snart för..
l
l
V

Själv insåg jag till min stora fasa att jag inte ens hade bokat tid för däckskifte på bilen... Snö är inte min grej...

Obytt här också!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ne vintern får inte komma nu!!!! Vi måste ju fixa till hästarna vinterhage först - OK vi har haft hela sommaren på oss men det ska ju som allt annat göras i sista stund :angel:

Skodde Epona igår, måste nog brodda oxå om hon inte ska halka ihjäl sig nu när snöeländet har frusit. :devil:

Däckbyte hoppas jag blir till helgen, sambons problem :D, var lite spännande igår med slitna sommardäck o snömodd, åkte förvisso bara till mina föräldrar knappt 1 km, lär bli ännu mer spännande idag när det frusit. Tror att jag lånar pappas stora 4wd buss idag oxå den fick vinterdäck igår, hade den igår när jag åkte på BVC.

*Bubbaz som hoppas på + grader o sol :idea:*
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tänkte försöka hoppa in här också, även om närvaron kan bli sporadisk... Jag är gärna med på buketräff i höst om det bara går att klämma in, nu när jag är utan "egen" häst kanske jag kan komma lös lite lättare (dock ska jag ju hantera nya ponnyn tills hon kan det dottern kan så vi får väl se hur det blir i praktiken :D). Vore kul att se lite hästfolk igen, har häckat ensam hemma länge nu känns det som!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad bra att du kan göra så, blir ju genast mycket tryggare för alla parter. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad kul att du kom hit! :laugh: Klart att du ska komma på Buketräff, är alltid kul att ses och fika lite.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

På tal om Bukefika.....när hade vi tänkt, någonstans i slutet på november? Och var ska vi ses, NK, Café Victoria....?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, jag har inte besökt den här tråden på länge och när jag gör det så avslutas den med ett inlägg om Bukefika. Det gillar jag!

Jag kommer hem den 3 november!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Gärna ett barnvagnsvänligt fik :) Såväl jag som Bubbaz och Bubbaz syster har ju små att dra med oss! Tror väl inte att vi har något inbokat som det ser ut nu i slutet av nov..

Ska vi göra ett försök till lista?

Lördag 20/11
Modett & Harry
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jajjeboox!!! Vad ska man annars göra med alla pengar när man inte har någon häst?! ;) :angel: :rofl:
Nämen, kände att det är bäst att passa på medans vi har jobbet kvar, å hittade en billig resa så. Bara hoppas att det blir lika bra som sist!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Misstänkte att du skulle gilla det! :D Välkommen hem igen.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Och jag åker utomlands den 4 december, så gärna innan det ;) :banana: :bump:

Får jag "åka med" en gång till!? :D Känner att det skulle vara kul med "en till" resa, hade ju så trevligt på den förra! ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Lördag 20/11[/B]
Modett & Harry
bollen__
Invincible....

Vilken tid c:a ska vi ta?

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 200
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 464
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp