Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu har jag precis skickat iväg en annons som medryttare nere i Skåne. Dom sökte hjälp till ett halvblod och en nordsvensk så jag får se vad dom svarar. Hoppas att dom hör av sig så att jag iaf kan komma ut och provrida. Hålla tummarna nu :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Roligt!

Hästutbudet och närheten till hästeriet är verkligen helt annorlunda där nere, det är väl typ det enda jag är avundsjuk på :) Jaa, eller närheten till kontinenten också, vore kul att kunna lite mer "spontanbila" ner till Europa. När vi bilade till Leipzig (Tyskland) sommaren -08 så var ju typ över halva resvägen genom Sverige.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Låter ju fint att du ska vara kvar ett tag till, då vill vi inte höra några undanflykter vid nästa bukefika :devil:

Hehe, beror på. Blir det i slutet av oktober har jag en fullt giltig ursäkt... Jag ska ner till vår hemska huvudstad igen och byta min tioåriga rishög till bil mot en f.d röd, numera blekt rosa-aktig, Toyota som är lika gammal som jag snart blir. :idea:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hahaha :rofl: Lite seg jag är! Eller kanske rättare sagt, jag hinner tänka för mycket innan jag läst klart. Trodde först att du skulle byta Barret mot en annan häst :D (Ignorera åldern, hoppa över "bil" och se framför dig en fullblodsfux som du binder samman med tidigare ridanekdot och voilá!)

Vi pratade väl om att fika i november, så Kivina hinner hem. Så se till att sätta Prio Ett på fikeriet!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo det är ju lite skillnad. Hehe vi kan ju fara till Tyskland över dan bara om vi vill.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mäh, Barret är ju inte tio år... Idag var han faktiskt bara 4½... och hingst :D. Hehe, även om fullblodet som jag red nere i Sthlm var en trevlig gosse skulle jag nog aldrig byta min gamla surgubbe mot honom. Även fast min gubbe var fasligt billig ungefär halva tiden jag red idag. Men av något skäl är jag svag för envisa gamla getter till avdankade norska kallblodstravare. Go figure... :p. Kan ha att göra med att jag äntligen hittat en grimma som faktiskt sitter väldigt bra på honom.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nä han är ju inte det ;) och jag gissar att fullblodet inte heter Toyota :angel:

Mina är rätt billiga var och varannan dag just nu, de har kommit på att gräset jämt är grönare på andra sidan :cool: Så jag får laga hage. Tycker de ska vara jäkligt glada att de får gå på betesängar så länge, och inte tjura över att det inte är så mycket till bete kvar! Borde ju vara klart roligare att ha gräs att noppa i och stora ytor, istället för att häcka i vinterhagen.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det kanske finns någon som kan ha honom på foder åt dig? Men det gäller ju isf. att hitta en bra sådan och de växer ju tyvärr inte på träd.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är ju så.. Verkar vara svårt att hitta bra fodervärd om det inte är varianten någon-man-redan-känner. Well well, det ordnar sig nog. Vad än jag beslutar. Har inte satt ut någon annons utan bara kollat lite om någon bra person letar häst, fast kunde ju eventuellt testa annonsera och se om den där bra personen hör av sig ifall jag blir mer "sugen" på försäljning.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack detsamma! :love:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hmmmm......det finns kanske "någon" här i tråden som känner för en trevlig foderhäst! ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hehe, ja men precis! Det kanske är lösningen på flera problem ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Måste komma ut och hälsa på! :love: har visst inte behövts som hjälp till P på länge nu..trist!! Men jag kan ju komma å dricka kaffe med gomjölk ist!! :D :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jamen gör det, dörren står alltid öppen för dig! :love:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh, så härligt. :bump:
Förresten har det kommit någon ny sen den som va lite sjuk? *nyfiken*

"I" som håller på att köpa häst har ju haft mer än sin beskärda del av otur med de hästar som hon tittat på. Den första klarade inte besiktningen, den andra klarade visserligen besiktningen men den insjuknasde i fång OCH korsförlamning bara några dagar innan den skulle lastas och komma hit! Hon hade ju tur i oturen att det hände då och inte sedan den kommit fram. Iom. att det var skrivet i kontraktet att hästen iom. lastning övergick i hennes ägo så blev det ju inga problem.

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 200
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 466
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp