Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men du, var tror du resten av norr- och västerbottningarna håller hus?!

Well, jag befinner mig i vår "underbara" huvudstad för tillfället. Stressnivåerna har varit på topp sen jag anlände förra helgen. Längtar hem till norr igen!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Länge sen du gav oss livstecken - snudd på spöstraff! Hur ser planen ut för hösten, blir du kvar i Umeå eller flyttar ni norröver?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

När jag pratade med ägaren i somras så var han inte såld, men hon vet inte om hon kommer att ta hem honom från systern. Jag ska höra mig för lite hos henne, annars blir det nytt. Synd bara, jag gillade den hästen!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi får hoppas att den hästen kommer tillbaka, kemin är ju a och o. Men annars finns det säkert fler fina kusar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hoppas du känner dig riktigt utvilad och brun nu, för jag har semestrat åt dig med och det blev helt underbart ;) :love:
Nu är jag dock hemma och har jobbat 2 dagar och det känns att man legat på latsidan ett tag :angel: Bläk vad trött man är. Men är snart helg nu så :)
Ikväll ska Polon kollas upp, den är trasig och all olja har läkt ut.. :( Så får hoppas att det inte är något allvarligt!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, så du är inte utvilad då? Man kan nog lätt vänja sig vid det lata livet (även om det kan bli trist i längden).
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, jag ska utöva lite påtryckningar:)

Annars kan hon ju kanske ha lite tips på trevliga hästar, hon känner ju nästan alla:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hon skulle inte skaffa något nytt själv? Dåligt minne!

På ämnet medryttare så ska en tjej komma ut och provrida A, bara jag får igång honom lite mer. Hon låter lovande, så vi får se om det klickar.

Och apropå sätta igång så måste jag snart masa röven ur soffan och gå ut till stallet *gäsp* Värst av allt är att jag måste ut i höladan och hämta en bal. Är lite läskigt när det är mörkt :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hah, nä jag känner mig tröttare än någonsin på jobbet.. kan ju bero på att man inte riktigt lyckats lägga sig i tid de här dagarna sen man kom tillbaka kanske :angel:
Ja, visst skulle det bli tråkigt i längden..men ett litet tag till hade det varit skönt att få ligga på stranden! ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sen har man ju en tendens att trappa ner rätt fort ändå, och komma in i semesterlunken! Minns från den tiden jag hade knökfullt schema att när semestern kom och hästarna blev släppta på bete så klättrade jag på väggarna i några dagar, men sen blev jag laaaaat :D Så det blir nog inte tråkigt i första taget!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Aj då... Spöstraff lät inte bra. det är inte skönt. Tänkte du använda långpisk eller hoppspö? :D Jag har inte haft så mkt att säga faktiskt. Och nu har jag varit fast i Sthlm i två veckor. har dock fått lite ridning här nere också. Först på ett riktigt fint fullblod. Han gick i princip i form så fort man tittade på honom :D. Och sen ut i närmare två- två och en halv timme på islandshäst på Lisö söder om stockholm. Tala om träningsvärk... Men det var kul som attan att rida någon annan häst än den envisa gamla geten jag har där hemma.

Jodå, som det ser ut nu blir vi kvar i Umeå över hösten och vintern. Ska ju förhoppningsvis äntligen få börja rida för tränare nu också! Nästa år får vi se var jag och gubbtjyven håller hus, dock. Har inte fått några besked än.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag föredrar dressyrspö. Det kombinerar longerpiskans goda räckvidd med hoppspöets hanterbarhet, och svider dessutom i särklass bra. :D

Låter ju fint att du ska vara kvar ett tag till, då vill vi inte höra några undanflykter vid nästa bukefika :devil:

*kl*
Hann näääästan motionera båda hästarna idag. Hann så långt att jag sadlat M och tagit ut honom ridbanan när maken ringde och sa att H vaknat - och jag hörde på skriket i bakgrunden att det inte var läge att säga "roa honom i 20 min så att jag får rida". :D Har en gulleglad bäbis, men blir han hungrig så blir han hungrig.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hoppas du känner dig riktigt utvilad och brun nu, för jag har semestrat åt dig med och det blev helt underbart ;) :love:
Nu är jag dock hemma och har jobbat 2 dagar och det känns att man legat på latsidan ett tag :angel: Bläk vad trött man är. Men är snart helg nu så :)
Ikväll ska Polon kollas upp, den är trasig och all olja har läkt ut.. :( Så får hoppas att det inte är något allvarligt!

Ja jag känner mig väldigt "genomsemestrad" nu! :D Tack så mycket! :love:

Trist med bilen, bilar har en förmåga att se till att man har en stadig utgift med jämna mellanrum. Hoppas att det är något som är lätt att fixa och till en inte alltför hög kostnad.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Suck.. Funderar på om jag skulle sälja A. Han kräver ju en hel del aktivering, och vete fåglarna om jag kommer hinna/orka ge honom den. Men samtidigt känns det jobbigt att tänka på försäljning. Nåväl, har lagt ut lite krokar så ser vi om rätt person nappar. För det ska vara rätt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ååh. Jobbigt :( Inget roligt beslut att ta. Samtidigt antar jag att det är jättesvårt att ha bebis och en yngre pålle samtidigt. Du hittade aldrig någon medryttare?
Det är synd att det känns som att det är på tok för långt att åka för mig, annars hade jag gärna ställt upp om jag kunnat hjälpa till.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har som inte letat direkt, har en tjej som ska komma ut och provrida för att kanske ta honom 1 dag/vecka om allt klaffar. Skulle ju även underlätta om jag hittade någon som vill rida lite på M, så slipper jag ha dåligt samvete x 2. Finns många som vill rida honom lite sporadiskt men bäst vore såklart en fast medis. Lär nog inte sälja lättvindigt, men tankarna finns där.

Du är rar, du :) Men jo, det är ju en bra bit att åka.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Suck.. Funderar på om jag skulle sälja A. Han kräver ju en hel del aktivering, och vete fåglarna om jag kommer hinna/orka ge honom den. Men samtidigt känns det jobbigt att tänka på försäljning. Nåväl, har lagt ut lite krokar så ser vi om rätt person nappar. För det ska vara rätt.

Ha inte för bråttom bara, snart är den "värsta" bäbistiden förbi. Gör inget som du kanske ångrar bara.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej, det är nog ingen risk att jag förhastar mig :) Vi får se, helt enkelt.
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 200
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 466
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp