Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej lagens om alltings jävlighet slår som sagt aldrig fel! Så man får vara tacksam! :bow:

Bukefika blir ju toppen, och i början av oktober kanske skulle passa?

Kicki :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu när du far i väg så kan du väl semestra lite åt mig åxå? :D Har ju bara haft 4 dagar i sommar, så allt man kan få extra kännsbra! :banana:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Bukefika i november säger jag! Jag vill också vara med!

Iofs har jag fått bukefika igår här nere, men det är ju inte samma som med er:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Bukefika i november säger jag! Jag vill också vara med!

Iofs har jag fått bukefika igår här nere, men det är ju inte samma som med er:D

Men.....har du "tjyvfikat"!? :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Då tycker jag att vi styr till november så du kan vara med :D Å annars så får vi bara fika två gånger ist:angel: hehe.
Alltid trevligt med bukefika!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

November blir bra! :laugh: Ska vi vara hos någon eller ska vi gå ut någonstans, vad tycker ni?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, november låter som en eeevighet bort :D Fast tiden går ju skrämmande snabbt. Det är alltid trevligt att gå ut och fika, fast kul att ses hemma också :laugh:

Vi har förresten haft namnkalas här för H idag, så vi har fikat utav bara helsike :D Dock var det ju några timmar sedan, så börjar fundera på om jag inte ska smyga iväg och se vad som finns kvar :d
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo det visslar ju bara till så är det november......och vips så är det första advent! ;)

Vi får väl fundera allihop på hur fikeriet ska anordnas, vi har ju lite tid på oss, vilket ju är bra.

Fikarester är aldrig fel att hitta på kvällskvisten. :d

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag älskar ju hösten. Egentligen. Men samtidigt är det trist att även årstiderna går så snabbt - tråknovember är inget jag ser fram emot! Så en Bukefika då kanske livar upp :d

Såg ett vintrigt, snöigt tvprogram idag, hoppas vi får en lite lättare vinter i år.. (Säger hon som klagat på att det varit så mesiga vintrar de senaste åren, aldrig är man nöjd!)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Gillar åxå hösten, det är riktigt fint om man får en Brittsommar. :laugh: Och som sagt, november är ju inte alltid någon höjdare. Men om man får som man vill så är det ju inte helt fel att det snöar rejält i början på nov.

Tar gärna en vinter som i fjol. :love: Men snöandet kan få sprida ut sig lite så att det inte blir så j....kla mycker snöskottning på en och samma gång.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*delvis kl*
Jag har heller inget emot om det kommer mycket snö... på valda ställen. Är ju toppen om man kan utnyttja snön till lite plums för pållarna. Däremot ser jag gärna att snön håller sig borta från vägar och parkeringar. Känns som att jag uppfyllde min "köra fast med bilen"-kvota med råge förra året.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi hade ju lite extra skottning att göra i och med att vi flyttade in i januari och mkt var oskottat - vi fick ju gräva oss fram till stallet och gräva gångar in i hagen för snövallen där var ju på över en meter ;) Annars får det gärna vara mycket snö men helst lite mindre kallt, det blir så höga elräkningar :eek:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Är erat hus eluppvärmt? För det måste ju bli en grym kostnad när kylan kommer krypande.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
wihooo, ikväll sticker vi!! såå vi hörs om en vecka!! :love:

Ja du lär ju inte se detta nu, men hoppas att ni får det jättebra! Och även att jag får det bra på semestern iom. att du skulle semestra till mig åxå! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi eldar. Ja, elpatronalternativet finns ju också men det undviker vi helst! En vacker dag kanske det blir bergvärme (eller jord) men det är ju en rätt saftig engångskostnad som man ska upp med. Fast det skulle löna sig på en 10-12 år räknade F ut, och det är inte så pjåkigt. Skönt att slippa eldandet, även om vi har en rätt effektiv eldning som räcker med 1 ggn/dag när det är varmare grader och ett par gånger när det är som kallast :laugh:

*kl*
Har äntligen börjat igångsättningen :bump: Tänk att det kan vara skitaroligt att longera :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jordvärme är toppen! Vi kombinerar det med vedeldning och det funkar jättebra. Tidigare medan vi hade båsla´gård med uppbunden besättning så tog vi tillvara värmen därifrån och tog den som uppvärmning i huset. Blev lite svårare iom. kall lösdrift då vi bara numer har kalvar i olika storlekar inne i den la´gårdsdelen, samt mjölkningsavd.

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 468
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp