Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det vore ju lovely att kunna ta värme från det man har - hästarna dvs. Fast tror inte att A & M gör av med nog värme för hela vårat hus :D De värmer upp sitt eget stall, det får väl duga.

*kl*
Hästarna skulle vaccineras i torsdag. Men vet. hade glömt vaccinet. Haha, roligare att skratta åt det än att bli frustrerad. H*n kommer idag istället fastän det är lördag, så det är ju bra. Skos ska de göra idag också.

Och nu har jag ridit 3 gånger :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, du får bygga ut stallet så att det blir "billigare" värme in till huset! :D

Kul att du återtagit hästryggen, är alltid skönt att få börja med sånt som gick småtrögt under graviditetet. Och man känner sig ju så enormt smidig förhållandevis. ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Preciiiis, får lägga fram förslaget :angel:

Det är bara svårt att hålla tillbaka i ridningen nu, med tanke på hur länge hästarna stått. Det känns som att det var nyss jag red (förutom i de nedre regionerna som blev lite möra :D) så det kliar efter att rida ordentligt :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det bästa är att vänta med att lägga fram förslaget tills en riktigt svinkall dag i januari, samt att få till det så att han tror att det var hans egen idé från första början! :D Och så stöttar man sedan helhjärtat detta brillianta förslag. :angel:

Jo det brukar kännas bra den första tiden, en påse is kanske....? ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja de måste ju manipuleras lite lätt.. :angel: Jag får börja droppa lite artiklar i ämnet sådär nonchalant på strategiska platser!

Hihi, ja i värsta fall får det bli det - eller isbinda :D Fast än så länge är det inte så illa!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo det gäller att vara smart, jag har mångårig vana av "manipulering"......:D

Ja is är väldigt användbart, så även idomin! Den har räddat en ur "svåra" plågor mer än en gång, ridsår är ju något som får en att vakna till rejält.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Huuu, minns mycket väl när jag gick RIK0:an och hade skavsår i knäveck, framstjärt, bakstjärt, insidan av låren och skoskav :D Att rida 2 hårda pass/dag i varmaste sommarhettan är inte det skönaste alla gånger.

Men du, var tror du resten av norr- och västerbottningarna håller hus?!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag är här o läser men har inte orkat skriva något.

Har inte ridit på ett tag nu för hästen fick tappskor och ägaren beslutade nu i torsdags att hon ska få börja gå barfota och är pga lite ömfotad nu i början. Tanken var ju att jag skulle rida Kanel i höst/vinter för att ägaren är gravid men hon blir avställd nu istället då jag och mannen ska flytta till Skåne den 1 oktober.
Vi bestämde oss för att flytta just innan bröllopet och huset blev snabbt sålt faktiskt (nya ägarna tar över det den 1 oktober) och vi har redan fått en lägenhet i Östra Ljungby från den 1 oktober så det kan inte bli bättre.

Ska bli riktigt skönt att få flytta hem igen och få nära till min släkt och allt annat där nere i söder. Vi hoppas på bättre jobblycka där nere än vad vi har haft här uppe, sämre kan vi inte få det iaf :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sedär! Är det många PRK-are som ska dit? Kanske jag måste ta mig en tur dit i sådana fall..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

NEJ MEN INTE KAN DU VÄL FLYTTA???!!!

Okej, jag kanske förstår varför ni vill flytta, men bara yttepyttelite :mad: Du ska ju Bukefika med oss!!

Och apropå Bukefika hörrni, så har jag raggat lite på 2 Umeåbrudar i föräldraforumet ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tyvärr får jag nog hoppa över fikan, blir lite långt att åka för lite fika ju. Jag ska roa mig på Ge-Kås i Ullared istället :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men ååååh, menar du att du inte kommer upp och fikar? Skandal!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Huuu, minns mycket väl när jag gick RIK0:an och hade skavsår i knäveck, framstjärt, bakstjärt, insidan av låren och skoskav :D Att rida 2 hårda pass/dag i varmaste sommarhettan är inte det skönaste alla gånger.

Men du, var tror du resten av norr- och västerbottningarna håller hus?!


Jo det är grejer det, har man åxå helskodda ridbyxor så vet man att man lever! :D Har provat och efter det så fick de ligga på en hylla vääääldigt länge.

Hade börjat fundera själv på det, men ser nu att vi inte är "ensamast i världen"! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag är här o läser men har inte orkat skriva något.

Har inte ridit på ett tag nu för hästen fick tappskor och ägaren beslutade nu i torsdags att hon ska få börja gå barfota och är pga lite ömfotad nu i början. Tanken var ju att jag skulle rida Kanel i höst/vinter för att ägaren är gravid men hon blir avställd nu istället då jag och mannen ska flytta till Skåne den 1 oktober.
Vi bestämde oss för att flytta just innan bröllopet och huset blev snabbt sålt faktiskt (nya ägarna tar över det den 1 oktober) och vi har redan fått en lägenhet i Östra Ljungby från den 1 oktober så det kan inte bli bättre.

Ska bli riktigt skönt att få flytta hem igen och få nära till min släkt och allt annat där nere i söder. Vi hoppas på bättre jobblycka där nere än vad vi har haft här uppe, sämre kan vi inte få det iaf :laugh:

Nejmen vad ser jag, inte kan du väl flytta från norrland......!? :cry: Hoppas iaf, att du stannar i den här tråden, för även om man flyttar till skåne så måste vi ju få höra av dig lite. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jodå jag kommer nog att fortsätta läsa här och komma med lite uppdateringar nån gång ibland.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men du, var tror du resten av norr- och västerbottningarna håller hus?!

Jag är kvar i Göteborg och trivs som fisken i vattnet! Kommer hem igen den 2 november och ska då leta rätt på en ny pålle att rida på.. Jag saknar hästarna så det gör lite ont!

Ikväll efter jobbet ska jag och träffa lite göteborgs-bukefalister:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja just det, den blev såld va, medishästen? Det var ju typiskt! Du får se om nån Bukefalist i Götet har en häst att låna ut nån gång under tiden som är kvar :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 468
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp