Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Om T står för Twille, så kanske vi ses i stallet på torsdag! :D. Skulle vara kul!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej!
Har varit med ett tag men inte varit aktiv, men nu är det dags. Har en PRE på 9år som heter GalopeVI. Hade tidigare en ridtravare. Står med Galope i Ersmark utanför Umeå. Är ni några som står där i närheten, så hade varit kul att rida ut tillsammans nån gång.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Naturen är finurlig ;)

Läste nyss i en bok (skriven av 2 spädbarnsforskare, så åtminstone "ett visst mått vetenskaplighet" borde den väl ha!) att bäbisar är söta för att vi ska vilja ta hand om dem :D

Ja det är den, helt klart. Det är nog därför som man mest troligt vill ha "andra sorters" bäbisar åxå. :D Alla bäbisansikten är ju utformade lite eljest, "trubbigare".

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Idag (eller snarare inatt) fick Barret en ny granne! Världens sötaste holländska unghäst som E hämtat hem. Han ska nog bli hennes framtida hoppstjärna. Snällare och lugnare unge junker får man nog leta efter (ja, jag är lite kär i honom).
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, det var kul att äntligen få träffa Emma!:). Dej med, Kicki!!;). En stund efter det att ni farit kom Elina, så jag fick träffa henne också. Kul.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja den här veckan har vi ju tyvärr inte setts så ofta, hann ju som sagt bli torsdag innan vi snubblade ihop.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oooh, vågar du säga så om Barret hör :o En yngre man att konkurrera mot kan ju ge gubbsjuka om nånting!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Nu är det snart dax att sätta igång mina 2 små, efter långt sommarlov. Känns lite deppigt att sommaren är över, även om jag gillar hösten. Man får bylsa på sig en massa härliga kläder, och H också

img_8918_105001061.jpg


Mindre kul att behöva täcka de fyrbenta när det regnruskar..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Heh, han är redan en gubbsjuk :devil:. Fast för närvarande har han gått i barndom och är lika oinriden som den nya stjärnan i stallet (B råkar bara var mer ouppfostrad och mindre ödmjuk). Jag fasar för när jag ska klippa honom. Med tanke på att han är lika laddad som en F1-bil på raketbränsle med nitroinsprutning just nu så kan man säkert bokstavligen se sig i stjärnorna efter oss när jag klippt honom. Hade han varit vit hade jag anmält honom som frivillig Pegasus till Globen i jul. Trots allt, det går an med en vit boll som flyger, folk kommer säkert tycka att det var ett fint hästformat moln där uppe i Globens tak, men en brun boll... Nä...

Vilken liten söting din gosse är!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Så söt han är! :love:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja du, det går fortare än man någonsin kan ana! Kan inte fatta att jag har så stora barn......jag som ju knappt är 35..... :angel: :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Idag är första natten hemma med bäbis utan Papi.. :crazy: Känns inte bra! Han är borta på kurs till på torsdag. Värst är det för hästar och hundar, de får verkligen komma på undantag. Har ni lite att göra så håll en tumme för bra, eller åtminstone uppehållsväder så att hästarna kan sova ute. Det underlättar en hel del.

Visserligen kommer H få sova mycket i vagnen medan jag gör stallet under sin uppväxt, men det är så "långt" till beteshagen i jämförelse med vinterhagen så näe - känns inte bra att lämna honom vid stallet medan jag går ut med kusarna om än det bara tar kanske 3 minuter.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Snabb uppdatering!

Hoppas ni inte regnar bort däruppe! Jag befinner mig nere i Göteborg nu iallafall. Inte en häst så långt ögat kan nå:( Men jag får göra mitt bästa för att överleva till november, för då ska jag ut till stallet och borra ner näsan i en kuse eller två:D

Jag mår bara fint här, solen skiner och 18 varma grader fortfarande:love:

Hoppas ni har det bra med hästar och söta barn!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Idag är första natten hemma med bäbis utan Papi.. :crazy: Känns inte bra! Han är borta på kurs till på torsdag. Värst är det för hästar och hundar, de får verkligen komma på undantag. Har ni lite att göra så håll en tumme för bra, eller åtminstone uppehållsväder så att hästarna kan sova ute. Det underlättar en hel del.

Visserligen kommer H få sova mycket i vagnen medan jag gör stallet under sin uppväxt, men det är så "långt" till beteshagen i jämförelse med vinterhagen så näe - känns inte bra att lämna honom vid stallet medan jag går ut med kusarna om än det bara tar kanske 3 minuter.

Finns inget som är så bra för barnen som att få vara med så mycket som det bara går. Både du och bäbis kommer att "vänja" er succesivt, och då kan du lämna vagnen några minuter utan problem på sikt. :laugh:

När våra barn var små så tyckte kompisarna att det var jättemärkligt att de aldrig varit på dagis/dagmamma, och att de varit med i la´går´n när vi jobbade. Vissa vuxna kunde inte heller förstå det faktiskt.... :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi har det bara bra, tack! :laugh: Roligt att du har fint väder, trist bara att det är hästbrist för dig. Du får knacka på i något hus där du ser att det går hästar och fråga om du får krama dem litegrann. ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ha bebbe i ryggsäck på ryggen när du jobbar i stallet :D

Vad gäller sprayfärg så har jag funderat över det många gånger, men det faller på att Barret är så fjantig runt sprayflaskor och jag är för lat för att bråka :D. Hade även en fundering på om jag skulle ta min hårfärg (köpte upp ett lager iom att min nyans skulle gå ur produktion) till honom. Men jag vete sjutton om jag vill att han ska vara röd. :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Han följde med ut och mockade ikväll, somnade rätt omgående lilleplutten :) Vi vänjer oss nog bägge två allt eftersom, bäbisar brukar ju sova gott i stall och utomhus!

Var i valet och kvalet om jag skulle ge mig på att ta in (o)djuren. Men, eftersom både YR och SMHI påstår att det inte ska regna inatt (nån gång ska de väl ha rätt?) och det kändes behagligt vindstilla ute - för att inte tala om att hästarna hängde lugnt i hagen - så gick vi in efter mockning och hundrastning. Förhoppningsvis behöver jag inte ångra det! Lite lätt duggregn fixar de ju, de har täcken, men känns inte så bussigt att låta dem stå ute när det bara är 9 grader om det blir riktigt regnväder.

*kl*
Lite läskigt/underligt: häromdagen så hade någon (eller något..) dragit iväg med de 2 hårdbrödpaketen som jag hade på stallgången och även plockat ut ett antal bröd. Vad tror ni är så kaxigt att det går in i stall? Räv? Lös hund? Känns inte som att hårdbröd är deras nr1 choice vad gäller föda? Iofs så hade ju bröden inte fallit på läppen eftersom de bara låg utspridda. Nån liten mus ser jag ibland men de är för små för att orka med hela paket på det viset. Storfet råtta?
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 468
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp