Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jamen just det, han skulle ju vara med där. Ja det skulle ju vara intressant att veta. ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:D Ja det är underbart att ha häst....eller djur överhuvudtaget, de håller en sysselsatta så att man inte hinner hitta på några dumheter själv! Och allting blir ju extra "roligt" om det regnar och är mörkt! ;)

Hur går det med bäbisen, sover och äter?

Kicki :laugh:

Eller hur :cool: Jag riktig kände hur underbart det var när jag sprang i blöta skogen och försökte höra om något klampade i mörkret :mad: De fick höra både en och två gånger hur otacksamma de är ("här sliter man i timmar och bygger hage och gör mysigt åt er inne i stallet och vad får man för det?!)

Det går bara bra med bäbisen, vi sover och äter båda två :D Tror min kropp försöker ta igen första månadens förlorade sömn..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

enligt vännen som var där och visade sin fölis så fanns han inte med i programmet!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Om det är "din" R du pratar om så känns det väl inte som någon skräll att han inte visades.. :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Var o tittade lite på kvalitets i söndags, min kompis har där med sin lilla tjej o fick väl ganska bra bedömning. Men jag blev förvånad visst var kvalitets större förr? Tror det var 10 hästar med o knappt nå folk alls... lite besviken kände jag mig faktiskt är intresset så svalt för kvalitets nu förtiden?
Sen slog det mig även hur "färdiga" några hästar var 4-åring som hoppar en 1m's bana med galoppombyten.. känns lite väl färdig om man frågar mig. Tycker att uppsutten hoppning på den höjden eg känns alldelens för tidig om man ser till hästens fysiska utveckling... men det kanske bara e jag :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Om det är "din" R du pratar om så känns det väl inte som någon skräll att han inte visades.. :angel:
Hih. Ja det var typ så jag tänkte också...

Kompisens föl fick iaf bra bedömning, blev kvalificerad till Riks (heter det så?) På strömsholm! Tror att fölis blev bästa gångartsföl och fick typ 48poäng eller nått sånt..! Så det var ju skoj!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag tycker också att det är för tidigt. Men då hör jag till skynda-långsamt-skaran också. Mina hästar har jag i princip bara ridit ut som 4-åringar.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Fina fölisarna :love: Vill haaa! Visade Änglahästen som föl *saknar*
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Knapp
YIPPIEEE!! Efter komlettering är jag nu godkänd på tentan och därmed godkänd på kursen!! Wohoo, så jävla glad. Det gjorde min dag...haha! Lustigt det där, även om jag egentligen bara pluggar för skojs skull, för att jag tycker att jobbet är så tråkigt och hjärndött, så känns det ändå så viktigt att klara det!! Men det gjorde jag!! :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Eller hur :cool: Jag riktig kände hur underbart det var när jag sprang i blöta skogen och försökte höra om något klampade i mörkret :mad: De fick höra både en och två gånger hur otacksamma de är ("här sliter man i timmar och bygger hage och gör mysigt åt er inne i stallet och vad får man för det?!)

Det går bara bra med bäbisen, vi sover och äter båda två :D Tror min kropp försöker ta igen första månadens förlorade sömn..

Ja djur kan vara otacksamma som bara den, vi har 230 st. likadana här hemma! :D Man önskar att de fick en snabb blick in i de mindre lyckligt lottades värld, då kanske de skulle skärpa till sig ibland. :devil:

Vad bra att det funkar så fint, är ju alltid skönt när det är första barnet om man har lite flyt. :laugh: Och det är bra att du får sova ikapp lite, man behöver det så väl.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hm....fanns han inte med, vad "konstigt"..... :angel:

GRATTIS, vad kul! :banana:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag tycker också att det är för tidigt. Men då hör jag till skynda-långsamt-skaran också. Mina hästar har jag i princip bara ridit ut som 4-åringar.

Håller med, tycker åxå att det är i raskaste laget.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad bra att det funkar så fint, är ju alltid skönt när det är första barnet om man har lite flyt. :laugh:

Det är så de snärjer en :devil: "Den första är alltid gratis"-principen :D Sen skaffar man fler, och ingen är lika snäll. Det har alltid varit min teori efter egen empiri (läs - egen familj!). Jag var först och världens snällaste unge enligt mamma. Sen kom lillasyster.. Meeen, det har å andra sidan inte avskräckt Moder Jord som skaffade 4 till efter MonsterSyrran.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Grundläggande nätverksteknik tror jag den hette. Nått med nätverksteknik iaf :angel: ;) tack!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är så de snärjer en :devil: "Den första är alltid gratis"-principen :D Sen skaffar man fler, och ingen är lika snäll. Det har alltid varit min teori efter egen empiri (läs - egen familj!). Jag var först och världens snällaste unge enligt mamma. Sen kom lillasyster.. Meeen, det har å andra sidan inte avskräckt Moder Jord som skaffade 4 till efter MonsterSyrran.

:rofl: Allt för att jorden ska befolkas.....

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Naturen är finurlig ;)

Läste nyss i en bok (skriven av 2 spädbarnsforskare, så åtminstone "ett visst mått vetenskaplighet" borde den väl ha!) att bäbisar är söta för att vi ska vilja ta hand om dem :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skönt att höra att det går bra med den lille. En vacker dag (när jag inte har kört uppsatsskrivande två dygn i streck med sammanlagt 3 timmars sömn) ska jag pallra mig över till dig och kika på på det lilla livet.

"Den första är gratis"-principen har ju en kusin i "Två för en"-principen (tvillingar) också :D. Ska bli intressant att se vad det kommer bli för något som jag blir moster åt i januari.

@bollen_
Grattis och bra jobbat!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

På torsdag ska jag få rida!! :banana: :bump: Ska även ta in P och T. Wohoo!! Jag har längtat efter stallet, och efter ER! :love: Så hoppas vi ses!
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 468
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp