Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack, tack!:). Ser fram emot att få lära känna er alla. Eftersom jag är ny i "branchen" ska det bli kul att ha så många hästkunniga att diskutera med.:laugh:. Ska nu bege mig till dig, Invinciblestables, för att göra lite nytta samt för att pussa på min pälsbehårade älskling!!:love:.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jamen då kanske vis ses!

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Aaaah, jag vill också åka till stallet och pussa på min pälsbehårade älskling. Min Dust :love: :cry: jag saknar honom och jag saknar ER! :love:

Bukefika jag är på!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har hört talas om er, Dusty och dig, så mycket! Och det är bara trevliga saker!;) Skulle vara kul att träffa dig irl :laugh:.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hihi, vilken tur att det var trevliga saker! :angel: Ja din sötis har ju Dustys gamla box! :)
Tycker också att det skulle vara kul att träffas! :bow:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Välkommen Flisan!

Safira: Åh, har som tänkt att maken ska ha en shire en vacker dag.. Fast då får vi bygga om stallet (de där 2 uteboxarna jag drömmer om kanske kan bli aktuella?! ;)) Träffade en jättemysig mustaschprydd shire när vi var på klassresa i Skottland som hette McGregor, var en av (de icke-hästkunniga) lärarnas häst på resan (ridresa, vi var ju trots allt en hästklass) och de passade varandra som ler och långhalm :D

Invincible: Fika låter alltid gött! Vilka dagar passar folket bäst eller sämst? En liten lista kanske?:

Modett - kan de flesta dagar förutom helgen den 21-22 aug.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Min gubbe vill ju ha en shire eller annan häst som är stor och med mycket hovskägg men jag tror att vi kan nöja oss med en tinker eller kanske nordis. Shiresarna vill ju ha så mycket mat.
kl

Ja välkommen Flisan :laugh:

Invinciblestables: Fika hade varit roligt men just nu har jag fullt upp med bröllopet och renovering av huset. Mina dygn skulle varit dubbelt så långa nu för tiden för att jag ska hinna allt :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*delvis kl*
Min drömhäst som liten var antingen en shire eller en jutsk häst. Medan alla mina vänner drömde om den där flashiga svarta eller vita arabhingsten satt jag och fantiserade om dånet i marken när jag kom dundrandes på mitt maffiga kallblod :D. Nuförtiden nöjer jag mig med att min pålle åtminstone har hovskägget som jag drömde om. Att han sen har trav som en koffeinstinn shettis eller balans som en kratta på högkant och tar i så mycket i galoppen att han snudd blir halt (vilket lett till att vi inte galopperar längre) får liksom ses som en del av reality check :). Skulle dock inte byta min hårboll ens mot den flashigaste shiren i världen.

@ang: fika
Jag är ju en sån doldis i tråden större delen av tiden att det där med buke-fika ofta går mig förbi. Men som det ser ut just nu är jag rätt fri (måste dock få klart min C-uppsats...) och har inte hört något som kan tvinga mig att flytta från stan än så hojta till om/när det blir fika :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

A-K kommer tillbaks med pållen den 15/8, så då kan du ju komma skuttande! Men kom hemskt gärna tidigare! :love: Gick förbi "våra änglar" härom kvällen när jag och Anders var ute och gick i skogen.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapplånar mig själv för enkelhetens skull.....

Kan inte själv ta fikat förrän tidigast i september, andra skörden står ju för dörren. Så vi får sikta in oss på septemper kanske....? Men senare funkar ju åxå.

Safira, när var det du skulle gifta dig? Har nämligen teflonminne! ;)

Modett, om du och bäbisen är in till stan så är ni välkommna att svänga förbi på egen hand, skulle vara kul att se det lilla knyttet. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nästa fredag så det är mycket att göra nu. Dessutom ska jag jobba 6 hela dagar på 48 timmar nu i veckan :crazy: Jag vill ha längre dygn!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Inte omöjligt att vi gör det när maken börjar om att jobba och jag får långtråkigt ;)

Safira: shit, är det så snart ni gifter er! Kul!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad spännande, glöm inte något "blått, något fått och något lånat"! ;)

Vill åxå ha längre dygn och i synnerhet mer soltimmar, vädret är inte riktigt vad man önskar. Man vill ju göra andra skörden så det hinner växa till en tredje.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jamen gör det, ni är så välkomna.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kan nog kanske dröja en stund innan jag får så pass långtråkigt att jag vågar mig ut själv med H, det blir ju först att komma in i en "ny" rutin när pappsen inte längre är hemma och hjälper till :D Gruvar mig för första bilfärden på helt egen hand t.ex.

Vad gäller "skördrelaterade" frågor så hoppas jag verkligen att tillväxten på andra ängen får fart nu när det kommit lite vatten, så att jag kan flytta över hästarna någon gång.. Det är gode nedbetat i hagen de har nu, och stödutfodring i all ära men nog blir det sköööönt när de kan få klara sig på bara gräs igen ett tag. Ängen i fråga blev rätt sent skördad, lägg till en lång supertorr period och tadaa! snigelfart på tillväxten. Hoppas på en bra augusti så att de kan få helbeta månaden ut.

/Hon som en gång i tiden tänkte sig börja rida igen redan i mitten av juli, föga anande att bäbisen i fråga inte ens tänkt lämna magen förrän vid ovan nämnda tidpunkt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

A-K kommer tillbaks med pållen den 15/8, så då kan du ju komma skuttande! Men kom hemskt gärna tidigare! :love: Gick förbi "våra änglar" härom kvällen när jag och Anders var ute och gick i skogen.

Kicki :laugh:

Invinciblestables skrev:
Finns inga andra saker att säga!

Du är ju för goo! :love:
Åh, måste nog göra en sådan promenad jag också! Har haft en väldigt stark längtan/saknad efter honom nu när jag var hemma hos Pappa. Man blir så otroligt påmind där. Också läste jag igenom gamla blogg inlägg från första sommrarna i Umeå. :cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Bukefika i september låter trevligt! :d Då har min lillekille kommit till världen också (tänker inte gå över hur många veckor som helst :angel:).
Kommer att bli intressant att träffa lite bukefalister även om jag tror mig ha koll på några av er ;)
Hade Quartern uppstallad en kort period hos dig Kicki när ni nybyggt stallet.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ta den tid du behöver, vi är ju nästan hemma jämt så det är bara att slänga iväg ett pm eller mail. Skulle vara trevligt att ni kom och hälsade på. :laugh:

Det kommer ju ett regnväder nu i natt/kväll, så det blir nog en ordentlig blöta. Vi slog inte ut mer än att vi skulle hinna ensilera det till i kväll. Är förnärvarande helt besatt att väderleksrapporter. Brukar ha svårt med "avgiftningen" efter skördetidens slut! :D

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 468
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp