Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du är ju för goo! :love:
Åh, måste nog göra en sådan promenad jag också! Har haft en väldigt stark längtan/saknad efter honom nu när jag var hemma hos Pappa. Man blir så otroligt påmind där. Också läste jag igenom gamla blogg inlägg från första sommrarna i Umeå. :cry:

Tack! :laugh:

Förstår att det blir mer påtagligt där, och samtidigt är det ju bra för då håller man dem vid liv på något vis.

Ja ta en liten prommis till skogen och hälsa på, de har det så fint där.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Aha, då vet jag vem du är, har bara haft en quarter inhyrd! :laugh: Du flyttade ju till ett "western-stall"l i Degernäs eller hur?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, Kicki, vem behöver SMHI? Vi har ju dig!! :D. Du och min pappa skulle ha mycket att prata om!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ta den tid du behöver, vi är ju nästan hemma jämt så det är bara att slänga iväg ett pm eller mail. Skulle vara trevligt att ni kom och hälsade på. :laugh:

Det kommer ju ett regnväder nu i natt/kväll, så det blir nog en ordentlig blöta. Vi slog inte ut mer än att vi skulle hinna ensilera det till i kväll. Är förnärvarande helt besatt att väderleksrapporter. Brukar ha svårt med "avgiftningen" efter skördetidens slut! :D

Kicki :laugh:

Då ska jag försöka ta in hästarna i preventivt syfte, har tappat räkningen på hur många nätter/okristligt tidiga morgnar jag fått springa ut och ta in dem pga åska. Förvisso klarar de nog ett rejält, men åskfritt, regnväder men lilla araben blir ju fort frusen och det kan man väl skona en gammal farbror. Plus att Akilles gärna ligger ner och sover, och det vill han inte när det regnar och är blött.

Hyser goda förhoppningar om att kunna flytta dem till nya ängen i helgen! Nu har det ju vart bra väder med både regn och solsken så det kan nog göra det "lilla extra" som krävs på gräsfronten. Blir bara intressant att se hur jag ska lyckas riva och bygga på de korta luckorna som finns i matschemat :cool:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja vi skulle ju kunna frossa i väderleksrapporter innehållande luftfuktighet och procentuell avdunstning! :D

Är det förresten någon som behöver ett statistiskt diagram över troligt väder de närmaste 10 dygnen!? :angel: :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det är nog säkrast, regnet kommer in under sennatten.

Sådana här gånger önskar man att hästarna var lite händigare så de kunde bidra med lite effektiv arbetsinsats vad gäller sina egna hagar. :D

Kicki, som nu ska "ta på selen" och fortsärtta jobba. :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Japp men det blev kortvarig då vi hux-flux fick möjlighet att hyra hus i min hemby så vi flyttade dit efter bara 1 månad.. Nu var det dock länge sedan jag återlämnade hästen i fråga o skaffade mig ett kbl sto som jag har uppstallad hos mina föräldrar tillsammans med mina syskons hästar.
Men jag saknar sandvägarna i Stöcke skogarna :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mm, det är verkligen fantastiska vägar där! Saknar dem också, speciellt när det är sommar och vackert väder och man inte har någon pålle. Eller jag saknar dem tillochmed på vintern, när det nyss snöat å man får pulsa fram i snön i en stilla klar kall tyst skog!! :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nämen, de får faktiskt se till å vara fint väder nu när vi ska vara i stugan. Blir liksom inget kul där om det regnar, 4 vuxna å 2 barn i en stuga som typ består av 1 litet vardagsrum, minikök o sovrum. Då blir man nog galen!! Jag vill fiska och bada, helst i soligt väder!! :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du får titta förbi och jogga lite på dem någon gång! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej då kan det ju bli lite "strypvarning" om man skall vara inträngda på en sån liten yta! ;)

Trodde att det skulle regna betydligt kraftigare än vad det gör. Men det är ju bra att det inte blir alltför tokblött i marken, ska ju slå ut mer i morgon.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hallå allihop, hur har ni det!? Var så länge sedan det var någon aktivitet i tråden så jag kastar in ett inlägg. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har ångest! Börjar jobba imorrn :cry: urscha!!
Psst, vet du vars man hittar resultat/bedömning från kvalitetsbedömningen? Såg att den är på Hippo idag, samt fölvisning! :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja då är det bättre att ha det som vi har.....4 dagars semester, då hinner man inte vänja sig så mycket vid att vara ledig! :D

Ingen aning faktiskt, kanske på Hippos hemsida? Ska du kanske köpa en lite fölis!? ;) Boxen står ju "startberedd" :banana:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hehe, det är väl iofs en fördel det också ;)

Nä, ingen fölis, men jag tänkte på R. Han borde ju bli visad idag, det var ju det som sas iaf. Är nyfiken!!! :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

hejsan! :) nu tränger jag mig in här lite grann, hehe (A)
Hoppas jag är välkommen här i tråden :)

Har en liten efterlysning (elr vad man ska kalla det) om min häst Yoplin, köpte honom från Hippologum i Mars förra året, jag undrar om ni kanske vet vem han är och kanske till och med ridit/tävlat honom? :bump:
Är lite nyfiken att få veta mer om Yoplins bakgrund då personalen endast visste att han var född 1990 e: Joffre u: Okänd ;)

//Isabelle - En glad jänta från Umeå trakten :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jodå det knallar och så vidare!

Hade en lagom kul måndagskväll, var ute och byggde hage i flera timmar = såg hästarna på andra sidan vägen hela tiden. Vid 21.30 började det regna, sprang in till stallet för att mocka och lägga in lite hö innan jag skulle ta in dem. Tog väl 15-20 min. När jag kommer ut igen är provisoriska hagen som de fått beta i under kvällen riven och hästarna borta! Spårlöst!

Det var redan rätt mörkt, och snabbt blev det både mörkare och blötare då regnet öste. Sprang först själv åt båda hållen efter vägen och letade, inte ett spår. Föreställde mig hur de rasat ner i ån, brutit benet i något dike eller blivit påkörda. Insåg att jag var tvungen att dra på mig stövlar, kutar in och ropar till F att hästarna är borta. Han kastar H i vagnen och hjälper till att leta. Sms:ar en av de andra stallägarna i byn som också hjälper till.

Ca 2 h senare hittar andra stallägaren 2 kolugna och totalt nonchalanta hästar längst borta i byn. Givetvis hade vi sökt där flera gånger redan, antagligen hade väl marodörerna på sin väg i skydd av mörkret gömt sig på stackars grannarnas tomter och spridit förödelse i rabatter och på gräsmattor (väntade bara på arga knackningar på dörren under tisdagen - som aldrig kom, phieu!).

Kunde inte förmå mig till att vara jätteglad när jag såg dem.
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:D Ja det är underbart att ha häst....eller djur överhuvudtaget, de håller en sysselsatta så att man inte hinner hitta på några dumheter själv! Och allting blir ju extra "roligt" om det regnar och är mörkt! ;)

Hur går det med bäbisen, sover och äter?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej och välkommemn hit!

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 468
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp