Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Min hovis bor ett par kilometer ifrån mig så jag får bara höra saker jag redan hört :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Så, nu är man nästan färdig med att måla boxen och olja in boxväggarna. Jag lyckades förstöra ett par byxor, min syrras t-shirt samt en skjorta i processen men nu är det gjort... Fast jag kanske borde dra ett varv till på plywood-skivorna...? *OCD-fasoner tittar fram*

En sak som jag funderat över när jag stått där och sett det fult gulaktiga bli skinande vitt igen... Varför är det så vanligt att man har vitt i stall? Det är ju fint när det är nymålat men hästarna behöver knappt titta på det för att det ska bli skitigt...
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ljust och snyggt :D Tills häst- och flugskit melerat väggarna..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Precis. Ungefär en vecka efter att hästarna stallats in för året...
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vitt är ju skitsnyggt, blir mycket större och vitt passar ju till allt! :idea:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mmm... i synnerhet till smuts. Jag har lite problem med OCD-tendenser. Så fort jag ser en smutsig vit yta vill jag rengöra den så att den blir skinande vit igen. Så det är en kamp varje gång jag ser vita stalldetaljer :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

¨Haha stackare.. :D



Mitt drömstall har svarta skivor, mörkbrunt trä, vitt i tak & på väggarna ovanför skivorna samt svart galler! Gud så snyggt :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mitt drömstall är väldigt likt en lösdrift :D. Med bra dränering i ligghallen så man kan köra högtryckstvätten på den. Och självmockande halm-underlag... *suckar drömskt* Och förstås en häst som inte sätter grizzlypäls på vintern trots att han står på box och alltid har täcke på sig ute i hagen.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl


tihi idag har jag varit till djäkneboda och ridit på shirehingst. Blev kidnappad idag på möhippa och först av allt så hade dom fixat så att vi åkte och red och kollade på shirar och tinkrar. Spännande och roligt men det var högt upp, hela 187 cm hög var han. Men jisses vilken kraft det var i galoppen :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men nu tittar den Svenska AVUNDSJUKAN fram med sitt allra fulaste gröna ansikte.... Jag vill OCKSÅ rida Shire...:mad: Men jag är ju gift sedan snart 20 år så nån möhippa kan ju knappast vara aktuellt för mig:cool:.. Bläää, vad tråkigt...








MEN, självklart så är jag lite glad för din skull...Detta blev säkert en dag att minnas:rofl:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Äh skilj dig för att sen gifta om dig med din karl, då borde du ju få en möhippa :idea: hihi

Tack det var verkligen roligt att både testa på att rida och se alla fina hästar som dom hade, hade gärna plockat med mig ett gäng hem igen.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vill också rida Shire, bor jättenära Djäkneboda så det är ju inte precis omöjligt :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej alla! Kikar in här på anmodan av Invinciblestables! Är "ny" på Buke och har mest läst lite allmänt eller slängt in nån kommentar ibland. Är en "mogen" kvinna (min familj lär protestera! :)) som alltid älskat hästar, men tyvärr inte kunnat hålla på med dom pga. allergi. Men nu....... nu finns det piller :D så mitt intresse har exploderat!! Har ärvt dotterns pensionerade new forestponny och älskar honom verkligen! Stallet är min oas. Har mycket kvar att lära, men det är ju det som är det roliga! "Det är resan, inte målet, som räknas".
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jamen vad bra att du tittat in i den här tråden! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl


tihi idag har jag varit till djäkneboda och ridit på shirehingst. Blev kidnappad idag på möhippa och först av allt så hade dom fixat så att vi åkte och red och kollade på shirar och tinkrar. Spännande och roligt men det var högt upp, hela 187 cm hög var han. Men jisses vilken kraft det var i galoppen :D

Vad kul! :laugh: Som jag skrev tidigare, vad stora ni håller på bli! ;) Gifter er, skaffar barn..... :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi får väl ta en "tantridning" någon lämplig dag? :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Förresten vad tror ni om en Buketräff igen? Ses och fika någonstans i stadens myller?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Äh skilj dig för att sen gifta om dig med din karl, då borde du ju få en möhippa :idea: hihi

Tack det var verkligen roligt att både testa på att rida och se alla fina hästar som dom hade, hade gärna plockat med mig ett gäng hem igen.


Har iof försökt att få käre maken till att förnya våra löften men han vägrar...:( Han säger " Jag är väl inte så dum å gör om samma misstag en gång till":eek: och sen går han iväg med ett elakt varggrin:crazy: så nä, jag får nog glömma detta med en möhippa:cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej alla! Kikar in här på anmodan av Invinciblestables! Är "ny" på Buke och har mest läst lite allmänt eller slängt in nån kommentar ibland. Är en "mogen" kvinna (min familj lär protestera! :)) som alltid älskat hästar, men tyvärr inte kunnat hålla på med dom pga. allergi. Men nu....... nu finns det piller :D så mitt intresse har exploderat!! Har ärvt dotterns pensionerade new forestponny och älskar honom verkligen! Stallet är min oas. Har mycket kvar att lära, men det är ju det som är det roliga! "Det är resan, inte målet, som räknas".


Välkommen till tråden...:D
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
764
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 468
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp