Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

GRATTIS! Så otroligt söt han är. :love: Kanske man skulle satsa på en sladdis.....:D Förstår att det är skönt att vara hemma.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+ Cizma

Tackar tackar :D Det är omöjligt att se sig mätt!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Idag har jag varit o ridit Kanel för 3 gången. Idag fick vi rida helt själv men i fredags var vi ute med den andra hästen som står i stallet. Så här ser hon alltså ut :laugh:
0d15e059e7de696994ad04f51313837d_800_600.jpg


Stallet är ju helt nybyggt med av J som har Kanel. Hon har gjort om en gammal ladugård till stall med 3 boxar. Det ser väldigt lågt ut i tak men det är bara i stallgången, i boxarna är det godkänd takhöjd (dom höjde taket bara över boxarna).
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ser ut att vara en riktigt mysig häst av bilden att döma =)

*typ kl*
Är det bara jag som börjat längta efter svalare väder? Kan det inte åtminstone få regna EN dag?! Jag smälter bort och dålig tillväxt blir det på betet, väntar på att få flytta hästarna till en annan äng för det är inte mycket kvar att knapra på..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag längtar också efter skönare väder, fast regn har vi ;) Gräset växer som tusan, vilket hästen (och jag, förste gräsklippare) hade klarat oss utan :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag vill gärna ha lite mer sol här var jag befinner mig. Har varit halvt ostadig i princip hela veckan. Igår på väg från en reportageresa (10 mil bort enkel väg) fastnade jag i ett satans åskväder. Trodde banne mig träden skulle flyga ner på mig och jag kunde inte se ett smack tack vare gardinen av vatten. Fick höra senare att det varit en tromb inblandad bara någon mil från var jag befann mig vid tillfället... Så... lite sol och lugna brisar skulle inte sitta helt fel.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

här omkring har det blåsit ganska rejält igår kväll tror jag det var, studsmatta som blåsit in och försört taket, alla träd hade gått av osv ;) men nu har vi ditt drömväder, soligt och lugna brisar :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Är det bara jag som börjat längta efter svalare väder? Kan det inte åtminstone få regna EN dag?! Jag smälter bort och dålig tillväxt blir det på betet, väntar på att få flytta hästarna till en annan äng för det är inte mycket kvar att knapra på..

Jag vill åxå ha eljest väder, är ju så för......kat hög luftfuktighet. Tar gärna ett rejält åskväder nästa måndag då vi kommit hem från Stockholm, och innan vi börjar med andra skörden. Ja önska kan man ju alltid..... :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Fin pålle, Kanel var ett passande namn. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hur var det nu, höll du också till i trakten kring Gällivare? :D

Jag tror vädergudarna hörsammade mig idag. Är riktigt fint utanför redaktionsfönstret just nu. Och nu har jag slutat för dagen så ska ut och ta mig en glass eller nåt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är ju tydligen Norrbottens tur i år, att ha en mindre bra sommar. Förra sommaren var det ju nästan bara regn här i juni och juli, medan alla Norrbottningar man pratade med solade och svettades som aldrig förr :cool: Har varit lite halvmulet här idag om än sol också, men inget regn mer än några enstaka droppar tidig morgon. MULET ger mig ingenting, ge mig lite REEEEGN! Tack.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

nejnej, grannar i princip :D

Det var strålande sol här hela dagen, ända tills jag slutade jobba och skulle till stallet, då började det såklrt ösa ner, riktig åskskur. Han dock rida innan det började åska ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har bönat o bett om lite sämre väder i 2 veckor nu, bara för en dag eller så. Det är INTE kul att vara höggravid i denna hetta som varit, fötterna ser ut som jag vet inte vad ja svettas konstant o ALLT är så otroligt jobbigt. Skulle vara kul att orka fara ut o köra hästen en liten sväng iaf, har ju inte en tagit in henne från hagen på över 1 vecka nu- hon blir dock uppkollad i hagen dagligen ;). Sen gör det som sagt inget för markerna om det skulle kunna tänka sig regna liiiiiite iaf.
Får väl se vad denna dag har att bjuda på. Det regnade ju trots allt lite i natt o nu blåser det då ganska mycke, men solen ja den lyser då!

Faktiskt intressant det här med vädret. Sa till alla när jag berättade att jag väntade barn att "ni ska få se det kommer att bli en kanonsommar eftersom jag ska vara höggravid hela sommaren" o tänk så rätt man kan ha...
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi hade också ett rejält åskoväder här. Blixten slog ner i TV-masten på Dundret. Verkar dock inte ha orsakat någon större skada. Inget för mig att skriva om med andra ord...

@Modett
Vänta bara. Jag kommer ner till Umeå igen på söndag. Då ska du se att vädret slår om och det blir fint här i Norrbotten.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag kan ju glädja mig med att jag inte samlade någon vätska och bara gick upp 6 kg under graviditeten = led inte så mycket av värmen som vissa gravida vänner. Men det går ju inte komma ifrån att man som högdräktig ÄR tyngre och klumpigare, och med en massa extra blod i omloppet dessutom så blir det svettigt! Det positiva är att jag hann jobba upp en solbränna, nu för tiden så känns det som att jag bor i soffan. Det går ju inte att vara ute i solen och hettan med en liten nyföding.. Ännu en anledning att önska annan väderlek!

På Harrys BF, dvs midsommarafton, var jag gode sugen på att ta mig en ridtur i värmen :D Red ju till vecka 39, trodde väl aldrig att han skulle ligga kvar i 3 veckor till därefter. Hur länge är det kvar för dig nu?



Och Barret - du kan ha rätt. Det låter ju som att värmeböljan ska släppa taget så det blir säkert i lagom tid tills du kommer ner ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vätska ja... har på 2 veckor gått upp drygt 3 kg bara vätska, hittils har jag gått upp drygt 10 kg sen inskrivningen så det känns inte allt för illa. Jag börjar bli lite klumpfotad just nu o förlovningsringen hänger i ett halsband :( känner mig allmänt otympligt o tung.
Har faktiskt börjat längta tills jag kan rida igen, har inte ridit sen typ vecka 10
då jag hade så förbannat ont första tiden gick knappt att sitta på en stol. Kört hästen har jag gjort nästan hela tiden fram till för någon vecka sen fast jag har trappat ner tempo etc ganska kraftigt de sista månaderna ;) nu har pålle helvila fram till september iaf.

Går idag in i vecka 38 så det är bara 3 veckor kvar till BF o lilleman han lever rövare så gott som hela tiden.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Tänkte bara meddela att jag lever än:D Tornedalen har erbjudit en ganska sval sommar, men jag har lyckats få mig en hel del färg iallafall. Kan bero på att så fort solen skinit (oavsett temperatur/vind) så har jag hoppat i bikinin och tvingat mig att ligga där ute:D

Lite hästeri har jag också hunnit med, hållt lite lektioner och kuskat till seminstation t.o.r några gånger.. Hon är seminarad på två brunster och VÄGRAR ta sig, så nu blir det hingstbyte och seminering nästa vecka. Det positiva i det hela är att fölet vid sidan nu börjar hajja det här med lastning och idag tog det inte ens 1 minut innan båda var inne:D Jag har faktiskt suttit på häst två gånger i sommar, en av mina "elever" letar ny häst så jag har varit med och provridit och så har jag även suttit på hennes nuvarande häst.

Jag undrar hur jag ska överleva gbg i 10 veckor utan att få lukta på häst övht:(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skönt med en häst som går att köra! Misstänker att mina kommer få stå ett bra tag till, det är helt klart fördelen med att få barn på sommaren :laugh:

De verkades igår förresten, skönt att ha det gjort! Stackarna fick vänta lite längre än vanligt eftersom H hade så obråttom ut, men nu är det inte dax igen förrän i september. Kul att få höra lite skvaller från hästvärlden också, man blir lite isolerad ;)
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 468
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp