Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Indeed. Det är inte lätt sånt där. Det sura med min situation är ju att det handlar om såna stora beslut. Säga upp min lägenhet här i Umeå med 3 månaders uppsägningstid, hitta ny stallplats i GVE och lämna det stall där både jag och Barret stormtrivs, fixa fram pengar till hästtransportör, flytta en hel lägenhet inklusive katter m.m och sen kanske riskera att jag ändå måste ta ett annat jobb uppe i GVE eftersom tidningen kom på att "hoppsan, vi behövde nog ingen som jobbar mer än nån vecka här eller där". Det känns som sagt jävligt irriterande. Som det ser ut nu om jag skulle få höra i juli att jag kommer få i princip en heltidstjänst så kommer jag nog vara tvungen att inkräkta hos nån släkting ute i byarna med häst och pick och pack tills uppsägningstiden här i Umeå är över. Jag har inte råd att betala dubbla hyror :(

Har du hört något från herr/fru doktor om när det kan tänkas bli dags för den lille?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ungefär lika smart som att intagningsbeskedet till Universitetet kommer i juli, lätt att planera livet då? Men skönt för dig om du trots allt har släkt som kan inhysa er alla :laugh: Hur ser annars stallplatsmarknaden ut i Gve, kan tänka mig att priserna åtminstone är lite roligare än i Umeå? Här kostar det ju i princip samma att stå i vilket litet stall som helst som det gjorde att stå på PRK med ridhus, fullservice och hela faderullan på the good old days.

Snacka om tur förresten att jag tog in grabbarna igårkväll! De kom galopperandes och var så glada, kanske för att de trodde att jag kom med kvällsmineralerna tänkte jag. Eller, kanske för att de kände på sig att Jätteåskvädret Arne skulle dra förbi sisådär 30 min efter jag tagit in dem!

Ang doktorn så börjar de egentligen inte bry sig förrän 2 veckor efter beräknad förlossning, ses som helt normalt att gå så pass mkt över tiden.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du har inte börjat att putsa fönster ännu, eller börjat att avfrosta frysen!? ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mjäe, har varit och fikat med en lika gravid kompis på stan och i övrigt mest tagit hästarna in och ut - förbenade åska :mad: Tror nästan att det kan vara en trigger, för jag vill icke föda om det åskar och jag måste lämna hästarna i sticket! Så faktiskt har det varit lite mer känningar idag.

Vädret måste vara perfekt ur hästsynpunkt för att jag ska kunna åka in :D Räknar ju med att de ska kunna gå ute på betet och fisa! Det får inte vara för varmt så att fäbromsen jagar dem, inte för regnigt för då kanske Mihloo fryser, definitivt inte åska osv. Kompisarna som ska bo här och hund/hästvakta är inte så hästvana, fylla vatten och kolla att de är hela och till synes friska fixar de ju men skulle inte kännas helt bra om de måste börja ta in och ut dem.. Även om de är snälla att hantera, jag leder ju oftast båda hästarna själv till/från betet men det är ju jaaaag och vi vet väl alla att själv är bäste dräng ;) INGEN annan skulle kunna fixa det :D
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Visst är det så att själv är bäste dräng. :D Hoppas nu att du inte behöver gå och vänta alltför länge. En kompis till mig gick nästan 2 veckor över tiden, hon tyckte att det kändes som en evighet.

Själv har jag haft tur, vattnet gick på utsatt dag då Karoline skulle födas och hon föddes morgonen därpå. Med Oskar började det utsatt dag på kvällen/natten och han föddes dagen därpå. Så det blev ingen extra väntan.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det var ena punktliga ungar! Nog finns det skräckexempel: min moster gick t.ex. 17 dagar över tiden med sin första, en kompis 3 veckor.. Nåja, ut ska han väl komma förr eller senare (förhoppningsvis förr :D). Har varit lite action under kvällen så vem vet - falskt alarm eller äntligen dax?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja de var nästan radiostyrda! :D Fy vad drygt att gå så länge som 3 veckor över tiden, stackars människa!

Hör vi inget ifrån dig de närmsta dagarna så får vi anta att det inte var falskt alarm.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Well, stallhyrorna är nog lägre men vad hjälper det när det inte finns några lediga stallplatser...*suckar* Och en kommun som verkar vara rejält anti-häst... Men skulle det vara så att jag måste flytta så finns det några möjligheter att jag kan få ha Barret hos nån av mina släktingar ute i byarna tills jag hittat en stallplats närmare samhället. Men vi får se.

Ännu ingen bebis? Det verkar vara en envis liten en du har där inne.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nope, ingen unge! Åskan försvann ju så då tog den väl med sig all action.. Kanske det bara är en stor BLUFF, egentligen finns det ingen bäbis?! Alternativt tänker han bo där inne. För alltid. Kul att ha en 40-årig bäbis i magen.

Något helt annat: har köpt Effols Bremsblockerare nu, ska bli intressant att se om det hjälper. Tyvärr kort verkningstid, 5 timmar bara. Är ju nada! Plus att flaskan har kass och högljudd sprayfunktion, Akilles som är nog skraj för att bli sprayad redan från början fjollar ju runt som aldrig förr.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kvällsupdate: Ingen MiniModett än. Maken till envis unge..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hmmmm......ingen söndag och måndagkvälls-update!? Har bäbisen bestämt sig för att ta steget ut i världen måntro!? ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

No no no, tror han ser detta som en permanent lösning :cool: Bf+10 idag.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Well, med tanke på den bostadsbrist som råder i stora delar av landet så har väl den lille en plan. Gratis boende och mat... vem säger nej till det? :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jamenvisst, snylta på päronen så länge som möjligt :grin: Kan inte låta bli att tänka på alla komedier som Mamas Boy ("a twenty-nine year-old slacker who lives with his mom realizes his sweet set-up is threatened when she hears wedding bells with her self-help guru beau"), Step Brothers ("two aimless middle-aged losers still living at home are forced against their will to become roommates when their parents get married.") m.fl.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL

Något luleå-hästfolk här? :D

Jag blir Lule-bo i augusti, med hästarna och hunden :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är ju så vanligt nuförtiden att det till och med finns ett ord för sådana, mambo. :D

@Lycantrophe
Är det för studier?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

inte lule, men väldigt nära :) Fast blir i för sig jämtlänning i slutet på augusti ;D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nämen nu då, har den lille ploppat ut nu?! Ingen uppdatering igår.. ;) :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Noooo, hade bara lite internettrubbel igårkväll! Men, hör och häpna, har faktiskt haft rätt kraftiga och regelbundna sammandragningar hela dagen :banana: så det kanske äntligen kan börja vara på gång!
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 473
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp