Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

..och jag skulle behöva ta fram symaskinen och lappa lite täcken. Skönt att Akilles är så "ofrusen" av sig, Mihloo kan vara hurvig men det hör väl till rasen :cool:

-20 hade vi imorse, känns som att vi bor i ett riktigt kallhål. Det är redan många morgnar som tempen legat långt under -10..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag tänkte bara meddela att jag kommer med största sannolikhet att dyka upp.. Det kan vara så att ni kommer att få skrapa ihop de delar som finns kvar av mig eftersom jag sitter och gör världens värsta hemuppgift till skolan just nu..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Antar cafe station! :) Ses där!! Hur kommer jag känna igen er :o Haha alla får köpa en vit mössa och skriva BUKE på ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi lär höras å synas!! :angel:

Jag dyker förhoppningsvis upp, om inte fadern hemskt hemskt gärna vill att jag ska komma hem den dagen. Det är ju sista helgen innan vi åker till Egypten men jag ska fundera med honom om jag inte kan åka hem över söndagen i stället :) Vore ju trevligt att få fika!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det låter som en bra plan. Eller så kan du åka typ lördag kväll till söndag!

Lisa: Jag har en grön barnvagn, och som Bollen säger - vi lär väl synas och höras ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mitt hår går sällan att missa. Jag har hållit det så rött det bara går sen jul förra året :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har för mig att B*rjes har ett övergångstäcke med 100 gr fyllning för en lämplig peng.. Har funderat på att köpa ett själv då jag inte ska klippa tanten så mycket i vinter.

Bara dagar kvar till fikat :laugh: Ja o syrran (Emmah.s) Kommer nog med en svart tvilling/syskonvagn.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag tror jag kikade där men det var något som gjorde att jag inte fastnade för det. kommer inte ihåg om det var för att det saknade halvhals eller om bogvecken var fel... Men tack för tipset!

Själv måste jag ha täcke till barret just på grund av att jag klipper honom. Önskar jag kunde slippa, ärligt talat, men med hans grizzly-päls är det tamigfasen omöjligt att göra något vettigt med honom vintertid om han inte är klippt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Den bruna dumskallen till häst jag har (:mad:) fattar ju inte att täcken är for his own good. Han har ju MANI på att bita sönder täcken!! Jag har inget emot att ha honom naken när det är några minus bara väderleken i övrigt tillåter. Fast det gör det ju inte alltid.

Alla hans täcken är trasiga i bogen, till en början kämpade jag och köpte nya men inte nu längre. För när han väl slitit ett hål så är han nöjd. Då får han väl gå så då. Designerambitioner? Vädringslucka? Tvångstankar?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kanske lite av alla tre? Han är ju ung så han vill säkert satsa på punkstilen vilket naturligt leder till vädringsluckor. Och tvångstankar och udda beteende hör ju ungdomen till :D. Hur var det nu, hade du testat att sätta No-bite eller nåt på dem?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jäpp, funkar till viss del, men gäller att komma ihåg att bättra på kletet ibland! Måste köpa nytt och kleta även på andra ställen, t.ex. har han nästan bävrat av en björk modell större i hagen så vore ju bra att skydda den tills vi kan ta ner den själva..

Från det ena till det sjunde - nu verkar det blåsa upp ordentligt här! Vad är detta..?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ang. bukefikat hörrni, så kanske jag inte dyker upp. Jag får ev. jobba övertid på lördag och då får jag ihop de sista timmarna som behövs för ledigheten när jag åker utomlands. Men det är inte säkert än, så jag skriver väl en rad när jag vet.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Va? Nej, det får inte blåsa. Nu har jag ju äntligen fått på honom sulorna så jag kan börja rida honom igen. Inte sjutton vill jag försöka sätta igång honom efter en veckas ofrivillig vila när det blåser! Jag må vara lite höst-deppig men jag är inte självmordsbenägen... *suckar*

Och jag som tänkte helklippa honom idag men en veckas överskottsenergi + blåst + nyklippt... *ryser*
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vore skitatrååååkigt om du inte kommer :cry:

(fast välmotiverat)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Viner rejält runt knutarna nu. Fast å andra sidan bor vi inte bara i ett kallhål utan även i ett blåshål. Så på södersidan av stan kan läget mycket väl vara annorlunda :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det var det inte... :(. Men jag roade (?) mig kungligt med att skala av hästen ungefär en halv shetlandsponny. Han blev ca 29,3 procent smalare sedd framifrån :p.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ang. bukefikat hörrni, så kanske jag inte dyker upp. Jag får ev. jobba övertid på lördag och då får jag ihop de sista timmarna som behövs för ledigheten när jag åker utomlands. Men det är inte säkert än, så jag skriver väl en rad när jag vet.

Detsamma gäller för mig tyvärr, fast jag är säker på att jag inte kommer! :( Vi har ju la´går´n själva i helgen, vilket i normala fall inte är ett problem. Visste ju det redan när vi bestämde datum. Men tillsammans med detta oerhörda snöande både i dag och att det fortsätter i morgon i samma anda, samt att Karoline dras med en envis och tjurig förskylning så att jag har pållarna helt själv, gör att jag varken hinner eller orkar.

Så jag hoppas att ni som kommer får ett jättetrevligt Buke-fika! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Detsamma gäller för mig tyvärr, fast jag är säker på att jag inte kommer! :( Vi har ju la´går´n själva i helgen, vilket i normala fall inte är ett problem. Visste ju det redan när vi bestämde datum. Men tillsammans med detta oerhörda snöande både i dag och att det fortsätter i morgon i samma anda, samt att Karoline dras med en envis och tjurig förskylning så att jag har pållarna helt själv, gör att jag varken hinner eller orkar.

Så jag hoppas att ni som kommer får ett jättetrevligt Buke-fika! :laugh:

Kicki :laugh:

Här har vi två till som måste passa på fikat. Malcom fick sin första vaccinering igår o det har nu resulterat i feber som inte riktigt vill ge sig :cry:.
Känns inte rätt mot honom att "drälla" på stan när han inte är pigg. Syrran åker till vår syster i Vindeln i helgen då deras karlar ska fixa med deras hus.

Ha så trevligt på fikat, om vi inte bokar en annan helg efter jul kanske ??
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Börjar ju lukta ombokning! Eller, hur många är det kvar som kan komma? (och hinner läsa, vi kan ju inte skippa det med risk att någon stackare står där ensam och väntar?!)

Jag kan komma:
Modett
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 455
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp